Direkte demokrati eller Gahrioarki?

Sååååå….

Gahr og andre snille mennesker vil ha 10… 8000 syrere til Norge. Media er med. Dessverre er det en del brungrums og festbremser. Selv har jeg satt champagen på kjøling og gleder meg til å kunne få sysselsatt billig arbeidskraft til grøftergrave og asylmottak as firmaet mitt.

Partiet som er brungrums partiet i Norge er selvfølgelig FRP. Hvorfor kan de ikke bare være snille som Gahr, tykk og blid, bergens breiflabben og konfirmanten? Det er 8000 som lider, Norge må frelse og gi nåde.

Så slemme FRP vil ikke være med på multi-kult-moro og har lagt seg på bakbeina. Faen ass! At folk har forskjellige meninger. Kan vi ikke alle bare digge Gahr og være på g?

Så kom FRP på noe slemt… La folke bestemme med avstemming. Gahr satt nok kaffen i halsen av slikt. Folket? FOLKET? Skal folket bestemme sitt lands fremtid? Hva er demokrati egentlig annet enn et Gahriarki? Nei, Gahr vet best. Han er kar.

Og hva med konfirmanten? Hvordan skal han få lov å være prektig og bedre enn oss andre hvis han må lytte på OSS? Det er kun Gud han skal svare til og Gud sier ikke no så han vil kjøre på.

Og venninnen hans, tykk og blid? Venstre partiets beste bedreviter. Hun kunne fått hjerteinfarkt av mindre.

Nei folket skal ikke høres på. Vi skal høre på Dem. Gahr, Audun, konfirmanten og tykk og blid. De vet best og vi MÅ følge.

Men…

La oss tenke en tanke om ting…

Hadde det ikke vært litt spennende med et lite valg på dette? Er ikke Gahr, tykk og blid og konfirmanten litt nysgjerrig på hva saueflokken de styrer faktisk mener. Nei, kanskje ikke. Men jeg er.

Hvor jeg enn går og hvor jeg enn står hører jeg slemt brungrums. Hadde vært deilig å få kartlagt engang for alle hvor representativt disse meningene er. Hvis 70% er for å gi bort landet til fremmede kulturer så skal iallfall jeg holde kjeft. Min misnøye ligger mest i følelsen av maktetsløshet overfor Gahr og vennene hans. Hvis Norge som nasjon vil dette så sier jeg «Go for it» som grekerene sier. Men å bli overkjør av bedrevitere på tinget kunne jeg tenkt meg MYE mindre av.

Jeg forstår at vi ikke kan ha valg på alt. Men forandring av grunnlov og store befolknings forandringer er så store og viktige saker at Jonas Gahr, tykk og blid og konfirmanten med hjelp fra Oslo avisene, ikke alene bør ta den avgjørelsen.

Mer direkte demokrati hadde vært supert. Men det ville jo tatt mye makt vekk fra Gahr da.

Øvelsesoppgave:
Drøft hvor lett det er å gjennomføre direkte demokrati i Norge. Skal vi ikke ha det? Skal vi ha det på alt mulig? Skal vi ha det på viktige og store saker? Hva ville isåfall vært slike saker?

About AndyAce83

Norwegian. That is all.

Posted on juni 12, 2015, in ???. Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Så hva tenker du om dette?

