Det var bare en konspirasjons teori -Tajik hijab.

Sååå…

Tajik har snakket ut og jeg har lyttet. I Dagblæh har hun snakket ut i artikklen «Hadia Tajik tar oppgjør med hijab-ryktene»

Det var ikke hun som sto ansvarlig for det hele likevel. Det var bare «rykter».

«Jeg hadde ingenting med saken om å innføre hijab i politiet å gjøre«, snakker Tajik ut. Ja vel? Så jeg drømte at hennes ansikt var klistret til alle sakene? Var det bare en missforståelse at hennes navn var synonym med den saken?

«Jeg konstaterer at jeg ikke hadde noen rolle i saken». Hadde du ikke? Merkelig.  Hørte ditt navn hele tiden. Greit nok. Den lille spirrevippen Knut Storberget var jo også inkludert. Men du var jo med i det hele var du ikke? Skal alt ha fallet ned i minnehullet?

Verdens Grunneste skrev i 2009: «Storberget ukjent med hijab-vedtak». De skriver videre «Da Justisdepartementet 4. februar offentliggjorde at bruk av hijab skulle tillates som del av politiuniformen, skjedde det uten justisministerens viten.»

Så det var ikke Tajik og det var ikke den lille spirrevippen. Hvem var det da? Kanskje ingen? Bare en datafeil? En glitch i systemet?

Jens Stoltenberg skriver i sine memoarer: «Dette var helt uakseptabelt. Jeg ringte Knut etter å ha lest pressemeldingen, og sa at dette var noe annet enn det vi hadde vedtatt, men Knut gikk rett i forsvar, og mente at dette var eneste mulige konsekvens av regjeringens konklusjon»

Så det var den lille spirrevippen?

Tajik skriver ut på sin facebook side:

«I åra etter 2009 har eg opplevd at konspirasjonsteorien om at det sat ein muslim i justisdepartementet og ville snikinnføre hijab i politiet har gjeve mykje næring til dei som fryktar eller hatar islam. Eg har for fleire år sia forsona meg med at desse nok uansett ikkje vil vere interessert i sanninga. Det får eg ikkje gjort noko med.»

Ah, så det var bare en konspirasjonsteori. Ja, da må jeg vi gi meg da. Sjakk matt, sant?

Men her er en tanke om ting. Er ikke denne avsløringen i seg selv en konspirasjons teori?

Her har vi blitt matet at hun la ut et forslag om Hijab, som hun så har hold kjeft om i 7 år. Er ikke denne hemmeligheten en konspirasjon? Er ikke dette like ille?

Dessuten var vel ikke konspirasjonen rettet mot deg presist. Konspirasjonen var at Arbeiderpartiet, med DEG i spissen ønsket å snik islamifisere Norge. Det var ingen som hevdet at du ikke laget «god politikk» basert på AP plattformen. Den «Norskistanske modellen» om du vill. At det var spirrevippen og ikke deg som sto bak er vel egentlig ikke så vesentlig.

Min tanke om ting er kort sagt: Har ikke bare en konspirasjon blitt løst av en annen? Vår tillitt til den rød-rød-grønne regjeringen ble ikke styrket av dette.

Øvelsesoppgave:

Hva skiller en konspirasjon fra en konspirasjons teori?

 

Blogg oppdatering: Men konspirasjoner satt til side (til og med konspirasjoner i Norge er kjedlige)… Er ikke den nye Röyksopp låta bra?

NEVER EVER GONNA LET YOU GO NOW!!!

About AndyAce83

Norwegian. That is all.

Posted on oktober 1, 2016, in ??? and tagged , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. 4 kommentarer.

  1. Obama prøver iallfall

  2. Treningsoppdateringer på Facebook kan være et tegn på at man er overdrevent selvopptatt

    http://www.bt.no/100Sport/sprek/Treningsoppdateringer-pa-Facebook-kan-vare-et-tegn-pa-at-man-er-overdrevent-selvopptatt-832454_1.snd

    Oversatt: Norske monsterfeminister er misunnelig på en jente som får mer oppmerksomhet enn dem og som faktisk gidder å trene.

Så hva tenker du om dette?

