La dem spise ecstasy!

Såååå…

La oss starte med et sitat fra Carl Gustav. Det er fint og folkelig.

«You can take away a man’s gods, but only to give him others in return.»
-Carl Jung – The Undiscovered Self (1958)

La oss late som at du ikke er en bedre vitende «fritenker» kverulant og at du vil tenke tanker om ting isteden for å belære folk. La oss derfor stille et spørsmål til tenkning: Hvis Jung har rett, og Ace har rett i at vi lever i gudløse tider, hva har vi i Norge erstattet Gud med?

Jeg vil si: Mange ting.

Materialisme er jo en kjent klisje. Man fyller livet sitt med fine, dyre ting for å bygge opp en monument av søppel når vi dør. Vi fyller også livene våre med «distraksjoner» for å hindre oss i å tenke på de store spørsmålene som leder til det store mørke. Der noen da velger mytologi (altså relgion) velger andre å debatere ting til døde, eller se teit underholdningsfilm om ingenting (f.eks Ted (2012)), eller kose seg med hjernedød talkshow med kjendiser som gjør hva de ikke kan.

NoGod

Et voksende antall «fritenkere» har nå oppdaget rusens gleder. Rus er en fin distraksjon for mange som gir dem spennende illusjoner. Dessverre er mange av disse rusene ulovlig i Norge i 2015 og da må man isteden debattere det til døde.

Så når man ikke debatterer aktiv dødshjelp og fri abort med den største av selvfølge er det den evige kampen om å få lov å ruse seg som er saken man skal vrøvle om. «Min kropp!», som de sier.

Som alltid er det mye som er en selvfølgelig, og det ser ut til at mange «fritenkere» antar at ulovlig rusmidler er enten ulovlig fordi stat og kommune er fest brems eller fordi de store slemme farmasøytene ikke vil at vi skal kjøpe moro uten at de får penger for det. Dette er «fakta».

I den siste debatt sirkelen om dop har to stykker slengt seg på i pro-dop saken. Ei hore ved navn Hege Grostad, som nå er «student», som har opplevd at rus er en fin flukt fra virkeligheten når hun er sår etter en lang dag på arbeid. I hennes kronikk «Absurd forbud mot MDMA» gråter hun over at ikke stat og kommune kan gi henne lov til å glemme at hun er hore.

Hun skriver «MDMA er et rusmiddel som gir en følelse av lykke og empati, samtidig som det blir lettere å regulere frykt. MDMA kan være skadelig, men det rangeres som mindre skadelig enn alkohol og nikotin.»

Her snakker hun selvfølgelig om fysisk mindre skadelig. En Big Mac er sikkert også mer skadelig enn en pille av noe slag fysisk. Men det er jo ikke det som er problemet.

Joda, det finnes noen narkotiske stoffer som også er farlig fysisk, men det meste av dop er ulovlige fordi det er skadelig mentalt. Jeg vil hevde og tro at Hege Grostad er ødelagt for lenge siden. Hennes valg som prostituert har nok svekket henne moralsk og psykologisk på en slik måte at det kan være fristende å kalle henne en «lost cause» (ingen er egentlig en «lost cause», men la meg få lov å være kynisk her). Jeg tror ikke en flytur med rus for henne vil gjøre en stor forskjell.

Hun beskriver denne flyturen som

«Man blir lykkeligere og opplever en sterk følelse av empati for alle rundt seg, samtidig som motorikken og intellektet fungerer omtrent likt som ellers. Forbudet oppleves som et absurd forbud mot glade og snille mennesker. […] Når man er påvirket av MDMA, så føles det ekstra godt å pakke seg inn i et teppe eller ha fysisk kontakt med andre mennesker. På MDMA opplever man gjerne en seksuell metning, som gjør at man ikke nødvendigvis får lyst på seksuell tilfredsstillelse, men bare fysisk kontakt.«

Dette er trist lesning fra ei dame som er helt ødelagt. Hun kan ikke føle nærhet til andre uten rus og mener at rus er løsningen for at hun er så ute av synk med resten av verden. At MDMA kan fjerne hennes fremmedgjøring etter en serie med dårlige valg.

Som alltid når folk kommer med teite utsagn må andre teite mennesker ut å støtte dem i dette.

I NRKs yttring, hvor ingen får lov å kommentere anonymt, får en anonym politiker lov å si hva hun mener (det er greit, fordi hun har makt og da må hun vernes). Hun har også hatt en religiøs åpenbaring om gleden med ecstasy.

Hun skriver «jeg [ble] provosert da jeg leste Hege Grostad sin kronikk om MDMA og om foreningen EmmaSofia som arbeider for å øke tilgangen til kvalitetskontrollert psykedelika og MDMA. Jeg leste også kronikken «LSD kan være sunt – og et forbud er absurd» av forskerene Teri Krebs og Pål-Ørjan Johansen. Det blir å gå for langt tenkte jeg. Jeg antok at de bare ville provosere for å skape debatt.»

Men så tok hun seg en flytur selv og oppe ifra luften fikk hun et annet perspektiv.

Hun skriver:

«En dag tok vi beslutningen sammen, min samboer og jeg. Jeg ville prøve ren MDMA, levert av en vi stolte på, og jeg skulle være alene med min samboer. Det ble en opplevelse jeg aldri vil glemme.

Vi hadde et godt forhold, men selv etter åtte år sammen er det noen ting som er vanskelig å snakke om. Vi fortalte om erfaringer vi hadde hatt i oppveksten, om misforståelser som er vanlig i parforhold, om sex, husarbeid og om mye annet. På tre timer kom vi nærmere hverandre enn vi hadde klart på åtte år.

Jeg var helt klar i hodet, ingen av oss følte seg beruset— på annet enn kjærlighet og forståelse for hverandre. Vi kunne snakke om alt, og kjærligheten boblet i blodet som aldri før.«

Så engang var hun blind, men nå kan hun se og da var det bare en konklusjon. At det var absurd at MDMA var ulovelig.

Hun skriver:

«Etter å ha tatt MDMA føler jeg at jeg har blitt et bedre menneske. Jeg smiler mer, lytter mer og er mye mer nysgjerrig på andre mennesker. Er det noe å frykte?«. Kort sagt: «All the advantages of Christianity and alcohol; none of their defects.»

Jeg siterer på slutten fra boken «Brave New World» av Aldous Huxley som også var en kjent dophode i sin tid. «Brave New World» dreier seg om en «utopisk» fremtid hvor alle mennesker er skapt med tilhørighet og et samfunn hvor staten kontrollerer oss ved å gi oss rus som lønn for å produsere ting.

Det er like fascinerende å vite at Aldous Huxley var en som var veldig glad i narkotika når han skrev den boken, som at Orwell var sosialist da han skrev boken 1984. For begge bøkene kritiserer hva de selv tror var bra. Det er vel dette en ekte kunster er. En person som skriver om hva han vet om og er villig til å kritisere seg selv også.

En annen ting som fascinerer meg er hvor lite motstand denne hora og denne anonyme politikeren får. Ingen leger eller psykiatrikere jeg vet om har skrevet dem imot. Det har vært veldig stille på den fronten. Det er nesten så jeg lurer på: Er det jeg som er gal? Er alt jeg har lært om rusbruk feil? Er det kanskje ikke så ille som skolen fortalte meg som ung?

Så siden ingen leger tar ansvar og forteller meg konsekvensen av bruk av narkotiske rusmidler har jeg derfor anskaffet meg noen MDMA piller selv og tenkte jeg skulle prøve dem nå. Buttom´s up!

…………….

Ingen skal komme her å si at det er noe galt med rus.

Ingen skal komme her å si at det er noe galt med rus.

WOOOOOOOOOW! Jeg kan se farger. Internett er bare lys som samler oss sammen. Blendende. STERKT! Klart som solen. Tastaturet er så mykt og alt jeg skriver er ren kjæææærlighet. Det var min egen ondskap som gjorde at jeg kalte henne en hore. Hun er ikke en hore men en GUDINNNE. Et sannhets tårn som lyser så sterkt at hun blender oss. Men ondskap er bare det å være blendet av mørket.

Livet er til for å leve folkens. Vi setter for mange hindringer i hverandres liv. Klemmer! Ikke kriger! Legg ned våpnene deres og bare vær! Grenser er kun på kart og vi må sprenge dem! Spreng grenser. Utford oss selv. Internett er løsningen. Internett har ingen grenser. Vi er sammenkoblet via fiberoptikk og fremtiden er nå.

«BRING OUT YOUR DEAD!» Vi må leve nå. Leve er å holde hverandre i myke varme former. Vi har ingenting å frykte. La meg tegne et hjerte i pannen min. Yeah, I can dig it. Dette er slutten. Tune in, drop out. Lev som om vær dag er den siste. For vær dag er den siste og vi er aldri den samme i morgen. Problemer er bare utfordringer, mine vakre venner.

Kan dere høre meg? Kan dere føle meg? Kjenn meg! Jeg er deg og du er meg. Via er koblet sammen med ord. Vakkre ord.

Morderen våknet før morgenkvisten. Han tok skoene på. Kan du se det for deg? I mørket står han der. Ventene. Uten frykt. Fri og full av kjærlighet. Mørket skal ikke fryktes. Ikke mer farlig enn sommer regnet. Som Sommer Regnet. Vesten er best! Ta fyr på meg og jeg vil elske deg for alltid. Tenn meg. Tenn meg med lidenskap. Du er så vakker som en marmor statue, men så myk som gjørme.

Slangen er lang. Syv mil. Vi rider på slangen. La oss danse i gresset, mens vi fyrer noe gress. Dop oss i hop. Kos. STOP BILEN! JEG MÅ UT!!! La meg ta på en av masken fra det urgammle hyllene. Løgn er vekk. Vi er fri. Vi er et og samtidig individer i det jeg streker ut min arm mot deg. Du er et spøkelse. Ikke eksisterende. Likevel der idet jeg tar igjennom deg som en engergi! Fri. Vi. Liv. Tid. Elsk meg i morgen, sa Ambjørnsen. Men jeg kan elske deg i dag Elling. Du triste man. Ta min hand. La oss skrive dikt sammen og legge dem i surkålsposer.

Vi skal på eventyr. Du og jeg og en fyr. En fyr jeg kjenner. Han har en jævla bra fender. Han spiller for oss. Vi ser notene ta form og farge og lys og… Bålet i mørke. En pille gir oss tilgang til det uendelige. Vi er tidløse med musikken. Evig er det tidløse. Uendelighet er ikke et klokkeslett. Er du med? Ikke tenk lineært det er arbitrert. Oppbrutt. Vi er friiiiiiiiii!

Trommene dunker oss inn og frigjør oss fra mørket og kulden. Alt er nærhet og varme. Det klør. Det klør. Armen min blør. Neglen min skrapet av huden min. Negler er vår fiende, liksom. Den skraper vekk hun. Hun jeg elsket engang. Tapt i tiden vi alle hater. Blodet renner fra armen min. Et så lite kutt kan skape så mye blod. Det er noe i blodet mitt. Det er for mørkt. Jeg kan ikke takle det nå. Shit! Det klør.

NEI! Jeg vil ikke tenke på det nå. Men det presser på. Trykk i hodet mitt. Jeg faller. Kan du føle det? Inn i intet. Jeg ser mot pæren i taket. Jeg er vakker. Lyset hindrer ikke meg i å falle. Tomheten er inne i meg nå. Jeg får ikke puste. Kvelt av luft. Det klør så voldsomt. Er det noe galt med dopet jeg har tatt. Prøvde noen å forgifte meg. Eller er det luften som er radioaktiv? Jeg trodde snegler ville absorbere disse stoffene. Nei, radiobølger. Alpha bølger, Beta bølger. Epselon.

Jeg må ut å løpe folkens. STOP BILEN! Jeg må ut å løpe. Løpe vekk fra det radioaktive giftene mennesker har skapt. Løper mot stranden og månen som ligger å dypper i sjøen. Jeg må svømme ut til ballen. Svømme til jeg ikke lenger kan føle. Svømme på.

Når vil denne reisen slutte? Burde vist bedre enn at jeg ikke ville takle så mye lys og tanker. Det sprenger mitt SINN! Jeg burde vist at denne indre reisen ville ende i mørke. Vi er hva vi er og jeg ser min egen avgrunn. Svøm på.

Vannet er kaldt i mars. Full stopp.
…………

Øvelsesoppgave:
Ville du tro at AndyAce83 ikke skrev denne teksten i noen form for rus?

About AndyAce83

Norwegian. That is all.

Posted on mars 27, 2015, in Kvasi-intellektuell svada and tagged , , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Så hva tenker du om dette?

