Er norske verdier kristne?

Sååååååå….

Uten navn666

Sophie Elise har vært i vinden igjen. Laget en sang hvor hun synger om å knulle mange menn, også en provoserende anti-frp låt. Spennende. Spennende.

Men la oss drite i henne. La oss isteden slå an en liten prat om Harald Eias kommentar på NRK som fikk folk til å både le, flære og klappe. Jeg snakker om hans «Norske verdier er ikke kristne… heldigvis» utsagn på NRKs valgsending (Torsdag 17. august 2017). 

Jeg ser ikke på NRK (eller TV) så jeg så ikke sendingen, men «fritenkere» la det ut på fjesbukk og en venn av meg liket det så det havnet i min feed. La oss lage en liten liste over Harald Eias argumenter her:

  1. Norges suksess startet ikke med 1030, men 1750 og opplysningstiden. Den franske revolusjon. Frihet, menneskerettigheter, respekt for kvinner og sånn.
  2. Kristendommen bryr seg ikke om livet her på jorde, sekulæristene gjør. Sekularistene sier «Glem paradis, glem helvete. Det som er viktig er det som skjer her og nå.»
  3. Etikken blir basert på fornuft, det betyr at man kunne argumentere.
  4. De 700 årene med kristendommen var ikke opptatt av rettigheter til alle på tross av religion, hudfarge, kjønn og legning.
  5. Det er ikke skadelig at et samfunn blir mindre religiøst, men faktisk positivt.
  6. Folk skal få lov å tro på hva de vill, men «det er skummelt» når de drar det inn i politikken. F.eks homofile.
  7. Hvis man argumenterer via tro argumenterer man fra bøker skrevet for mer enn «1000 år siden»
  8. Men hvis vi utelukker religiøs begrunnelse, som vi «heldigvis» har gjort, er det bare et argument som gjelder. Er det skadelig at homofile får gifte seg? Nei, ingen skade av det… for barn… eller vanlige hetrofile familier. Det eneste argumentet mot homoekteskap er at det står i en bok. De ække gyldige argumenter lenger og det er bra.

Så jeg tror jeg har summet opp punkene her. Han hadde til og med noen plansjer for dette. La oss studere dem litt.

LykkeNivå11020MestRelgiøselandaMinstRelgiøselandaRelgionsNivåOgKorrupsjonLikestillingsnivå

Så har vi blitt litt klokere nå? Norge er ikke kristent, har ikke vært siden den franske revolusjon og det er til det bedre. Iallfall ifølge Eia.

Hadde egentlig litt lyst å motargumentere han litt. Si at den franske revolusjon var ræva. Men det har jeg jo skrevet om allerede i mitt innlegg «Fritenkning og historieløs bedreviten». Kanskje han ikke har lest den?

Ville også si litt om homofilt ekteskap, men det har vel kommet for å bli, så å motargumentere det er litt teit. Dessuten har jeg skrevet om religion og homofili mange ganger allerede, som f.eks i ««STØRST AV ALT ER KJÆRLIGHETEN» – ennå litt mer om homofili… homofili… homofili… homofili» og  «Hater Gud homofile? (Ennå en ytring om NRKs Ytring)» . Så det ser jeg meg ferdig med. Så jeg tror bare jeg legger ut noen bilder for å si 1000 ord.

CrazyWoMANleatherdaddysonimages-1gayprideparade

images

Så Eia har seff rett. Ikke noe problemer med at homofile gifter seg, adopterer… Den diskusjonen er OVER. Vi lever i året vi lever i og folk må slutte å snakke om bøker skrevet for «1000 år» siden. Moving on!

Tilslutt ville jeg kanskje problematisere og reflektere rundt hvordan humanisme IKKE er ateistisk. At ateisme har animalsk verdi og at vi burde ha avsky rundt å bygge en kultur rundt verdier som aktiv dødshjelp av folk med mentale problemer, post-fødsels aborter osv. Men det blir et annet blogg innlegg.

Så jeg legger bare med min siste video mesterverk her —>


Og avslutter med å sitere Norges nye kunsteriske geni, Sophie Elise nydelige sang og poesi:

«Fuck all your friends
No really
I’m gonna fuck all your friends
Fuck all your friends
Yeah really
I’m gonna fuck all your friends
Fuck all your friends
Yeah»

Dette er Norges fremtid. Kos dere.

Øvelsesoppgave:
Sjekk om AndyAce83 har brutt noen lover av den bilde kollasjen han laget. AndyAce83 føler han BURDE ha brutt noen.

About AndyAce83

Norwegian. That is all.

Posted on august 23, 2017, in ???. Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Så hva tenker du om dette?

