No man for Noman?

Såååå…

Leser NOMAN MUBASHIRs innlegg i verdens grunneste titulert «Kjære homohater!» hvor han spør: «Kjære homohater. Hvorfor hater du meg? Hvorfor blir du kvalm av meg? Hvorfor mener du og dine meningsfeller at jeg burde dø, brenne i helvete eller skamme meg?». Spennende spørsmål på 1980 tallet og kanskje 2016 på Grønland.

Han lurer så på «Hvor kommer hatet fra? Hva frykter du?«.

Jeg er ikke noen homohater, men la meg likevel svare på dette. Få mennesker hater noen fordi de er annerledes. De hater ikke folk fordi de lukter anderledes, ser anderledes, liker anderledes, eller hva søren. Men folk liker likhet.

Som en person som ikke kan fordra metallmusikk, men har venner som liker det, har jeg måtte sitte på dårlig ventilerte utesteder med dimueborgir og slayer slagere skrikende i øret. Jeg hater ikke vennene mine fordi de drar meg ditt, men det tar ikke lange tiden før jeg henger med gjeipen og blir kranglevoren.

Jeg frykter ikke metall musikk, men jeg finner det anmasende og irriterende. Noe sikkert mange føler overfor homobevegelsen også. Når man må ta del i og må støtte skinkerytteri og saksing når man selv ikke finner det pirrende eller spennende. Ja, noen finner det kvalmende.

Selv finner jeg ikke homofili kvalmende. Jeg finner all eksibisjonistisk fremstilling av kåthet kvalmende. Ser jeg to hetero folk kline henger jeg like mye med gjeipen som to læber eller to homoer. Da lurer nemlig jeg på: Hvorfor må jeg se dette showet her?

Ulrik er åpen for fri kjærlighet. Kanskje han kan hjelpe Nomans trengsler?

Ulrik er åpen for fri kjærlighet. Kanskje han kan hjelpe Nomans trengsler?

Men Noman er bare en homo som kom ut av skapet sent og nå skal kjempe en ytrekamp mot sin indre demoner. Han skriver » Hver gang Isak og Even kysser hverandre i TV-suksessen Skam, gråter jeg. « hehehehahahahohohohehehahihihihooooo… hahahahahihihi…. oh, godt å kunne le. Jeg får håpe Omar kan finne seg en ung twink villig til å ha noe «daddy pikk», som jeg leste om i dagblæ engang, så slipper han å gråte i fremtiden.

Øvelsesoppgave:
Er homofobi forbi, eller finnes det mange som hater dem ennå?

About AndyAce83

Norwegian. That is all.

Posted on desember 19, 2016, in ??? and tagged , , , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Så hva tenker du om dette?