Klage #34 Diverse kristent pakk!

«Jeg lukter kristentmanns blod», sa trollet og jeg er vel et troll?

Sååååå…

Har jeg blitt «fritenker» på 4 dager? Neida, men selv om jeg er kristen konservativ mørkemann må jeg klage over diverse kristent pakk.

Jeg har ruget på dette innlegget en stund, så la oss starte med starten.

Husker du når jeg skrev om «fritenkeren» som advarte meg om en kristen fordi, som han sa selv, man kan ikke stole på Kristne? Ikke? Vel la meg legge til en link til det blogginnlegget —-> HER!  <——

I det innlegget reflekterte jeg over at noen kunne ha slike fordommer overfor Kristne. Leser så andre steder at religiøse blir sett på som de mest korrupte.  Jeg er ikke redd for å ta feil og jeg er ikke redd for å innrømme det heller og jeg begynner å forstå hvorfor «fritenkeren» sa hva han sa. Så det er på tide å peke fingeren, ikke bare på «fritenker» og sosialist pakk, men også klage litt over egg i eget rede. Her er diverse irritasjonsmomenter om de kristne.

Prektig korrekte (krF typen)

PKristne

Viste du at jeg hater Høibråten? Selv om jeg har vært kristenkonservativ mørkemann i alle år (iallfall siden jeg var 14) har jeg alltid hatt et ulmende hat mot Høibråten. Siden han ble «Røykelovens far» har jeg fått klørne ut når jeg tenker på den sabben. Det er nok ikke så mye at han var kristen som var problemet, som at han var formynder, men han gav meg den riktige og sunne forakten jeg har hatt mot Kristelig FOLKE parti.

I krF så finnes mange mange prektige korrekte. Høibråten slår meg faktisk ikke som et eksempel på dette. Kan ikke huske at han var prektig korrekt noengang, men la meg definere nok engang hva Prektig Korrekt er, så kan du bestemme selv om han faller under den kategorien. Prektig Korrekte kristne er de som ønsker å drive «god politikk» med bibel i hand. De er kort sagt politisk korrekt, men mener de har en salig grunn til å være det. 

Vi kan diskutere om Høibråten mente han hadde salig grunn til å trakte ned formynderi i halsen vår, og gi folk med spett i ræva mer makt, men han var iallefall upopulær og var ikke redd for å være det. De fleste prektige korrekte ønsker å være i det gode lag. Uansett hvor mye forakt jeg har for Høibråten må jeg respektere at han var villig til å gjøre det.

Gode eksempler på prektige korrekte er hu rød håra og han konfirmanten i krF. De vill være politisk korrekte kristne. Jesus ville vært enig med dem. Jesus hadde sikkert mange sterke meninger om resirkulering, innvandringspolitikk og andre snille ting. De får mange gode ideer om å vanne ut Norsk kultur og kristne verdier ved å bøye seg fram og la seg kjøre godt i ræva av kultur-marxister.

De tenker «-«Fritenkere» og andre sosialister må jo like oss når vi sier det samme som dem? De vil digge Jesus de også hvis de ser hvor snille og prektige vi er.» Som de fleste politikere forstår de ikke hva mennesker er og forstår heller ikke hva som driver et samfunn og strømningene under. Det er viktig å smile fra øre til øre og være snille. De aner ikke hva som står i bibelen og forstår den ikke. Men partiplanen til Ap kan klippes og limes.

Det prektig korrekte har ikke vært mer tydelig enn nå som de har vært «støtte parti» til Høyre-Frp regjeringen. Mange ganger har jeg ristet på hodet av tullet de har funnet på. Gi meg kraft og styrke. Amen.

Sionist kristen

Visste du at Jesus var jøde? Visste du at Jesus ble drept av sitt eget folk fordi han gjorde opprør også blant sine egne? Visste du at Jesus gjorde alle folkeslag til jøder hvis de ville?

Ting forandret seg når Jesus døde, men for Sionist kristne skal vi fortsatt se på jøden som det utvalgte folk. Alpha folket som man skal suge rompa til og smiske med. Dette er en ond sirkel hvor sionist kristen gir ressurser og tid til jøden og jøden føler seg så berettiget også blir folk som ikke er sionist kristne forbanna også skjer det som skjer i historien om og om igjen.

Sionist kristne (oftest å finne i USA og i norsk bibel belte) er villig til å ofre sine egne barn for Israel. Hva de tenker, er for meg en gåte, men noen skal ha det til at de tror at Jesus vil komme tilbake når Jødene har fått sitt eget land. Han har ikke dukket opp ennå, så kanskje på tide å gi opp det prosjektet?

Fantasiløse fundamentalist kristne

Jeg er ikke teolog, jeg er kunstner. Jeg tenker derfor som en kunstner, i symboler, kontraster, metaphorer, stavefeil og med fri fantasi. Når jeg leser bibelen (den veldig sjeldne gangen jeg gjør) prøver jeg å fortolke. Dette gjør meg til det motsatte av en fundamentalist, som ikke fortolker men som istedet absorberer og hevder bibelen er 100% sann.

Som jeg liker å si: Jeg setter troen min i tvil oftere når jeg snakker med kristne enn med ateister.

Noen ganger føles det som om jeg har falt ned fra månen når jeg snakker med andre kristne som ser ut til å tro at Bibelen er en form for historisk dokument over hendelser i vår fortid. At den skal leses vitenskapelig.

Jeg leser bibelen som en mytologisk tekst med spirituelle, moralske og symbolske sannheter. Jeg tror IKKE at Job eksisterte. Jeg tror ikke at hendelsene rundt Moses skjedde slik som det var beskrevet. Jeg tror IKKE at de to første menneskene het Adam og Eva. Jeg tror ikke at Noah bygde en ark som kunne romme alle dyr.

Tilgi meg Gud hvis jeg driver kjetteri, men jeg tror at sannheten ligger i tekstens betydninger forbi de faktiske hendelser. Jeg tror at Moses eksisterte. Jeg tror han så en brennende busk. Jeg tror at jødene fikk gudomlig hjelp til å flykte Egypt. Men jeg tror det meste skjedde inne i hodene deres. At Gud gav dem styrke via tro og at de så muligheter for å komme seg over en elv der andre ville gitt opp. Ikke at vannet faktisk delte seg.

Det høres mer imponerende ut da, at tid og rom flytter på seg for å hjelpe noen i nød. Men jeg tror ikke at det skjedde slik. Jeg tror at mirakler er placebo og at placebo er ekte. At våre ønsker og vår tro kan bevege fjell. Ikke faktisk, men inne i oss og at vår oppfattelse av verden er like ekte som verden i seg selv.  Unnskyld hvis jeg blir litt filosofisk her, men jeg er kristen filosofisk, ikke religiøst. 

Fantasiløse fundamentalist kristne er kjedelige folk som lukter olje (ikke spør meg hvorfor, men de gjør!). De får meg til å sovne når de kakler og de mangler fullstendig bakkekontakt og realitets orientering. Men takke meg til dem overfor prektige korrekte og sionist kristne, selv om det er flytende overganger her!

Griske Kristen

Dette er den type kristen som fikk meg til å skrive innlegget. Jeg vet ikke noen annen måte å beskrive dem på. Det er de kristne som er «prektige» og griske samtidig. Et tema som går igjen i alle de kristne jeg klager over er at jeg IKKE forstår dem.

Hva er det med Griske Kristne som gjør at de ser det som forenelig å være grisk og kristen? At størrelsen på lommeboka skal bestemme om man er god eller ei? Jeg har peil på penger! Jeg bruker mindre enn jeg tjener og har spart litt. Men jeg er ikke GRISK! Jeg forsyner meg ikke mer enn jeg har fortjent og jeg ser ikke på min bank-konto som en indikator på om jeg er i Guds nåde eller ei.

Sier IKKE at Jesus var sosialist! Men han var da ikke en stereotyp  jøde heller. Kan ikke huske at Han syntes så vell om rikfolk. De første skulle bli de siste også videre.

Jeg vet ikke hvor representativt dette er for kristne, men jeg tror Griske Kristne og Prektig korrekte kristne er de som skaper mest forakt for vår Kristne kultur arv. Mye mer en Kristenkonservative mørkemenn noen gang vill.

Øvelsesoppgave:

Klag over kristne du også. Hva liker du minst med dem?

Advertisements

About AndyAce83

Norwegian. That is all.

Posted on mars 27, 2016, in Klager om Ting and tagged , , , , . Bookmark the permalink. 2 kommentarer.

  1. Dette er ikke kristne. Dette er zio-kristne. De er smittet av en dødelig sykdom som også Jesus advarte mot.

    Jesus kalte dem hyklere. Og han hadde rett.

    • Og det er de som blir den stereotypiske kristne også. Den type kristen som får kristne til å skjems for å være kristne. Men, som du skriver, disse er ikke kristne, men hyklere. Skinnhellige hyklere.

Så hva tenker du om dette?

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

%d bloggers like this: