Hvorfor har alle journalister pusteproblemer?

De fleste som leser min blogg vet at jeg har lite respekt for journalister. Idag hørte jeg på noe som heter «Nyhetsmorgen» på P2. Det er lenge siden jeg har hørt på radio og like lenge siden jeg har hørt på nyhetssendinger.

Da la jeg merke til noe jeg har lagt merke til før. Journalister har en veldig unaturlig måte å snakke på.

De snakker veldig stakkato (hakkete) og med unaturligt markerte pustepauser. En person med astma, med store skader på lungene med en passiv livsstil og som nyter tobakk, likevel må ikke heve på pusten halvparten så mye som journalister som korrensponderer fra Russland.

Hvorfor?

Du tenker kanskje; «fordi vell» og da må jeg bare stønne oppgitt. Men la oss likevel undre og spekulere litt.

Jeg tror det er fordi journalister ikke bruker hjernen sin. De snakker slik fordi andre snakker slik og da gjør de det selv også.

Hvorfor er dette viktig? Det er viktig fordi klarer de ikke å tenke selv på måten de snakker på så klarer de iallefall ikke å tenke selv om hva de skal si.

Øvelsesoppgave:
Bli journalist ved å skrive rett og tenke rett.

About AndyAce83

Norwegian. That is all.

Posted on september 12, 2016, in ???. Bookmark the permalink. 2 kommentarer.

  1. Det er nesten som man savner steinfeldt sin reportasje, spesielt hans uttale av Ukraina, UkrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrAAAAAAAAAAINaa

    var jo legendarisk.

    • For å være ærlig har jeg alltid likt Steinfeldt og nå som han har raslet med sablene og driti i eget rede (referer til hans kronikk i Dagblæh om PK i media) så liker jeg han ennå mer.

      Han var alltid min favoritt i dax 18 eller «kværris» som jeg kaller det fordi alle som kommer dit er bedrevitere og kverulanter.

Så hva tenker du om dette?

