Homofile bør kunne gi blod.

Engang iblant ønsker jeg å være litt politisk korrekt i Tanker om Ting. Bare for å bevise til meg selv at jeg kan. Og idag vil jeg slå et slag for de homofile.

Visste du at homofile menn ikke kan gi blod til blodbanker? Jeg fant ut det for noen par år siden og for å være ærlig overrasket det meg. Det første jeg lurte på var: Hvordan i huleste vet blodbankene at de tar blod fra en musikal-elsker? Ser de etter krumme handledd? Observerer de små talefeil?

Jeg fant ut på twittær for noen dager siden at det var via spørreskjema. Jeg antok seff det, men jeg synes det er litt rart at det er slik man fjerner folk. Via spørreskjema. Nok om det.

La oss isteden anerkjenne grunnen til at homofile i 2016 ikke kan gi blod. Mange av dem har AIDS og andre kjønnssykdommer. Kanskje flere homofile enn heterofile (jeg er for lat til å sjekke dette opp)? Likevel vil jeg si at jeg synes det er rart at homofile ikke kan gi blod. Her er mine tanker om ting rundt det.

Det er ikke hvem man knuller eller hvordan som er faremomentet rundt homofili og bloddonasjon. Selv om rompesex (en vanlig homofil sexaktivitet) øker betraktig sjansen for å få AIDS iforhold til andre sexaktiviteter (oral, penis-vagina osv) så er det ikke aktiviteten i seg selv som gir AIDS. Hvis to homofile menn har sex, og ingen av dem har AIDS vil de ikke få AIDS uansett hvor mange stillinger og seksuelle pervasjoner de to alene måtte finne på. Problemet er promiskuøsitet.

Den homofile subkulturen er kjent for sin avslappede seksual moral. Jeg vill ikke engang tenke på hva som skjer på homopuber i Norge eller i bakgatene på Pride. Hvor mange sex-partnere gjennomsnitts homoen har vet jeg ikke, men vil tippe den er ganske høy.

Men her kommer min politiske korrekthet frem. Selv om mange homofile har mange seksual partnere betyr ikke at ALLE homofile har det. I tillegg bør det legges til at ikke alle heterofile er monogame og jomfruelige. Hva jeg prøver å få frem er at det er ikke hva du gjør med snabben som er problemet, det er med hvor mange.

Folk som ikke bør gi blod er promiskuøse mennesker og mennesker med rusproblemer. Man ville ikke spørre en dame som kom inn for å gi blod om hun har tatt den i stompen. Dette fordi vi vet at det å ta den i stompen alene ikke gir AIDS.

For å virkelig gå fullt ut PK her. Vi lever i 2016. Alt for mange har alt for mange sex partnere. Seksual moral er et banne ord. Gi meg en dydig homse over en promiskuøs hetero. Blodet vil vel ikke gjøre folk homo uansett? Eller? Er det forskning som sier at blodoverføring fra homofil vil gjøre deg mer feminin med en kløe i baken? Trolig ikke.

For å koke det ned til et banalt spørsmål: hvis du blør ut og du må få blod av enten 1) homofil man med 1-10 seksual partnere eller 2) kvinne med 70 seksual partnere eller 3) sjømann som har gått ut av tellingen. Hvem ville du valgt?

La det være øvelsesoppgaven for idag.

Øvelsesoppgave:

Hvis du blør ut og du må få blod av enten 1) homofil man med 1-10 seksual partnere eller 2) kvinne med 70 seksual partnere eller 3) sjømann som har gått ut av tellingen. Hvem ville du valgt? Begrunn svaret.

About AndyAce83

Norwegian. That is all.

Posted on juli 6, 2016, in ??? and tagged , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Så hva tenker du om dette?

