JO! Også i ditt nabolag!

Jeg gråt meg i søvn i natt. Som det gode mennesket jeg er gråt jeg tårer for snille asylsøkere og slemme nordmenn. Særlig slemme nordmenn i (på?) Montebello. Det gjelder brennpunkt dokumentaren «Ikke i mitt nabolag» eller artikkelen rundt dette som også heter IKKE I MITT NABOLAG.

Hva og hvor er Montebello? Det er der de fine folka bor. De som tjener best og mest på asylsøkere som kommer til Norge. Tror jeg. De som var i dokumentaren pratet iallfall veldig fint.

Men dokumentaren får det til å oppleves som om Tykk og Blid fra Venstre har tatt feil. I Montebello er de fine, rike og godt utdannede og likevel gav de mest motstand til mangfold. Tykk og Blid har alltid sagt at alt vi trenger for fremmedfrykt er mer utdannelse, men  der var de mest dannede av folk og de nektet plent å få spennende utrykk i bakgården.

Mens man andre steder i landet må bare ta seg til takke når folk sier det skal bli asylmottak et sted så fikk de faen meg vilja si også. Det er det verste. «Planene om asylmottak på Montebello er foreløpig skrinlagt.» skrives det for «Behovet er ikke der lenger.» Tjøss meg i stjerten. De skal ha! De skal ha NÅ!

Hva kan jeg gjøre for å hjelpe Eirik Eide i hans prosjekt? Jeg må vite hva jeg kan gjøre for han for å hjelpe. Folka på Montebello må få mangfold. Masse mangfold. Og ikke bare der. Få noe i Holmenkollen og andre fine steder i Oslo også. NÅ! NÅ! NÅ!

Øvelsesoppgave:

Hva kan AndyAce83 gjøre for å få asylmottak der fin folk bor? De trenger uttrykkene like mye som oss andre. Vi kan ikke være egoistiske med dem. De er tjent med dette. Det er for deres eget beste. Det at de ikke vet det selv er bare trist.

About AndyAce83

Norwegian. That is all.

Posted on april 27, 2016, in ???. Bookmark the permalink. 4 kommentarer.

  1. Julie Brodtkorb har jo i årevis prøvd å overføre Oslo Øst sine gleder til Oslo Vest, uten at idèen har tatt av.

    Andy kunne jo tatt en prat med Julie Brodtkorb og prøvd å analysere hvor planen slo feil.

    Andy burde også pratet med de pene herrer på montebello. Forklart at det gir fordeler å ha

    sin egen kjemiske Ali fra Irak i nabolaget og ikke bare se dem i nyhetsoppslaget på TV.

    • Jeg fant henne på twitter. Kanskje jeg skulle bygge litt nettverk med henne? Ha litt brainstorming? Kunne også tatt med et kamera opp til Montebello og laget en ny dokumentar? Ser man på! Der kom ideene på rekke og rad. Takker og bukker 🙂

      • Vi har jo forsåvidt nok informasjon om hvordan hennes nabolag så ut før multikulturen kom. Det som mangler nå er et par bilder av scenarioet etter at den inntraff.

        Gjerne med snakkebobler i montebello-stil om hvor bedrøvelig de på østkanten har det.

      • Da skal de demokratiske hjul være igang Gjest! Ikke lenge nå før mangfold kommer til beste vestkant. Med Brodtkorp, Vegge og meg kan ikke noe gå galt. Vi skal spre gleden til alle deler av landet. Noe annet ville vært egoistisk. Om jeg så får magesår SKAL det komme mangfold dit!

        ljkn,jn

Så hva tenker du om dette?

