Det gjøkke no å ha litt peil på hva du skriver om.

Såååå…

En tanke slo meg nylig. Det startet på twittær! En kar anklaget Høie (han helse-homo-ministeren) for å være ansvarlig for 266 døde personer av ulovlige rusmidler. Ansvaret lå hos som fører en «mislykka ruspolitikk».

KarIDagblæ

 

Ikke veldig overraskende at noen i media var skeptisk til den «nye» eller «konservative» eller «blå-blå» regjeringen (selv om den er nesten helt lik den gamle, bare i dress og slips). Vi må jo late som om det er en forskjell på de, for å gi inntrykk av at valg er viktig, slik at vi kan jatte og fjatte og lage debatt.

140207-syria-homs-600_7b15a4f780e71342202ef1023e97ec6b.nbcnews-ux-2880-1000

Her ser du sånn ca hvor Cafe Shangri-la ligger. Tenkte Høie og meg kunne snakke om de finere ting der. Nydelig utsikt var det å. Men tror ikke de hadde alle rettigheter. Faktisk ingen. Ikke noe alkohol (JEG GJØR NARR AV AT ISLAM IKKE TILATTER ALKOHOL SALG!)

Vel hvis du har lest min blog de siste årene så har Høie falt endel i kurs hos meg. Jeg har til og med avlyst min tur til Homs med han. Mest fordi det er tydlig han vil heller være homominister enn helseminister. Hakke noe imot skinkeryttere, men de får bestemme om de skal segle under blått eller rødt eller regnbueflagg. Skakke ha noe liksom-konservativ-minister takk.

Nei, avlyste min tur til Homs, hvor jeg så en nydelig liten kafe på NRK nyhetene en dag. Tror den het Cafe Shangri-la. Den så veldig trendy og fin ut. Nydelig utsikt over sentrum av Homs. Men nope. Blikke noe tur på oss Høie. Men det er ikke bare avlysning av utflukt men jeg er ikke så keen på å gå han i forsvar lenger heller. Litt lei av «konservative» som egentlig ikke driver med konservativ politikk (annet enn skatte lette for de rike. Jadajadajdada… Dette har vi gått igjennom før).

Men la oss ikke glemme at det er et hierarki av formyndere i dette landet. La meg derfor presentere en ny powerpoint plansje. Som du ser HER—>

 

PPofStopid

Under det meste av formynderpakk er den gjøk-servative, eller lek konservative eller hva faen vi skal kalle folk som tror de er konservative men ikke vet hva konservativet er. Han vil ikke formynde, men drive «god politikk» (er det flere som har lagt merke til at politikere (særlig tykk og blid) bruker det begrepet «god politikk»?), ved å ha lavere skatter for de rike, og ta igjen alt på moms.

Men for å bevare frihet må vi forsvare også dem, fordi de er skyteskiven for media og andre høyre opp i formynder hierarkiet. Så når en lek-konservativ blir beskyldt for å ikke drive god nok arbeiderparti politikk i dress og slips (altså skal man ikke ha på seg dress og slips når man driver god arbeiderparti politikk. Kun CAUSAL!!!) så må man forsvare dem litte grann, bare for å holde døren oppe for en eventuell fremtidig Trump.

Nok om det. Poenget var at en ting ledet til en annen og så tenkte jeg en tanke om ting. «Vent litt«, tenkte jeg, «Er ikke dagblæh også ganske ansvarlig i rusproblematikken i Norge med sin rusforherligelse?»

Twitteriet gikk noe allah dette—>

Tvitteriet

Så tanken som slo meg var som følger… Hvorfor er det så mange som mener som mye om så mangt, men så lite som faktisk har peil på hva de skriver om?

Beklager hvis jeg høres litt elitist ut. Jeg er ikke det. Jeg kan høre på kjerring råd om gikt og jeg krever ikke at noen har master i historie for å mene noe om Hitler. Men når folk skriver i det tykke og det breie om rus politikk hadde det vært kjekt å hørt hva folk i medisinen mener om dette å. Ikke bare folk som har tjøssa på bønna i ungdomsåra og digger´e ass.

Når et luksusludder får skrive erotisk essay om sin glede ved å bruke ecstasy hadde det vært sabla kjekt om en lege kunne si sin mening om dette også. (hint: Nevne folk på krisepsykiatrisk som ikke kommer ned etter siste flytturen kunne vært en god start).

Og jeg har nevnt det tidligere også når det kommer til dette med trans-sekusalitet. En annen tanke som nylig har slått meg er… Hvor sjeldent vi hører om transvestitter nå for tiden? Er ikke det litt rart?

Alt vi hører om nå er transeksuelle gutter som vil bli jenter (og en veeeeeeeldig skjelden gang om en jente som vil bli gutt) men aldri om gutten som bare vil dolle seg opp for moro. Hva er grunnen til det? Jeg har noen teorier. Kort sagt: Folk skjøv grensen og da må man skyve den ennå lenger. Alle som før var transvestitter er nå transeksuelle. 

Men hva vet jeg? Og hva får jeg vite? IKKE EN DRIT. Leger holder kjeft. Dette gidder de ikke å blande seg i. Rusproblematikk og kjønns-lemlestelse (nei, jeg snakker ikke om omskjæring du jævla «fritenker». Jeg snakker om faktisk kutte av hele lemmet til folk!!!!). Nei, det er de for gode for.

Skal ikke ta den debatten. Faen, jeg blir så lei. Det gjøkke no å ha litt peil på hva du skriver om. Det skader ikke å få fagfolk på banen. Det har vært litt for mye synsing, litt for lenge rundt disse to sakene og jeg frykter vi ikke løser probelemen men gjør dem verre.

Øvelsesoppgave:

Når mener du det hadde vært kjekt å hørt hva fagfolk mente om saken overfor Gud og Hvermansen?

About AndyAce83

Norwegian. That is all.

Posted on januar 20, 2016, in ???. Bookmark the permalink. 10 kommentarer.

  1. Jeg vil egentlig si aldri.

    Jo flere mase og knulledukker som får ta over mikrofonen jo fortere kollapser dette «siviliserte» samfunnet der 90% lot som om de ikke merket at Norge deltok i massemordet på tilsammen 80 000 libyere, samtidig som det var viktig å gå i rosetog for Breiviks massemord.

    Men jeg tar sikkert feil. Fagfolkene har egentlig bare lurt oss. De har sittet på gjerdet og ventet helt fram til nå, og plutselig en dag kommer de på TV og sier » hva var det jeg sa».

    Og da må alle landssvikerne dra på permanent ferie til Homs og lytte til «et rosa helikopter» til krampa tar dem.

    • Du påpeker en side av en to sided sak. Vi står alltid ved en veiskille. Skal vi la knulledukker og masedåser kakle samfunnet til kolaps også bygge opp av ruinene, eller skal vi prøve å reparere det før det blir kolaps?

      Jeg går for nummer 1 fordi den innebærer mye mindre ødleggelse og skade. Men det er klart det kan oppleves håpløst. Ting som har vært åpenlyst i 30-40 år har blitt ignoreret av alle på topp, men mumlet av alle på gulv. Nå mumbler de på gulvet litt høyere, og de på topp ber oss pent holde kjeft.

      Sorry for sent svar. Jeg har jobbet.

      • Jeg tror kollapsen er uungåelig.

        Helt frem til 2000…. et eller annet var det nok mulig å unngå den og heller prøve å reparere.

        Men nå er det bare en vei. Systemet må ned, landssvikerne for retten og en ny styreform på plass.

      • Det kan hende kollapsen er uungåelig. Jeg vet ikke. Det jeg da lurer på er… Når er skaden blitt for stor? Hva konkret må vi vitne før vi «våkner opp»?

        Vi har hatt voldtektsbølger i Oslo. For noen ville det vært siste dråpen. Vi har frittgående terrorister som truer statsledere på livet. For noen ville det vært siste dråpen. Men ingenting har skjedd.

        Ikke vet jeg heller hva vi burde gjøre, for å være ærlig. Borgerkrig? Mot hvem skal vi gå til strid? Hvor voldelig må denne krigen være?

        F.eks la oss si vi blir enig om at en landsviker er… Thomas Hylland Eriksen. Jeg sier han, men jeg sier ikke at jeg mener han er. Dette fordi han har jo egentlig ikke gjort noe som helst annet enn å kakle i vei. Hans meninger legger til rette for «god politikk» som åpner våre grenser, men jeg mener jo at man skal ha ytringsfrihet i landet. Men la oss likevel ta han som en «landssviker».

        Hva skal vi da gjøre med han? Kunne en borger arrest være nok? Eller må man starte en form for millitia og ta over landet med makt?

        Nå er jeg på skumle tanker om ting her og må si til PST… DETTE ER TANKER OM TING. Spørsmål. Kun spørsmål.

        Iallefall… For å gå nedover denne mørke allen litt videre…Hva er for langt? Når har Norge kommet i kollaps? Når vi får Sharia lover på Grønland? Når muslimer prøver å ta over Norge med makt først?

        Faktisk, for å være ærlig, det er det siste jeg mener er det beste. Jeg er ikke pasifist, men mener at man bør ikke gå til krig først. Så det må være en klar muslimsk angrep først, før jeg mener vi bør gjøre noe.

        Ikke vet jeg.

  2. Det er en ting jeg vil ha en fagperson til å uttale seg om.

    Og det gjelder hvorvidt sandfargete arabere er helt usynlig eller bare nesten usynlig

    i snø og kulde og om det bare er nordmenn som ikke kan se dem.

    Eller kanskje gjelder dette flyttsamer også?

    Dette er et viktig tema noen burde tatt en mastergrad i.

    • Jeg er jo fagperson på alle områder (Cand. Alt) så jeg vil gjerne hjelpe deg, men jeg vet ikke helt om jeg forstår problemstillingen. Hva mener du med «sandfargete arabere er helt usynlig eller bare nesten usynlig»? I Norsk vinterkulle er sandfargede arabere veldig synelige. De er like synelige som tennene på en neger.

      Grunnen til at de forsvant fra mottakene er at de har tilgang til biler. Hehe. Jeg vet at dette ikke er en smart ordspill eller vittig replikk, men likevel ligger det en vits der. Her kommer «ressursvake» muslimer til Norge også ser jeg bilder fra mottak hvor de flykter… I BIL!!!

      Jeg har jobb. Jeg tjener penger. Jeg har ikke tatt meg råd til å eie bil. Jeg bor i en kjeller leilighet, det er vinter. Varmen der jeg bor er 16 grader til vanlig. Men de har bil og de klager over at rommene har 20 grader. GI… MEG… KRAFT!

      Nå… Dette er viktig. Jeg er IKKE sosialist. Og siden jeg ikke er sosialist så er jeg ikke missunlig. Hvis «sandfargete arabere» som du kaller dem har bil og ikke jeg bryr det meg døyten. Det som irriterer meg er at de skal ha det VERRE enn meg.

      • Norske myndigheter har uttalt at de «ikke kan finne dem».

        Så jeg tenker dette må jo være et kjempekonsept for fremtidig kamuflasje.

        Lurer på om de kom hit på en toyota hilux akkurat som gutta boys i IS gjør.

        IS gjør forresten kjempereklame for toyota.

        Toyota er så tøff at den tåler terror-oppdrag i ørkenen.

        Toyota er så tøff at den kjører syria-norge i årevis uten vedllikehold.

        Toyota er så tøff at……………………………

      • Hehe. Toyota… Terrorism on wheels. It will blow your mind… and any street you want.

  3. Jeg har et innrammet og signert foto av Aylan som jeg gjerne vil ha faglig prisvurdering på.

Så hva tenker du om dette?

