Poe´s law eller idiot loven

Idag vil jeg skrive et ord eller to om «Poe´s law» eller idiot loven som jeg kaller den. Poe´s law er ifølge wikipedia «Poe’s law, named after its author Nathan Poe,is a literary adage which stipulates that without a clear indicator of an author’s intended sarcasm it becomes impossible to tell the difference between an expression of sincere extremism and a parody of extremism» eller som man også kan skrive det «ironi og sarkasme kommer ikke frem godt i tekst».

Dette er idiots loven. Jeg kaller den idiots loven fordi jeg ser på det som en unnskyldning for at folk går fem på når noen tuller. Når folk f.eks leser min blogg med -isme øyer kan de fort erklære min blogg «hatefull» og «hetsende» fordi de ikke forstår at jeg bare gir uttrykk for noe på en humoristisk måte.

Jeg vet lite! Min kunnskap er manglende på de fleste fronter. Hva jeg vet er at dette gjelder de fleste andre også. Kan jeg si «alle andre»? Derfor skriver jeg bastante meninger og problematiserer hva jeg opplever andre tar forgitt på en humoristisk og sarkastisk måte. Hvis folk ikke fanger opp dette er det deres problem.

Idiots loven fungerer derfor som en unnskyldning for at folk «raser» og kommer i harnisk over ting som ikke var ment til å bli oppfattet så alvorlig. Men det er INGEN unnskyldning, læll.

Folk må skaffe seg en sans for humor, hvis ikke blir livet veldig hardt. Og hvis man lett lar seg provosere av andres meninger blir det mange kjipe dager i vente.

Jeg har selv gått fem på jeg. Skrevet sinna innlegg til folk for så senere innsett at de egentlig ser det på min måte men «ironi kommer ikke klart frem i tekst». Piss meg i stjærten. Jeg ble lurt fordi jeg var dum og det blir andre også. Man kan ikke kreve at all ironi skal uttrykkes eksplisitt i «hermetegn» eller med [!] fordi noen idioter ikke forstår det.

Øvelsesoppgave:
Har du noengang gått fem på og så istedet for å innrømme din egen idioti erklært det budsenders skyld? Ta en tango rundt dette.

About AndyAce83

Norwegian. That is all.

Posted on februar 27, 2015, in ??? and tagged , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Så hva tenker du om dette?

