Klage #36: «Ærlighet varer lengst» er den største løgnen av de alle.

 

Stønn.

«Ærlighet varer lengst», sier idioten og regner med at ingen vil si han imot. Men jeg vil! Ærlighet varer faen meg ikke lengst. Ærlighet gjør deg naken. Ærlighet vil gi deg balle spark gang på gang. SLUTT Å SI AT DET VARER LENGST FOR DET ER LØGN.

Vær ærlig for faen og anerkjenn følgende fakta. Ærlighet gjør deg sårbar og rasshøl vil bruke det for hva det er verdt gang på gang. La oss kalle dem «lovlig onde» (stjal det fra rollespill regel bok). Dette er byrokrat-faener som ikke forstår rimelighet. Når du er ærlig overfor dem, så vil de finne hjemler og gjøre livet ditt surt.

Din livssituasjon betyr nada for dem.

Husker engang jeg skulle be om litt spesial dispensasjon fra Statens lånekasse. Skrev en lang søknad, med detaljer om livet mitt og ba om forståelse. Svaret jeg fikk var «hjemmel». De gadd faen meg ikke engang å skrive NEI. De skreiv hjemmelen! Og jeg kunne bare latt vær å melde det og de ville ikke visst om det engang.

«Men hva hvis du hadde blitt tatt?«. Ja, men jeg ville ikke det. Man blir ikke tatt for ting så ofte som folk skal ha det til og straffen da er betraktelig mindre enn problemene ved å være ærlig.

Hvorfor sier jeg dette? Fordi jeg er ærlig og jeg er lei av at folk sier at jeg velger den lette vei. Det er faen meg ikke noe lett å være ærlig. Det er smertens vei gang på gang. De historiene jeg kunne delt.

Så slutt å lyv!!! Ærlighet varer faen meg ikke lengst. Du får ingen pokal på slutten.

Øvelsesoppgave:

Gi meg en pokal.

About AndyAce83

Norwegian. That is all.

Posted on mai 26, 2016, in ???. Bookmark the permalink. 2 kommentarer.

  1. Her er «pokalen».

    Løft den høyt over brodtkorb og de andre montebello`erne.

    Steinrik småkommune i Sveits kjøpte seg flyktningfri. Tok heller imot millionbot enn ti asylsøkere

    http://www.dagbladet.no/2016/05/29/nyheter/politikk/flyktninger/utenriks/44386260/

    • Takker. Det triste er at Oberwil-Lieli måtte faktisk betale. Montebello trengte bare å dra i tråder. Iallefall er det min teori. At noen dro i tråder i bakgrunnen. Surmulingen til befolkningen i seg selv skulle vell ikke være nok.

      På den andre siden kunne jo Sylvi kikket på Oberwil-Lielis løsning som en mulig nasjonal plan i Norge?

Så hva tenker du om dette?

