Vi må hjelpe dem som vil hjelpe! – Mitt brennende engasjement for Syrere.

Ok.

DødBarn
Jeg er veldig glad for at jeg ser så stort engasjement for disse syrerene som kommer til Norge. Fint at folk brenner og er full av nestekjærlighet.

Det har jeg også.

Jeg har også et brennende engasjement for Syrere. Særlig etter at en unge druknet. Da våknet jeg opp og tenkte «HVA KAN JEG GJØRE?». Barn dør jo aldri ellers, og dette barnet var derfor veldig spesielt. Jeg gråt og jeg gråt for død barn. Stakkars lille barnet. Døde alt for tidlig. Ingen barn skal dø lenger. Det skal jeg sørge for!

Men jeg slet og rev, for hva kan lille jeg gjøre? Hva kan lille snille meg gjøre for snille uskyldige vakre syrere? Så fikk jeg kallet!

Kallet kallet meg, akkurat som det sikkert har kalt på konfirmanten Hareide før meg. Kallet var dypt, rungende og kom bak meg. Hele kroppen skjelv da åpenbaringen kom. Til dags dato er jeg ikke sikker på om det var selveste Gud som kalte meg, eller bare ræva mi. Men noe kom og det vekket meg noe voldsomt.

Jeg vet derfor nå hva jeg skal gjøre for disse vakre syrerne. Jeg vet nå hvordan jeg skal hjelpe! Takk Gud, pris deg, for din gave. Mitt kall er å hjelpe de som vil hjelpe! Så enkelt kan det være. Jeg skal hjelpe dem i å hjelpe. Jeg skal hjelpe dem å hjelpe mer!

Mitt engasjement og bidrag er at jeg noterer ned navnene på alle de som liker og digger saker om Syrere i min lille røde bok og jeg skal sørge for at dette engasjementet opprettholdes om 1 år, 2 år og 10 år. For som dere helt sikkert forstår er ikke «utfordringene» med så mange syrere til Norge løst med en ukes hotell på choice eller at noen får overnatte hos Agate (45) i noen mnder. Nei, vi må tenke langt frem. Disse menneskene vil måtte ha varme klemmer i mange år.

Jeg er nemlig lei av lettfattlig brisking i sin egen overfladiske «godhet» fordi man «våknet opp» til bilde av en død unge på en strand. For jeg vet at en unge SULTET IHJEL I OSLO!!! Omringet av «snille» mennesker med brennende engasjement. Sultet ihjel, folkens. I oslo!

Så la meg starte med den første på min liste og dele min ide om hvordan hjelpe denne storkaren til å hjelpe.

Petter Stordalen:

Petter er et godt menneske.

Petter er et godt menneske.

Petter er en god gutt. Det vet vi alle. Husker du ikke at han solgte jordbær i Porsgrunn? Nå skal han hjelpe Syrere på en måte bare en stor kar som han kan. Mitt hjerte vokste så mange størrelser når jeg leste «Stordalen gir bort 5.000 gjeste­døgn«. Det må da være minst et halvt døgn pr Syrer som kommer hit. Men jeg ser på denne mannen, som er mer hudfolder enn mann nå, at han vil hjelpe så mye mer.

Jeg har snakket med Bjørnar Moxnes og vi ble enig om at Storkar Stordalen bør få en ekstra skatt. Noe jeg tror han vill smile bredt av. Tenkte 10.000 for 10.000 i 10 år. Altså en ekstra skatt, bare for han, hvor han betaler 10.000 pr Syrer i Norge i 10 år. Han vill jo så gjerne hjelpe og han er jo så rik. Dette bør han få råd til. Tenk på Aylan Kurdi!

Jeg har noen triste nyheter til dere. Et død barn forandrer ingenting. Vær glad det ikke var ditt barn og gjør alt du kan for at det aldri blir ditt barn heller.

10.000 for 10.000 i 10 år. Det er bare 1 milliard kroner det. Tenk hvor lite det er for deg Petter og tenkt hvor mye det er for dem. Nja, egentlig ikke så mye. Får ikke råd til en smartphone for det engang. Men du GIR SÅ DET SVIR!!!

10.000 for 10.000 i 10 år. Det er bare 1 milliard kroner det. Tenk hvor lite det er for deg Petter og tenkt hvor mye det er for dem. Nja, egentlig ikke så mye. Får ikke råd til en smartphone for det engang. Men du GIR SÅ DET SVIR!!!

Øvelsesoppgave:
Hjelp AndyAce83 å hjelpe. Hvem mener du fortjener å komme på listen? Husk; Det bør være en offentlig person eller person som har vært i media rundt denne saken. Ikke privatpersoner og mennesker som burde vernes mot seg selv.

About AndyAce83

Norwegian. That is all.

Posted on september 9, 2015, in ??? and tagged . Bookmark the permalink. 4 kommentarer.

  1. Her må jeg nevne kongefamilien. Det er fullt mulig at de burde vernes mot seg selv, men dog:

    Hvem kan motstå fristelsen til å sende 10 000 syrere til slottshagen?

    Om kongehuset av en eller annen grunn skulle si nei til dette fargerike forslaget har jeg et til:

    Send alle sammen til Utøya.

    Perfekt.

    Billig.

    Og ikke minst: Arbeiderpartiet.

    Hva glemte jeg?

    • Du forsto oppgaven og løste den kreativt.

      Karakter: S eller 6.

      Jeg synes at Utøya er det beste forslaget da fordi vi kan ikke ha så mange syrere i Oslo. De må ut av Oslo gryta og jeg er sikker på at de vil trives i de nye lokalene der. Det er jo ikke noe å nekte for at Arbeiderpartiet og AUF ville like å kunne hjelpe dem også. Veldig bra tenkt.

      • Jeg synes begrunnelsen din er noe rasistisk motivert, som om det faktisk kan bli for mange innvandrere på ett sted. Det er jo aldri noen som klager på byer som Bagdad eller Beirut for å ta noen eksempler.

        Bortsett fra rasistiske massemedia da, som produserer saker som ikke skjer; folk som sprenger seg selv, kaster rørbomber og halshugger folk de ikke liker. Dette skjer jo egentlig ikke.

        Men siden dette egentlig ikke skjer er det heller ingenting i veien for å sende alle sammen til Utøya.

        For om det skulle skje noe der, blir det garantert ikke rapportert i media uansett. Og det medfører lavere kostnad for staten. Ut av syne, ut av sinn.

        Om noen rasister ringer og klager på multikulturelle hendelser tar det jo uansett 5 timer før politihelikopteret kommer til stedet. Dermed skjedde det aldri.

        Utøya er derfor verdens tryggeste sted for multikulturalister.

      • Jeg forstår at dette kan oppfattes rasistisk, men jeg mente det bare snillt. Jeg hater Oslo og vil ikke la mine verste fiender måtte bo der. Derfor vil jeg ikke at syrere skal måtte lide mer enn de allerede har.

        Utøya er et vakkert sted. Det er formet som et hjerte vet du? Og nå har det kommet kunst der også som vekker sterke følelser i folk.

        Nei, Utøya er best.Vi kan skifte navn til lille Syria. Akkuratt som den øya i Oslo fjorden som heter lille Danmark. Så kan de få praktisere sin egen tro der også. Synes at Shoaib Sultan kan bli ordfører der hvis han ikke kan bli det i Oslo. Så kan han snakke ut om hva han mener om homofile der uten frykt for rasistisk forfølgelse.

Så hva tenker du om dette?

