Youtube, min kanal og litt konspirasjonsteori.

Så jeg har laget en ny video på youtube. I en serie jeg kaller Doctor Dee n Me talk about Movies and TV. Ingen «click-bait» her nei. Tittel på video sier nøyaktig hva videoen dreier seg om.

Her er den siste:

Jeg har i skrivende stund produsert over 200 videoer av varierende type og kvalitet. Jeg observerer så hvordan folk ser videoene mine. De fleste videoene mine har under 100 «clicks» (altså ikke seere), og lite til ingen interesse. Den eneste videoen jeg har observert reel interesse for er en video hvor jeg klippet opp kjent video og satt den i loop. Da fikk folk plutselig interesse for videon min. Jeg laget den teiteste videoen jeg kunne tenke meg og den ble også min mest kjente video.

Jeg beskrev min video kanal ganske bra her: 

————————————

Iallefall, jeg har jo tenkt litt på hvorfor min kanal er så sub-par som den er. Hvorfor folk ikke finner kanalen min, hvorfor ingen ser på den, hvorfor den er en fiasko. Jeg har utviklet noen teorier.

For det første har jeg prøvd å søke på mine videoer. Hvis jeg ikke skriver presis tittel på video vil de være vansklig å finne. Hvis jeg ville finne «Doctor Dee and Me Talk About Movies and TV part 07″, må jeg skrive det. Alt annet vil gi alt annet av resultater.

Her kommer konspirasjonsteorien. Youtube er IKKE en demokratisk plattform. Jeg har ikke like mye sjans til å bli sett som andre. Jeg tror youtube prioriterer amerikanske produsenter, de som har reklame på videoene sine og de med politisk korrekt innhold.

Hvis vi tar å ser på youtube «trender» som er en del av youtube hvor de mest populære videoene dukker opp.

kjuhuhoiuh

Hvis vi ser på hva som trender «idag» (altså 18 juni 2016) så ser vi at de eneste politiske videoene som trender er politisk korrekt. Det er han ufyselige nerde briten som lirer av seg bedreviten til hylende publikum og en falsk reklame for Donald Trump (BUH!) som gjør narr av den «neste Hitler».

Jeg skippet elegant over bedrevitende briten, men jeg kikket på Donald Trump reklamen. Først trodde jeg faktisk (ja, så naiv kan man være) at den satt Trump i godt lys. Litt komisk, men regnbuer og lystig musikk. Men så så jeg nazi symboler og at Trump sprengte opp hele jordkloden også forsto jeg hvorfor videoen trender.

Må si jeg finner det fascinerende at Trump er så populær som han angivelig er, men ALT jeg leser er kritikk av han. På samme måte som at jeg hører at ateister er fortsatt i minoritet i vesten, men alt jeg ser av youtube videoer er ateistisk propaganda .

La oss være litt kjedelig og nyansere litt. Joda, jeg kan ta feil. Andre teorier enn at youtube forandrer på resultatene for mer politisk korrekt innhold kan være 1) det er flere PK folk som bruker youtube, 2) PK har større appell til brukere, 3) blablablabla.

Likevel… Jeg mistenker Youtube for å drive med miksing og triksing for å gi noen fordeler og andre ulemper. Ikke at min kanal ville blitt en suksess hvis youtube var anderledes. Jeg kan være konspiratorisk og jeg kan være paranoid men jeg er ikke dum.

Øvelsesoppgave:

  1. Støtt og del videoer du liker via facebook, twitter og andre steder og se at det fortsatt vil være mest idiotiske videoer som blir sett på youtube.
  2. Hvor tydelig er det at AndyAce83 ønsker å promotere sin egen youtube kanal?
About AndyAce83

Norwegian. That is all.

Posted on juni 18, 2016, in ???. Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Så hva tenker du om dette?

