Øyeblikket man innser man ikke lenger er hva man var.

Såååå…

Jeg var på Rimi & Co 100 for å kjøpe meg tobakk og bestemte meg for å putte i noen andre varer også så det så ut som om jeg var der for noe annet også. Å kjøpe tobakk nå er vel nesten like mye tabu som det var å kjøpe kondomer for mange år siden.

Mens jeg gikk rundt i kjøledisken og tenkte hvor lite varer man egentlig kan få tak i disse kjedelige kolonialene falt en annen tanke meg inn. Der øynene farte over utvalget så falt også øynene mine på ei dame. Blond, tynn, langt hår. 4 av 10 kanskje? Ikke veldig pen. Men hun gikk strengt rundt som om hun var noe. Som om mitt blikk var en krenkelse.

Tanker om ting farte i meg og jeg begynte å undres over noe. Et ønske vokste. Et ønske om å være til stedet når noen innser at de ikke lenger er hva de engang var. Hvor lysten jeg var til å stå der når ei dame, som engang var 10 av 10 pen, innså at de hadde falt på skalaen. At hun ikke snudde hoder lenger som før.

SureprimenFrkDeppa

Det kunne ikke være ei jordnær ei. Noen som var pen, men kunne fortsatt smile til folk på bussen. Gå i vanlige klær og med edruelige motiver.

Nei, ei forfengelig ei. Som hadde brukt utseende for alt det var verdt, og latt utseende gå henne til hode. Ei av de misnøyde og sure. Noe alla Sur-Primen Frk. Deppa. Bare penere.

Sur-Primen er høyt oppe, men hun ser ikke ut til å være høyt vedlikehold (ja, det var faktisk et kompliment til henne).

Ønsket var å stå ved siden av og observere reaksjonene til ei av disse med mye sminke, dyre klær og sykelige forfengelige, som kun skal ha beachbody ready kjærester. Den type mannfolk som man ser på Paradise Whortel, som ler litt mer enn de burde på en teit måte, mens de har capsen på snei og som har rastløse bein. Sikkert noen tribal tattiser på armen og blendahvite tenner.

Hvor lysten jeg var på å være der i øyeblikket hvor de innser at de ikke lenger kan leve på utseende alene. Men fordi de ikke har lest noen bøker, tenkt noen tanker, bare yolo´et seg igjennom livet så har de ikke lenger noe å bidra med. Det hadde vært spennende. Noe å tenke tanker om ting rundt.

Øvelsesoppgave:

Kjenner du noen yolo´er eller har du vært en selv? Fortell meg hva som skjer når de tikker 30. Uttrykk velger du selv.

 

 

About AndyAce83

Norwegian. That is all.

Posted on september 9, 2017, in ??? and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Så hva tenker du om dette?

