Klage #30: Sophie-Elise (Gi meg kraft og styrke).

La meg starte med et lite dikt jeg skrev.

*Ehem*

Sophie-Elise.
Raketter så hunden løpte.
Gi meg kraft og styrke.
Et hagleskudd til hode.
Fred i 2016.

Det var rensende.

SkummeltSophieElise

Så iallefall…

Har danset rundt henne. Prøvd det beste jeg kunne å ignorere henne. Le av henne og kalle henne «knulledukke». Men et sted må grensen gå. Nå er botnen nådd. Nå må jeg skrive en klage om løs-tøs kvinnen Sophie-Elise.

Jeg håper du nå lurer på «Hvem er Sophie-Elise?».

I en perfekt verden ville ingen vist hvem hun var. Hun ville vært «fest jente» til hun ble 20-25, så jobbet på sminkeforretning til 30, hjelpepleier til hun fikk vondt i ryggen, også NAV klient til hun tok turen til de store jakt markeder. I en perfekt verden. Vet ikke om du vet det, men vi lever langt ifra i en perfekt verden.

Jeg har ett nyttårsforsett for 2016; Å lese mindre aviser. Holde meg mindre oppdatert. Iallfall lese betraktelig mindre Oslo aviser eller «mainstream media» som det også kalles. Lese mindre i Verdens Grunneste, AP eller Dagblæh. Unngå NRK nyheter for en vær pris. Kortsagt gå under bakken og bare lese bøker, se film og isolere meg mest mulig fra det tullballet som kalles «nyheter» og «meninger».

En av manifisteringene av grunnhet, tåpelighet og idioti som er norsk media, kanskje essensen av, er Sophie-Elise. Kan også legge til «Sur-Primen Frk. Deppa», men la oss ikke bli distrahert av for mange dumme damer på engang. La oss holde fokus på Sophie-Elise idag.

Hva er det med det kvinnfolket og komme i media? Hun er jo verre enn Mari Maurstad Og Mari Maurstad har i det minste vett til å holde seg apolitisk.

Det er her jeg finner Sophie-Elise mest usmakelig. Greit nok. Hun er et dumt tøs, «lufthode» på godt Norsk, som daller rundt med sminke og H&M mote salg. Hun luller rundt i livet og i et fritt land skal folk få lov å være så dumme de bare vill. Der min klage kommer inn er når man putter disse dumme menneskene på pidestall. Gir dem talerør og fokus.

I gode gamle dager var hun et ligg, og ikke noe mer. Nå skal vi lytte på henne fordi hun trolig har koset seg med noen i Oslo redaksjonene. Hva vet jeg? Det jeg vet er at det kvinnfolket skulle ikke ha så mye oppmerksomhet som hun får.

I FLERE ÅR har jeg prøvd å ignorere henne. Hun var «rosablogger» som dabidere i litt PK fjas i ny og ne. Hun fikk en artikkel om seg, sammen med «Voe» (faen, at jeg husker henne også!) skrevet i gjevne mellomrom for å appellere til dåse-demografien i Norge. Greit nok. Fritt land osv.

Så forsvant Voe og nå er det bare «knulle… Sophie-Elise igjen. Sophie-Elise, du får meg til å SAVNE VOE!!! Det er det verste. Jeg ønsker Voe tilbake igjen, så fokuset kan bli mindre på deg. Jeg er så lei av å se det trynet ditt!

Jeg kunne ikke brydd meg mindre om «rosablogger». Det er ikke for meg, og jeg aksepterer det. Homofile* og grunne kvinner liker å lese om andre grunne kvinners interesser og liv. Sånn er det. Ikke alle kan bli noe stort og ikke alle må ha sterke meninger om viktige ting. Men når disse kvinnene skal få autoritet, da må vi begynne å protestere litt.

Faktisk burde ikke bare «Facebook-høyre» og andre freppere ta henne litt i skole. Men også «twitter-venstre» og annet sosialistisk pakk. Hun får dere til å virke like dum ut som Jagland.

Denne kvinnen har hatt sterke meninger om alle mulige saker fra innvandringspolitikk, rusproblemer, abort saken. Alt med like mye innsikt; altså null. Hun har ingen innsikt! Hun sier bare tull som vi har hørt 100 ganger før. Ikke noe spennende, bare selvfølgeligheter, med undertoner av «stat og kommune må gjøre noe med slemme mennesker».

SureprimenFrkDeppa

Likheten med både Sophie-Elise og Sur-Primen Frk. Deppa er at de er begge dumme som to stykker brød men får «snakke ut» og vi «må» lytte.

Hvis jeg får lov å ta på tinnfolie hatten litt igjen må jeg si at de er bare et verktøy for makta til å si tullball som trengs å bli sagt før man kan forby noe eller får legge seg opp i ennå en privatsak.

Sur-Primen Frk. Deppa har vært en måte å få fokus på nettdebatt og «netthets» på i påskudd mot å få stat og kommune på nett så de kan ta folk som sier og mener «gale» ting.  Mens Sophie Elise ønsker å bli brukt i alle mulige posisjoner. Bli kjørt i alle rettinger fra abortsaker til innvandringspolitikk. Hun er åpen og vid for en vær sak stat og kommune vil bruke henne til.

La meg ta opp en annen sak også, for det kommer sikkert en dag hvor det dukker opp. Jeg føler på urinsyregita mi at det er ikke lenge før vi får høre at Sophie-Elise er «smart«. Hørte nylig at hun Linni Meister kunne vært mensa medlem ifølge en IQ test gjort på TV, i et program jeg selvfølgelig ikke har sett. Jeg unngår «kjendiser gjør hva de ikke kan»-programmer som pesten.

Det er en populær myte at dumme (oftest) kvinnfolk, er smartere enn vi tror. Hørt at Paris Hilton er smart også. Og det kan være fristende å tenke slik når man ser de opplever så mye suksess. Man burde jo være smart når man lykkes så mye.

La meg derfor gjøre det klart at jeg NEKTER å tro at verken Linnie Meister, Sur-Primen Frk. Deppa eller Sophie-Elise er genier uansett hvilken IQ test som måtte bekrefte det.

Jeg dømmer ikke folk etter IQ tester eller suksess, men hva folk faktisk sier. Jeg tror jeg kan møte genier som har downs og idioter som er mensa medlemmer. Det er ikke hvor høy IQ du har, men om du bruker hodet ditt på noe bra som definerer for meg om man har med et smart menneske å gjøre. Jeg har sett på tangerudbakken og jeg VET at jeg ville hatt mye flere og bedre samtaler med alle de enn med Linnie, Sophie-Elise eller Sur-Primen Frk. Depp.

Jeg vil mye heller snakke med Hege-Anette om Alexander Rybakk og god musikk enn med Sur-Primen Frk. Deppa om hennes anoreksia. Mye heller snakke med Bjørn Terje om kaptein Sabeltann enn å høre et JÆVLA ORD TIL fra Sophie-Elise om hvordan vi snakker om Syrere på facebook.

Men nå har jeg klaget nok om disse tøsa. Mitt ønske for 2016 er å høre mindre fra dem og mer fra folk med peil. Og da snakker jeg IKKE om han legen med tversoversløyfe. Han er også et eksempel på en kar det er lenge mellom drammene på. Han skriver mye og sier lite. Selv om han har glimtet litt mer til enn noen av de ovenfor.

Bør kanskje legge til at jeg er nok litt hard med Linni Meister her. Selv om jeg tviler på at hun er smart, så bør det legges til at hun er i det minste smart NOK til å holde kjeft om ting hun ikke har peil på. Det er en god start.

Øvelsesoppgave:

Finn eksempler på interessante ting Sophie-Elise eller Sur-Primen Frk. Deppa har sagt. Til og med blind høne kan finne korn.

———————-
(*Hvis jeg får være litt politisk korrekt her og si at jeg ikke ser på den homofile gruppen som kun dumme femi menn. Det finnes mange intressante homofile. Jeg mener dette. Men jeg snakker om en hvis type homofile. Det er de jeg gjør narr av. Ikke alle menn som har lyst å kjøre andre menn opp i arsle er dumme mennesker. Det er deres sak. Parade-homoer og tant-og-fjas homoer er de jeg snakker om. Ikke homofile som er homofile av en eller annen grunn. Helt ok for meg. Kjør på! Bare bruk kondom for AIDS er ikke moro å ha.)

About AndyAce83

Norwegian. That is all.

Posted on januar 2, 2016, in Klager om Ting and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink. 4 kommentarer.

  1. Jeg synes det er kult når hun evner å provosere monsterfeminister som Anki Gerhardsen

    . http://journalisten.no/2015/12/rosablogger-sophie-elise-isachsen-har-ufortjent-st%C3%B8tte-i-mediene

    • Fanken. Den teksten gav meg personlig krise. Jeg skrev akkurat det samme som ei gammel feminist, bare med flere nedsettende bemerkning og kvinnefiendtlig ordbruk.

      «For den siste tiden har nemlig Isachsen blandet selvdyrkingen med en touch av Mor Theresa. Hun har tatt en flyktning i hånda. Hun har sett en flyktning gråte. Hun sier at alle burde lære seg førstehjelp. Reklamepengene renner inn, og det samme gjør beskyldningene om plagiat og diktning. I stedet for å undersøke sannhetsgehalten i Isachsens flyktningefortellinger, formidler heller Nord-Norges største avis hvor lei seg hun blir av slike beskyldninger.»

      Jeg er jo enig med henne! Hjelp. HJELP!!!

    • Ja, og flere skrive feil selvfølgelig 😉

Så hva tenker du om dette?