President Trump – Mitt egentlige syn på han.

Jeg blåser i Trump-eten. Jeg blåser en lang marsj i den.

Sååååå…

Jeg var idag i et godt lag. Samtalen gikk fra det ene til det andre og vi smilte fint og lo noen ganger. Så beveget vi oss inn i politikk og Trump. «Du er jo så glad i Trump, du.», sa noen til meg. Hva skal man da si?

Skal man gå godt overrens med andre hold politikk og religion langt vekk fra samtalen. Hvis dette skulle dukke opp, jatt til du får fnatt. Dette er regler jeg vet om, men ikke følger. Gang på gang. Men jeg prøver å tone ned mine meninger, og iallfall ikke antagoniser folk når man er i fint lag og man skal ha det koselig.

«Han er gærn», «Ja», «Trolig psykopat», «Ja», «Verden vil ikke stå til påske», «Neppe». Alle enige mens jeg får hodepine. Hvordan si at man støtter en psykopat som vil ødelegge verden? Ikke lett. La meg derfor dele min mening om President Donald J. Trump med dere. La oss håpe det renser meg så mye at jeg aldri igjen må si det i fint lag og lage pes med fiffen.

*kremt*

Mitt syn på Trump.

Donald J. Trump er et menneske med styrker og svakheter. Han er ikke god eller ond, men et sted imellom. Hans meninger er mange og det er vanskelig å si helt hva han egentlig mener, men noen ting han sier er han konsekvent på.

Jeg hater ikke Donald J. Trump. Jeg har ikke noe imot mannen. Verken som politiker, forretningsmann eller person. Som politiker har han sagt ting som har provosert mange. Personlig har jeg ikke blitt provosert av noe som jeg kan huske. Han sa engang noe om at det var lett for rike menn å ta kvinner i musa. Dette provoserte de borgerlige. Jeg jobber i en jobb med mange menn, og kan si jeg har hørt likt og verre. Gjerne av mennesker som dømmer Trump nord og ned.

Det provoserte meg ikke, men det var ikke en velvalgt eller morsomt utsagn. Ikke er jeg rik og ikke er jeg kjent så jeg kan egentlig ikke si noe om det er sant heller. Men at det provoserte meg, eller at jeg ser på Trump som en voldtektsmann på grunn av det, mener jeg ikke.

Jeg gir eff i hva Trump har sagt. Han er stor i kjeften, trolig selvgod med veldig oppblåst ego (hva folk som tror de er psykologer kaller «narcissist»). Men det plager meg ikke, som det ser ut til å plage veldig mange andre.

De fleste med politikerforakt (et vært sunt menneske er det) hater politikere for hva de stereotypisk er. De er nikkedukker, med god tale, som sier en ting og gjør noe annet. Om man liker det eller ei, så er Trump det rake motsetningen. Han er ikke en nikkedukke, eller en som taler i eufemisme og tåkeprat, og han har gjennomført, på godt eller ondt, hva han har sagt han skulle gjøre.

Hvis man er edruelig, må man bare si «Bravo». Jeg er veldig glad for at vi har fått en «uslipt diamant» president. En som viser at man ikke må være en kjedelig, manipulerende nikkedukke.

Meme dama her er ikonografisk for reaksjonene fra bedrevitere. Jeg fant henne på nett.

Meme dama her er ikonografisk for reaksjonene fra bedrevitere. Jeg fant henne på nett.

Jeg trodde ikke han ville vinne og når han vant lo jeg godt. Det var en mellom finger til endel bedrevitere (de min blog for det meste er dedikert til) av alle raser, religioner og klasser. De neste dagene og ukene fikk jeg mange gode lattere. Det var krisemaksimering og maling av fanden på flatmark over alt.

Men nå… Er jeg forsynt. That joke isnt funny anymore. Begynner å bli sabla lei. Jeg sa på TWITTÆR før Trump vant at «A vote for Trump is a vote for the media to do their fucking job». Og jeg har fått rett. Litt for rett. De har jobbet overtid og overload på negativ omtale om alt Trump sier, gjør, tenker og masse uvesentlig fyllstoff om at han ligner på møll osv osv osv.

Det er nesten så jeg hadde håpet at Hillary hadde vunnet så jeg kunne fått litt fred. Hvis Hillary hadde vunnet hadde jo media tatt fire ny år med ro. Hun kunne gått til krig og sprengt halve jorden uten at de hadde skrevet noe negativt om henne. Ta Obama. Hvor mye negativt har han gjort? Ikke en æsj. Jeg har hørt rykter, seff, men det er «falske nyheter». Nei, Obama har vært perfekt. Det sa de til og med i det fine laget jeg var i.

Så støtter jeg Trump? Nei. Faktisk ikke. Jeg er politisk nøytral. Jeg støtter ingen statsleder uansett -isme. Hadde jeg vært journalist hadde jeg skrevet negativt om Bush, Trump, Obama eller Hillary. Stoltenberg er ikke min venn noe mer enn Jensen eller Grande. Politiker forakt skal man ha uansett hvem det er som styrer og skepsis til hva de gjør og hvilken effekt det vil ha på oss er viktig. Men jeg er ikke mer imot han heller enn jeg er til tidligere presidenter i USA. Til nå har han ikke gjort noe galt som jeg kan se.

Øvelseoppgave:
Hvorfor er Trump en facist? Finn ut hva facist er før du klandrer Trump for å være det.

About AndyAce83

Norwegian. That is all.

Posted on februar 3, 2017, in Kvasi-intellektuell svada and tagged , , . Bookmark the permalink. 4 kommentarer.

  1. Trump er Hitler inntil noen tar definisjonsmakten fra venstrekanten.

    Litt pussig, i dag var det en helt pervers knekryping jeg aldri har sett maken til i nettavisen.

    Det ryktes at media, selv norsk media, får støtte fra clinton-foundation. Da tørker nok mye inn ganske fort 🙂

Så hva tenker du om dette?

