Klage #31: Radar langs veiene

Hvis jeg får lov å skryte litt… Jeg har hatt lappen i mange år og har ennå ikke fått en fartsbot. Jeg har fått en parkeringsbot, men ingen fartbøter. Er ikke jeg super?

Likevel når jeg kjører forbi fotobokser langs med veiene så viser jeg fingeren. Det er nesten blitt en nevrose. Jeg må vise fingeren til alle fotobokser jeg kjører forbi. Hvorfor det? Når de aldri har tatt meg?

Fordi jeg finner dem kvalmende. Det er så ekkelt å vite hva det er og hvorfor de er der. De er der fordi storebror ser deg. De er der for at folk skal spytte litt mer i «spleiselaget». De er der for å formynde og overvåke.

De blir plassert på strategiske steder. Like ved et tre. Bak et skilt. Gjerne i bunden av en bakke. Noen steder ser jeg «fare for fotoboks» skilt men ingen fartskilt så jeg aner ikke hvilken fartsgrense som jeg må følge. De verste er de forbanna fotoboksene som tar bilde av deg et sted også et annet sted for å regne ut hvor lang tid du har brukt på distansen. Er ikke det orwelsk så vet ikke jeg.

Jeg har en teori, som kanskje er feil. Derfor en teori. Teorien er at man kan se hva slags politisk kommune man er i utifra hvor mange fotobokser, fartsdumper og lave fartsgrenser som er i området. Jo, rødere jo mer. Saml gjerne data for meg. La oss gjøre det dagens øvelsesoppgave.

Fotobokser er ikke laget for å gjøre veiene tryggere. Det er for å ta stressede mennesker som trykker litt mye på gassen av en grunn. Litt på samme måte som at man har parkeringsgebyr på sykehus. Hvem husker å betale parkering hvis de vet at noen de er glad i er døende? Ville ikke vært overrasket over at noen har havnet på sykehuset på grunn av de forbaska fotoboksene. Kanskje de kjørte bak en annen kar som dro på bremsen idet de så boksen. Gudene skal vite at det ødelegger trafikkflyt iallefall. Jeg kjører iallefall 10 under når jeg ser dem. Bare for å være på sikre siden.

Jeg mener at folk skal kjøre fartsgrensene, ta seg god tid på veien og kjøre etter forholdene. Jeg liker ikke rabbavgass kjøring. Men jeg HATER fotobokser.

Øvelsesoppgave:
Samle inn data om din kommunes antall fotobokser, lave fartgrenser, og fartsdumper og sammenlign det med den lengst sittende kommunestyre de siste 10-20 årene. Lag gjerne grafer og diagrammer.

About AndyAce83

Norwegian. That is all.

Posted on februar 8, 2016, in Klager om Ting and tagged , , , , . Bookmark the permalink. 4 kommentarer.

  1. Jeg skipper heller oppgaven og går rett på oppskrift for et stoff som får aluminiumsboksen til å brenne opp. Det finnes nok litt av hvert man kan smøre på og så brenner dritten opp.

    La oss ta en kjøretur, der vi prøver å ødelegge så mange som mulig.

    Gjerne bomstasjoner også.

    Bompenger går rett til innvandring.

    Tollmurene må ned.

    • Hva?! Tenker du utenfor boksen?! Ikke på min blog! Her løser vi oppgaven og er fornøyd med det! Nå blir det innkallelse til ekstraordinær konferansetime.

      Googlet konferansetime for å finne ut hvordan det skrives. Det heter vist «Utviklingssamtale» nå. Sikkert like teit som det alltid har vært. Lærer skryter snille elever opp i skyene, mens elever som skriver stiler om zombier som spiser hjerner (en kamerat av meg skrev det) eller en selvreferensiv stil (første stil jeg skrev på ungdomsskole. Fikk karakter NG) får oppgitt blikk og stønning.

      Men spøk til side… Trenger vi å ødelegge boksene? Holder det ikke bare med litt gaffateip surret rundt de to øynene til boksen? Hvis vi ødelegger boksen vil bare en ny bli satt opp på vår regning, men hvis vi setter gaffateip rundt så… ja søren. Vil fortsatt ødelegge trafikk flyten når folk ser boksen. Enig med deg… La oss finne et stoff som brenner hele skiten ned!

      BURN!!!

      • Nei, det finnes ikke særlig med midler å hente til dette.

        Du ser, mye av dette ble satt opp under ap regimet og jeg tviler på at

        noen gidder å bla opp for nye. Men so what, om de gjør det?

        Da brenner vi dritten på ny. Om Norge konker av den grunn, og ikke pga. nigrasjon, vel vel.

      • «nigrasjon». Jeg ler like mye vær gang du bruker det begrepet. Litt på samme måte som når noen sa «bæsj og tiss» som liten. Litt farlig. Litt slemt.

        Men ja… La oss ta fotoboksene! Du først 😉

Så hva tenker du om dette?

