Dikt tid – Dikt for kontor rotta.

Kontor rotta.

Det er så lett som bare det.
Ctrl-X, Ctrl-V
Jeg kan bare ikke skjønne,
problemet.
Slik du fremstiller det.

Men nå skal jeg hjem.
Klokken er fire.
Eller tre.
Eller tidlig slutt,
det er jo torsdag.
Hjemmekontor imorra.

Du får gjøre hva jeg sa.
Problemer finnes ikke i teori.
Regne-arket sa ikke noe om det.
Ei heller tekstdokumentet.

Det regner ute?
Plager ikke meg.
Hva så om det jeg sa,
vil ta,
lengre tid?

Jeg skal hjem jeg.
I en fei.
Ble litt sur i magen.
Av all kaffen.

Hei, hei.
Nå ble jeg glad.
Fant en ny forskrift,
som jeg kan ta,
og sende ut til dere på gulvet.
Gjøre dagen litt «tryggere»,
for vansklighets skyld.

Øvelsesoppgave:
Tror du dikteren her er en kontor rotte eller en av de på gulvet? Forklar hvorfor.

About AndyAce83

Norwegian. That is all.

Posted on juli 9, 2016, in ??? and tagged , , , . Bookmark the permalink. 2 kommentarer.

  1. Et sidesprang…. er det provokativt nok, med tanke på hendelsene i USA?

    • Ja, det Black Lives Matter greiene har tatt helt av. Men det er et veldig amerikansk problem.

      Selv om vi i Norge har et partisk media så er ikke dette problemet i Norge. Det nærmeste vi kommer i Norge til dette må vel være den ambulanse hendelsen i Sofienbergparken.

      Men det er fascinerende å se hvordan rase spiller en STOR rolle for media (både Norsk og i USA) mens på interwebben lærer jeg at de som ble drept var langt ifra mors beste barn (en tror jeg var pedofil, til og med).

      Men hvis dette innlegget ikke var provoserende, så har jeg et innlegg så provoserende som jeg har skrevet, men som jeg har utsatt å publisere grunnet tema. Men jeg skal lese innlegget noen par 100 ganger til også skal jeg legge det ut.

Så hva tenker du om dette?

