Touraj Bandeh gråter for at bedreviten ikke dominerer mer.

Sååå…

Toji skrev kronikk i aftendassen som noen i kommentar seksjonen kalte «Viktigste og beste innlegget i Aftenposten på flere år!».

Spennende.

Og hva skriver han?

Det samme ateistiske vrøvlet som jeg har hørt 100 ganger før. Så la oss lese det for 101 første gang.

Faksimile tror jeg de kaller det.

Tekstens tittel er et spørsmål:

«Hvordan våger du å ta religionskritikk personlig?»

Og til det vil jeg svare med et annet spørsmål. Hvorfor tar noen noe personlig? Tar du det personlig Tooji når noen tar det personlig at du kritiserer deres livssyn?

Men la meg også svare med et svar: Vi våger å ta ting personlig, fordi vi mener at det vi tror på betyr noe, og at vi liker ikke bedrevitere som kritiserer oss uten å komme med noen motargumenter.

Jeg har debattert mye med bedrevitere i form av ateister. Man får som regel ikke motargumenter, så mye som frekke og kvalme kommentarer om hvor dumt det er å mene X. Det er lite debatt om metafysikk (er det eller er det ikke en Gud), eller etikk (hva er godt og ond i et ateistisk livsyn), hva er meningen med alt i et rent materialistisk eksistens osv, osv.

I stedet får man «DU ER DUM/OND SOM IKKE VIL AT HOMOFILE SKAL FÅ HA 1000 SEXSPARTNER. DET ER KJÆRLIGHET!!!» eller «Å DREPE SITT UFØDTE BARN ER EN MENNESKE RETT!!!» eller bare ren utdriting av alt kristne har kjært og tror på.

Religionskritikk i Norge er truet, sier Tooji.

Så man tar ting personlig, fordi ateister gjør det personlig. Det er ikke religionskritikk, det er politisk korrekt vrøvl mot Kristne ofte med utdritende harselering til grunns.

Men da kan du kanskje si at Tooji snakker om «religionskritikk» og ikke kristendomskritikk? Her er det jo islamofobe som også blir støttet, ikke bare human-etisk forbunds giljotintog mot kristendommen. Det er jo tross alt en KORAN på illustrasjonsbilde og han nevner ting som er nært knyttet opp til Islam.

Ja. Men legg også merke til at han nevner IKKE Islam ved navn. Men la oss komme tilbake til det senere. La oss i stedet se på ingressen til Tojiis forsvar av religionskritikk.

«De religionskritiske stemmene som har stilt spørsmål og ledet oss frem, blir nå satt munnkurv på, mobbet og utfryst»

Gjør de det? Hvis jeg kritiserer Buddhismens kvinnesyn, vil jeg få et skrikekor etter meg? Hvis jeg sier at jeg vil fjerne statsstøtten til Jehovas Vitne, vil jeg oppleve mye motgang? Hvis jeg sier at kirken bør bli mer inkluderende med homser og transer og andre alternative sexliv, vil jeg bli buet ut? Computer says no. I det Tooji skrev dette gråtkvadet for «religionskritikk» har akkurat filmen Disco (2019) kommet ut, som har følgende synopsis:

 

«På overflaten virker alt perfekt. 19 år gamle Mirjam er stedatteren til den karismatiske pastoren i menigheten Friheten. Som regjerende verdensmester i disco freestyle-dans, og leder av frikirkens ungdomsgruppe er hun kirkens stolthet. Men under VM kollapser hun på dansegulvet, og nederlaget vekker spørsmål og uro i henne. Hjemme blir hun møtt med at hun må tro mer, tro bedre. Mirjam prøver, men kroppen svikter. I søken etter svar på hvor problemene hennes kommer fra, og i frustrasjon over å ikke bli sett, trekkes hun mot en strengere konservativ menighet. I hemmelighet drar hun på deres sommerleir.

Religionskritikk er ikke truet. Bare islamkritikk er, så hvorfor sier ikke Touraj det? Fordi da ville han blitt buet ut. Og der ligger ironien. Ateister ser på dette som et forsøk på å rettferdiggjøre Islamkritikk, men Islam er IKKE nevnt.

Det er også noe annet fascinerende med det kan skriver og det er at religionskritikk skal «ledet oss frem«. Lede oss frem til hva Tooji? Hva er endemålet med religionskritikk? La oss lese videre å se om vi kan bli klokere på det.

Han starter med en personlig historie som konkluderer med «Som du skjønner, hadde jeg ikke hatt noen gode fremtidsutsikter i Iran. Det gjør ikke saken bedre at jeg er homofil. I Iran anses mennesker med homofil legning som fredløse og dømmes til døden.»

Her koser islamkritikkere seg, fordi dette er jo kritikk av Islam. Men er det? Det er kritikk av et land. Iran er nevnt, men ikke religionen. Er kritikk av Iran, kritikk av Islam? Er kritikk av Israel, kritikk av jøder? Nei. Men bedrevitere leser mellom linjene, og det er vel og bra, men Islam er fortsatt IKKE nevnt ved navn.

Teksten fortsetter med private erfaringer. Jeg skipper alt dette. Private historier er for å gjøre argumentene mer såre og vanskelig å kritisere. Etter hvert kommer han opp med to påstander.

  • «Jeg er stolt av å være en del av et samfunn som setter menneskeverdet høyt»

Setter vi menneskeverdet høyt i Norge Tooji? Vi aborterer menneskeliv til stadig. Er det et godt menneskesyn? Er det ikke slik at i Norge har vi redusert menneskeverd til kroner og øre, lyst og smerte? Jeg bare spør. Ikke ta det personlig.

  •  «kommet hit vi er i dag, fordi vi har stilt oss kritiske til ideologier og satt vitenskap i førersetet for vår utvikling. En utvikling som har resultert i et sekulært samfunn med menneskeverd i fokus.»

Så med andre ord, vi har kommet hit vi er idag, ved å erstatte en ideologi med en annen?

Vi har erstattet [uspesifisert ideologi] med scientisme og ateisme. For sekulærisme er ikke, i denne sammenhengen, en stat som ikke presser ned en religion ned halsen på folk, men istedet presser ateisme ned i halsen på folk.

Det er et ønske fra ateister og andre bedrevitere å spre ideen om at sekularisme (slik de vil ha det) er nøytralt. Det er overhode ikke nøytralt. Religionskritikk er ikke en nøytral aktivitet. Skyve kristendommen ut fra det Norske samfunn er ikke noe som skjer passivt, men veldig aktivt. Å bli plaget av gudstjeneste på NRK radio er ikke noe som er logisk, men høyst emosjonelt. Å gråte over at elever må ta del i Julegudstjeneste i kirken er nevrotisk og ikke objektivt rett.

Det snakkes også om en «utvikling», noe som har «ledet oss frem«. Men hva denne utviklingen er, og hvor det har ledet oss, skriver Bandeh ingenting om. Vi skal bare anta at dette er positivt, fordi det er «sekulært» og noe med menneskeverd.

Her er sannheten. Det er ikke noe menneskeverd i ateismen. Mennesker er dyr, dyr er like mye verdt som mennesker, meningen med eksistens er å at biomasse (mennesker) skal oppleve mest mulig lyst, og minst mulig smerte før de skal dø. Dyr kan avlives, derfor bør mennesker kunne avlives. Menneskeverd er å redusere oss til poengløse ting. Maur. «Fritenkere» som tenker helt likt fordi vi må bøye oss til en «utvikling» som har «ledet oss frem» til noe positivt.

Vi skal drive kritisk tenkning mot religion, men IKKE VÅG å driv kritisk tenkning på denne så kalte kritiske tenkningen. Da kan ateister ta det personlig. Hvordan VÅGER noen å stille spørsmål til dem? 

I religionskritikk er det ofte ensidig. Ikke debatt. Bare «de som tror på noe annet enn meg er farlige eller dumme».

Tooji fortsette med:

«Det som nå skremmer meg, er at det begynner å utvikle seg en naiv ukultur i Norge, som er med på å svekke vårt sekulære samfunn og ytringsfrihet.»

Joda. Der islam vokser, skrenkes ytringsfrihet. Det stemmer. Men det er ikke det han sier. Han snakker om den brede religionskritikken. Ikke den spesifikke islamkritikken. Og det blir tullete. I 2019 er ikke religionskritikk generelt sett truet, bare spesifikt. Men det er han for feig til å si.

Akkurat som når han laget mykhomseporno i en kirke. Det var også «religionskritikk». Men var jo bare kritikk av at det finnes noen bedehus på vestlandet som fortsatt ikke gir stående applaus for sodomi.

Likefullt genierklærer ateister hans «vågale» kronikk, fordi det kan FORTOLKES som kritikk av Islam.

Tooji fortsetter sin ateistiske preken
«Religion blir fremstilt som et offer for personangrep og diskriminering, enda spørsmålene som stilles, kun er kritiske til utøvelse av religiøs praksis som motstrider Norges lover og ideer om menneskeverd.»

Jeg er så lei av at begreper blir brukt, men ikke definert. Hva er MENNESKEVERD for deg TOOJI! Å suge fremmedfolk på dass? Ta seg en Prep pille eller være bugchaser? Hva er denne menneskeverden du er så glad i?

Og hva er det som er lovstridig i religion? At ikke homser får være sentrum av det?

I § 2. i grunnloven står det (enn så lenge) at «Verdigrunnlaget skal framleis vere den kristne» så det er iallfall veldig lite vi kristne kan gjøre som er imot lov når det kommer til hva de tror og mener.

Teksten går videre og videre og jeg er lei.

La oss bare summere opp her:

Touraj Bandeh (Tooji) blir nå genierklært fordi han snakker om «religionskritikk». Veldig bra, tenker ateister. Men ISLAM er ikke nevnt med et ord i teksten, selv om den er nevnt flerfoldige ganger i kommentar seksjonen under.

Vi skal kritisere «religion» og religiøse får ikke lov å ta det personlig, sier Toojik. Men kan jeg kritisere hans legning uten at han tar det personlig? Neppe. Det er kun religiøs tro som skal kunne kritiseres.

Ikke at barn danser i pride. Ikke at man snakker om psykisk sykdom (transsekusalitet) som et faktum. Ikke at det er sterke pedofilske undertoner i LHBTQI+ (alfabetfolket) bevegelser.

Vi skal heller ikke kunne kritisere ateisme. Fordi det er logisk. Veldig logisk. Så veldig, veldig logisk. Hvis noen sier noe annet, vil de ta det veldig personlig.

La meg gjøre det klart: Tooji er ikke tøff ved å skrive denne kronikken, så lenge han ikke kan si Elefanten i rommet ved navn. Og dens navn er: ISLAM!!!

ISLAM!

IS-LAM!

Øvelseoppgave:

Driv religionskritikk av ateisme.

About AndyAce83

Norwegian. That is all.

Posted on oktober 15, 2019, in ??? and tagged , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Så hva tenker du om dette?

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s

%d bloggere like this: