Utvid pante ordningen nå!

Hva synes du om overskriften? Fantastisk hva? Direkte og kommanderende. Jeg vet best og det må gjøres nå.

Neida, jeg vet ikke. Vet så godt som ingenting, men det gjør ikke du eller noen andre heller. Men jeg har tenkt en tanke om ting igjen. Satt i solen mens jeg tenkte på panteflasker. Pant og hvor mange flasker som ligger i søppla på jobb. Når panteflasker ligger i kontor søppla da forsvinner de med alt annet rask. Ikke engang romfolk og annen fant får tak i dem da. Så tenkte jeg på at jeg at jeg kan ta ansvar, og pante dem jeg. En krone her og en krone der og snart er jeg millionær. Ok, ikke «snart», men du vet. Jeg kan iallfall ta meg bryet fordi det er en belønning.

«Jeg kan ta meg bryet fordi det er en belønning«. La oss smake på den litt. Særlig hvis du er sosialist, bør du suge ekstra hardt på den. Jeg kan ta meg bryet… fordi det er en belønning. Bryet. Belønning. Belønning for bryet. Dette er noe sosialister ikke forstår fordi sosialister forstår ikke mennesker. Alt de forstår er -ismer og idealer.

Jeg er som sagt politisk nøytral, men jeg er glad i miljøet. Det betyr seff ikke at jeg vil stemme på gråtass og trøffel dama i miljøpartiet det grønne for det. Nei, fordi jeg er ikke sosialist og ønsker ikke å styre og stelle andre gjemt bak «beste intensjoner». Likevel er jeg glad i miljøet og da slo det meg. Hva hvis vi utvidet panteordningen til å gjelde mer enn bare panteflasker?

Hva hvis vi fikk 200 kroner for å levere tilbake hvitevarer, 2 kroner pr batteri, 1 kr pr giftig sparepære osv? Bare en tanke å tenke på.

For 200 kroner kan det hende jeg ville tatt bryet og tatt denne vaskemaskinen til en el-sjappe selv om den ikke er min.

For 200 kroner kan det hende jeg ville tatt bryet og tatt denne vaskemaskinen til en el-sjappe selv om den ikke er min.

Øvelsesoppgave:
Begynner du å bli lei AndyAce83s evige kamp mot vindmøller? Han er litt lei selv. Hva annet kan AndyAce83 kjempe imot? Skriv en liste over ting du ønsker AndyAce83 burde skrive om som ikke er et opprør mot formyndere og annet pakk.

About AndyAce83

Norwegian. That is all.

Posted on september 30, 2015, in ??? and tagged , , , , . Bookmark the permalink. 4 kommentarer.

  1. Jeg prøver å finne gode saker, som formynderiet ikke har rørt eller bedratt folk på enda,

    men klarer egentlig ikke å finne noe særlig. Sirkelen er omtrent sluttet.

    Vel, jeg synes de er alt for snill med røykere da.

    Min sak er derfor:

    Lag sigaretter som dreper røykeren etter ett drag

    – regningen sendes til pårørende

    • Hohoho… Jeg som er en fundamental pro-røyker. Jeg skrev et blogginnlegg om det på min engelske blogg (My views on the Smoking bans (A very outdated post)). Leste den nå igjen og jeg må si jeg hadde helt glemt hvor gal den var. Jeg glemmer noen ganger selv hva jeg har skrevet og da å lese det igjen er som et klapp i tryne. Men jeg mener det som står der… iallfall når jeg kommer til poenget om røykeloven.

      Leste også en «ytring» fra en Mia Gerhardsen titulert «Til Syden uten sprit«. Jeg har aldri drukket alkohol på flyet. Aldri. Men jeg kjenner jeg blir forbanna når andre legger seg opp i det. Akkurat som jeg har aldri kjøpt raketter til nyttårsaften (bortkastede penger som man bokstavelig talt brenner) men kjenner jeg blir forbanna når det ble forbudt. Plutselig ulovlig.

      Så skulle stat og kommune ta seg av dette da. Det kan hende jeg innbiller meg dette, men jeg synes hva det enn er de gjør vær nyttårsaften nå blir dårligere og dårligere.

      Jeg kjenner jeg blir trist og sur. Det finnes alltid «gode intensjoner» for disse tingene, men under disse gode intensjonene lukter jeg ønske om å bedrive makt. For hva er poenget med makt hvis man ikke kan bruke den? Og hvordan kan man vite at man har brukt makt om ikke man gjør livet surt og vanskelig for andre.

      Men når det kommer til vår uenighet om røyking så får vi vel ta en Gahr og si vi får være enig i å være uenig. Jeg lover jeg ikke vil komme inn i ditt hus og tenne en røyk og du lover at du ikke forgifter røyken min mer enn den allerede er (please!) 😉

      Hilsen AndyAce83.

      • hehe 🙂

        Det var vel egentlig ment som et sleivspark til norske myndigheter. Det gjelder å ta det helt ut på spissen.

        Nyttårsraketter f.eks kan vil jo bare overlate til Kim Jong Un.

        Eneste ulempen er at når han har blåst bort halve asia blir det jo mindre moro i senere år. Men pytt sann, intensjonen er jo god 🙂

      • Jeg har hørt på ryktebørsen at de fleste ungdommer fikk mesteparten av nyhetene sine fra Daily Show og Colbert Report. Hva de får det fra nå vet jeg ei.

        Hva jeg vet er at jeg liker å gå et steg lengre (EXTREME!). Derfor får jeg kun mine nyheter fra the Onion.

        Men det er sant, Nord Korea og Iran får lov å skyte rakketter, så da kan vi jo alltids se mot dem 31 desember.

Så hva tenker du om dette?

