Om Mads lille stunt i VGTV.

Sååå…

Mads. Tror han heter Mads A. Andersen er en kar som ligner veldig på Eskil Pedersen egentlig. Han jobber i VGTV. Jeg ser aldri på VGTV så jeg aner ikke så mye om det, men det ser ut til at han har et debatt program av noe slag der.

Så derfor hans lille stunt hvor han ringte nettdebattører, netthetsere eller nett-troll på «direkten» og ba dem forsvare sin posisjon. Kommentarene var så som så. Jeg forstår hvor de kommer fra, men formuleringene var nok litt lite… taktisk?

La meg derfor kort si hva jeg ville sagt på VG hvis jeg hadde valgt å skrive med fullt navn:

Dette er en tragedie, men vi her i Europa kan ikke ta ansvar for hele resten av verdens problemer. Vi må hjelpe dem, men ikke så mye at det leder til ansvarsfraskrivelse og lykkejeger mentalitet.

Tror nok ikke Mads ville ringt meg da, siden jeg artikulerte det bra. Men la oss si han ringte meg likevel. Det første jeg ville si var «Jeg er på jobb nå. Noen av oss må faktisk gjøre noe for å tjene penger.» Men la oss si jeg hadde fri den dagen, så ville jeg kanskje vært villig til å ta denne debatten på sparket.

For la oss være ærlig her: Problemet med dette stuntet er ikke så mye at han konfronterer folk med sine meninger, men at han krever at de skal svare for seg på direkten utifra kommentarer de kanskje ikke selv husker engang. Mads er en medie vant kar som har brisket seg i lyset lenge, nå skal han trekke andre ut som kanskje ikke engang har stått på en skole fremstilling i gymsalen.

Mads er hva vi kaller på godt norsk et maktsykt rasshøl. Det kommer tydlig frem fra måten han stiller seg ovenfor sine intervju objekter. Dømmende og med hat. Dette hatet han viser er akkurat samme type hat som de viser overfor negerne i sjøen. Men dette er politisk korrekt hat og da er det greit.

Mens negere drukner i havet, så håper Mads at disse folkene vil drukne i hans program. Greit nok, de vill ikke dø, men for alt han vet kan det hende at de ønsket de kunne dø. Ingen liker plutselig negativ oppmerksomhet og måtte forsvare seg selv ut av det blå. Hadde Mads hatt denne empatien han etterlyste fra de han intervjuet hadde han visst dette.

Da har jeg sagt mitt om denne saken. Kanskje legge til «FUCK YOU MADS! Du er et rasshøl jeg håper sklir på isen engang selv.»

Øvelsesoppgave:
Mads A. Andersen har sikkert som de fleste andre mennesker sagt noe i hat, frustrasjon eller sinne. Som journalist kan det hende man kan finne dette i tekst. Gjør research rundt denne karen og finn noe han har skrevet som kanskje ikke er helt husrein.t Ring så han opp og konfronter han med dette. Ta opp intervjuet og last det opp på youtube. Legg link så i kommentar seksjonen under.

About AndyAce83

Norwegian. That is all.

Posted on april 24, 2015, in ???. Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Så hva tenker du om dette?

