Toijis viktige kamp mot homophobi.

Toij kom ut av skapet idag. For hvem dette kom som en overraskelse er det store spørsmålet for meg. Det sto homo både i panne, hår og munn på han. Toji sier at dette var det viktigste han hadde gjort. Det er trist å høre. Men han er fortsatt ung så det er vell fortsatt håp.

La oss skippe elegant over hans lille video hvor han koser seg med en prest isteden for en Mullah, selv om jeg ville jo tro at han var mer mussling, enn kristen i kultur. La oss istedet benytte sjansen til å snakke om den store stygge homofobien. Den slemme og intolerante monsteret som hold Toji fra å knulle prester og runke i paraden uten å skjems.

Det finnes to typer homophob mennesker. 1) de med en reel angst for homofile og 2) de som hater homofile. Vi snakker mest om den siste gruppen fordi den er de «slemme». Siden jeg ikke er politisk korrekt mener jeg at jeg ikke har møtt så mange som virkelig hater homofile. Hat for meg er ikke å mislike homofile være det av sub-kultur, personligheter eller politiske saker, men at de tyr til vold eller trakassering av dem. Husker godt den gangen noen tok fyr på en homofil gutt på bygde fest. Til dags dato får jeg klørne ut av å tenke på de jævelene som kunne finne på noe slikt. Faen ta dem! Rasshøl! Æsj! Dette er hat. Ikke det å mene at homofile ikke burde gifte seg eller tone ned sin «homofile væremåte» eller hva faen. Å hetse, slå eller på annen måte skade noen på grunnav sin legning, og forsvare slike handlinger er vederstyggelighet jeg ikke kan føle annet enn forakt for.

Jeg har møtt en (kanskje to) av den første gruppen og dem synes jeg bare synd på. De sliter med paranoide forestillinger om at homofile vil voldta dem eller iallfall seksualiser dem. Komisk nok tenkte jeg at de var ikke attraktive nok til å føle seg så truet som de gav uttrykk for. Men dem om det.

Mitt poeng er at det finnes ikke så mye homophobi som noen skal ha det til. Problemet er psychopatisme og at noen mennesker mener de kan volde skade på andre fordi de er «anderledes» være det på grunn av rase, legning, kjønn, religion eller politisk oppfatning. Kultur kan noenganger i grobunn for denne psychopatismen og menneskelig gruppementalitet kan la seg lett forføre av psychopaters forførende natur.

Et kjent eksempel var Hitler og nazismen som skapte hat mot jøder/homofile/sigøynere. Dette er lett å se fordi vi ser det i retrospekt med mange mennesker villig til å påpeke dette om og om og om og om og om igjen. Mindre kjent er hat mentaliteten vi nå ser i Norge fordi vi lever i det med få som påpeker det.

Et eksempel om reelt hat og psychopatisme ser vi i blitz miljøet. Ingen påpeker, men bruker du et kritisk blikk, kan du se hvordan deres oppførsel er psychopatisk mot anderledes tenkende. De kaster stein på snut, og starter elleville gatekriger med ny-nazister. Noe som er greit for oss som kultur fordi ny-nazister er de slemme. Også når de oppfører seg pent.

Kristne må også tåle hets, fordi de er ikke så populære lenger. Leser faktisk at sosialistisk fritenker pakk konverter til Islam nå. Mest sannsynlig fordi Toji ikke knuller Mullah i moské. Det er greit å le av bibelhoppere. De tror på middelalder overtro og er festbrems i paraden. Islam er spennende og «nytt» og som vi vet… De er veldig åpne for homofili.

Så hvis du tar mitt poeng litt tregt, la meg tydelig gjøre det. -ismes, tro og meninger er ikke problemet, men psychopater som går inn i disse stedene og forfører idioter. Det er ikke hat å være imot noe. Være uenig. Hat er når våres uenighet, oftes med hjelp av psychopater, leder til voldelig handling. En måte psychopater gjør dette på er å hindre ytringsfrihet og skyver folk ut på sidelinjen fordi de sier at de mener og føler noe som psychopater kaller «hat».

La meg tydeliggjøre med to eksempler. Hvis jeg slår til Toji fordi han er en ekkel feminin skinkerytter som tror det er greit å bruke kristendommen som ikonografi i sin homokamp da er det hat. Hvis han slår til meg fordi jeg sier han er en ryggløs skinkerytter som ikke tør å bruke muslimsk ikonografi i sin homokamp. Da hater han meg. Ellers er vi bare uenig. Kanskje uforenlig uenig, men fortsatt bare uenig.

La meg avslutte med en siste tanke om ting angående Tojiis homokamp. Jeg vil hevde at hans største kamp var med seg selv. Vi «alle» viste han likte musikaler og fulgte Dorothy. Jeg er mer overrasket over at han ikke hadde gått ut av skapet før. Tenkte han hadde gjort det på NRK Super engang mens han viste barn hvordan man knuller noen i ræva med dildo og lommerumpe og at jeg bare ikke hadde fått det med meg. Jeg ser jo ikke på NRK Super og er ikke med i fangruppa hans på Facebook heller.

Jeg vil hevde at grunnen til at det tok så lang tid var at han kjempet en homophob kamp med seg selv. Nå som han har «kommet ut» vil han kjempe den samme kampen på nytt. Denne gangen med vindmøller og skyggefigurer. Dette kalles i psychologien for prosjering. Han kan ikke ha det godt med seg selv, før alle aksepterer og elsket han for å være den han er. Fordi han selv kan «aldri» ha det helt godt med seg selv.

Mitt tips til Tojii (som han helt sikkert vil bry seg midt i kosehullet med) er akseptere deg selv og drite en laaaaang marsj i om andre liker det heller ei. La folk tenke sitt, også kan du tenke ditt. Lev og la leve. Du sier du og andre homoer lever et dobbeltliv. Vi ALLE lever et dobbelt liv. Vi spiller roller og prøver å møte andres forventinger hele tiden. Bare en narsissist mener at alle skal fokusere og se på dem hele tiden. Veldig få bryr seg Tojii om du er homo eller om du kan synge eller om deg generelt. Slik er verden. Bare psychopater vil stoppe deg i dine kjødelige gleder og bare en idiot vil late som om de bryr seg om en vilt fremmed person.

Ja, og neste gang du skal lage en «kontroversiell» video om homseri… Velg Islam. Da tråkker du ikke på så mange føtter. Knegg, knegg.

Øvelsesoppgave:
Skriv en tekst som heter «Hvor var jeg når Toji kom ut av skapet?»

About AndyAce83

Norwegian. That is all.

Posted on juni 8, 2015, in ???. Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Så hva tenker du om dette?

