Da skjedde det vi alle visste ville skje… Kirkelig homobryllup, oh yeah!

Sååååå…

Satte noen kaffen i halsen når det ble annonsert? Tror ikke det. Da må de være veldig ute av synk med samfunnet iallfall. Like sikkert som at unge mennesker som får det for seg at de er et annet kjønn skal få operert vekk sine kjønnsorganer så ville homobryllup skje i «folkekirken».

Jeg får vell melde meg ut av folkekirken jeg da, som kristen konservativ mørkemann som ikke tror på «kjærligheten»? Nei, det er jeg for lat til. Ikke vet jeg hvilket trossamfunn jeg ville meldt meg inn i heller og jeg er iallfall ikke interessert i å havne på Humanetisk forbunds (HUF) statistikk over «gudløse». What to do? What to do?

Gi faen, antar jeg.

Men la oss tenke noen tanker om ting rundt dette likevel. Det er to perspektiver jeg vil belyse. Den ene er hva «fritenkere» og andre bedrevitere lirer av seg på nettdebatt og det andre er personlige erfaringer rundt homofile, deres identitet og væren.

Nettdebatten, «fritenkning» og annet tullball.

Leste innleggene under VGs Kirken sier ja til vigsel av homofile. Jeg hoppet seff elegant over VGs journalistiske «arbeid» for det mest interessante er jo hva mannen i gata mener. For homse-skapet i kirken er jo egentlig et frieri til folket. «Kom tilbake til våre støvete rom! Vi er som dere!», skriker de og vill det hjelpe?

Nei, nei, nei.

Folk forlater ikke kirken fordi sodomi er tabu eller fordi kvinner ikke kan kverke ungene sine. De forlater kirken fordi de «vet bedre». De vet bedre fordi de har blitt fortalt at de vet bedre av skole og media. Men dette har vi vært igjennom før. La oss se hva folke dypet (og med det mener jeg «folke grunna») har å si om dette.

Den mest populære (med 30 likes) skriver:

«En kirke som ikke lenger følger Bibelen, men som lager sine egne regler, har ingen troverdighet overhodet.
Bibelen er tindrene klar på at Gud har insatt ekteskapet mellom mann og kvinne, for at de skal være ett.
Bibelen er Guds ord, gitt gjennom Profeter. Gud er den samme i dag som i går, og til evigheten. Han skifter ikke mening.
«

30 likes og den er mer kristenkonservativ enn meg?!?! Merkelig hvordan det er overstrømmer og understrømmer i Norge. Overstrømmene skal ha homobryllup og transeksuell operasjon, understrømmene vil ikke det. Men de har ingenting med hverandre å gjøre. Vi mener vårt, eliten gjør hva de vill uansett.

Eller kanskje majoriteten av Nordmenn vil ha homobryllup? Jeg tror ikke det. Tror ikke de vil ha det i satans…. statens hus engang. Men hva vet jeg? La oss lese andre innlegg.

«Trist å se ett slik knefall for uvitende populister ! Homofile er helt ok ikke noe med det å gjøre men hvorfor dra det fra rådhuset til kirken dette er fullstendig unødvendig ! Så da regner jeg med at de samme Bjellesauene som rimi Hagen & co fortsetter denne krigen inn i noske moskeer og prøver det samme der ……..«

Men i svarte faen da!! Andre mest populære er jo like surmaget jo! Hvor er «champagne og til lykke» pratet?

Her skulle jeg kverulere også ser det ut til at andre har kommet meg i forkjøpet. Hva skjer? Neste er like surmaget:

«En sorgens dag for Den Norske Kirke og for Norge som nasjon. Ekteskap er en pakt mellom 2 mennesker av forskjellig kjønn. Ekteskap mellom 2 kvinner eller mellom 2 menn har ingen Bibelsk gyldighet. Der står skrevet: » Derfor skal mannen forlate far og mor og holde seg til sin hustru, og de to skal være ett kjød.» Efeserne: kapittel 5, vers 31. Den som forakter Bibelen´s Ord , forakter også Han som har gitt oss Bibelen. Dette valg er å åpne for Sodoma og Gomorrah i Norge. Derfor håper jeg såfremt denne skammelige beslutning ikke omgjøres at de som vil følge Gud`s forordning for ekteskapet,vil melde seg ut av den norske kirke i stort antall.«

Makan! Mak…an! Det er seff mange «fritenkere» på VG som lirer av seg sin bedreviten, men de er ikke så populære og de er ofte i korte kommentarer til de «kristenkonservative mørkemennene».

En skriver for eksempel:

«Middelalderen ringte, de ville ha sine ignorante og utdaterte skikker tilbake.«

Den klassiske «det er [årstallet]» argumentet «fritenkere» lirer så ofte av seg. Snork.

La oss ta en fritenker kommentar til slutt. Den har 5 likes.

«Kirken burde vært historie for lenge lenge siden!

Homofilie skulle fått gitt offentlig uttrykk for kjærlighet for lenge lenge siden!

Gud (ironisk nok) bare vet hvor langt tilbake kirken har holdt samfunnet fra å utvikle seg basert på noen røver historier fra stein alderen.

Eneste som holder dette ondet med oss er menneskers uslippelig redsel for å dø og umettlig appetitt for å dømme andre!»

Siste setting er best. Her skriker han at kirken fordømmer andre, men han selv viser ikke annet enn fordømmelse. *knegg, knegg*. Klassisk kognitiv dissonans signert «fritenker» skolen. Annet klassisk er «stein alder». Det er på en måte reversert «det er [årstallet]». Det at det er gammelt betyr at det er feil. Det er [årstallet] som er rett. Hva så om [årstallet] er regnet ut ifra når Jesus ble [angivelig] født (jada, «fritenkere» jeg vet, jeg vet!)

Så hva har vi lært? Ikke stort. Nok en dag snart over.

Personlige erfaringer med homofile, ekteskap osv.

Så jeg har to homofile venner. Han ene er ravende ateist. Vær gang jeg nevner at jeg er kristen konservativ mørkemann går han i strupen på meg. Han andre er vel bare ateist. Det er en ikke-sak for han. Irreligiøs som det også kalles.

Jeg har snakket med den første om homofilt ekteskap og han mener at det burde være lov. Vi har aldri snakket om kristelig ekteskap, bare «stat og kommune» ekteskap. Jeg spurte han hvorfor det var viktig. Fordi han ville oppfattes som normal. Jeg sier da at han ikke er normal og lurer så på hvorfor han vil være normal. Det var ikke noe svar å få.

Den homofile vennen min er ikke vanskelig å se er homofil. Han er feminin og dramatisk av natur. Han gjør alt han kan for å skille seg ut i klesveien, manerer og personlighet, og paradokset blir da at han samtidig vil oppfattes som normal.

Jeg forstår ikke hvorfor det er så viktig for homofile å gifte seg og jeg forstår OVERHODE ikke hvorfor de skal gifte seg i kirken. Jeg tror ikke de vet selv engang. Jeg tror de bare gjør ting, fordi de er blitt fortalt at de skal mene det. Snart blir homofile homogene. Prisen for mangfold og toleranse er at vi alle blir en grå klump av ingenting. Vi bare svever rundt, til vi dør. Ingen motstand, ingen mening, ingenting.

Jaja, det går vel greit.

Jeg gir faen. Apati eller hjerteinfarkt. Apati eller hjerteinfarkt.

Men…

Men…

Jeg mener fortsatt at operasjon av transeksuelle er et medisinsk overgrep.

Øvelsesoppgave:

Hva mener du? Champagne eller tårer?

 

 

 

About AndyAce83

Norwegian. That is all.

Posted on april 11, 2016, in ???. Bookmark the permalink. 2 kommentarer.

Så hva tenker du om dette?

