Skakke ha no hallal!

Sååå…

Jeg var på et sted med høy mangfolds faktor og skulle kjøpe meg en liten bagette på Rema 1000 eller Kiwi, eller Rimi eller no… Bagetten var grei nok men da jeg kikket på pakken sto det «Baker Hans Jeger – Med hallal kjøtt». Det første jeg tenkte var «Jeg skakke ha no hallal! Skakke ha noe seigpint dyr». Jeg spiste den opp, for jeg var sulten og ferdig smurt mat er ikke gratis i Norge. Men det vokste i munnen min mens jeg så bilder av redd dyr dø i frykt.

Jeg så vell ca dette —>

Så var jeg i annen by med mye multikulturelle moro og jeg tenkte jeg skulle ha meg noe å ete. Det eneste i nærheten var en kebab sjappe som stolt sa «Her har vi hallal» Faen!!!! Jeg vikke ha no hallal! Men det var den eneste restauranten jeg fant og måtte ta til takke. Igjen mens jeg spiste en sub-pare kebab hadde jeg bilder av ku hengt opp i taket mens noen kuttet strupen på den og lot den blø ut.

Det finnes mange fine folk som har en hard en for dyr. De gråter strie elver for at folk spiser kjøtt, går i lær eller eller at nusselige dyr ska bli pels for fintfolk. «Nemi» er ei av disse som skriver gråtekvad for dyr i bur. Men ikke en tåre blir felt for dyreplageriet som er hallalslakting.

La meg si det rett ut… Dette er fordi det er etnisk norske bønner som står bak. Hallal, eller seigpining av dyr, rører hun ikke ved. For det er «stykt og intolerant». Seigpining av dyr er jo spennende mussling og jøde kultur mens pels er for folk med nisselue og lang historie i kulden. Og det vi oppe på berget gjør er ukultur, mens det folk i uggabugga gjør er høy kultur, spennende uttrykk eller et svar på intoleranse, uttnyttelse, undertrykkelse og vestlig imperialisme.

Jeg er lei av folk som gråter for dyr. Jeg så en rådyrkalv dø i hagen min mens nabokatten tygde på den. Naturen er stygg. Det betyr ikke at vi mennesker skal være stygge (selv om vi absolutt kan), men det betyr at det å gråte for minken eller reven i bur, når de ville ha mange spennende og grusomme måter å dø ute i det fri også, er absurd.

MEN JEG VIKKE HA NO SEIGPINT DYR. JEG SKAKKE HA NO HALLAL! Hva skjedde med Norge hvor hallal kjøtt er normen og jeg må være sær og spørre om det er hallal? Akkurat som veggisen og annet sært menneske som ikke kan spise det meste. Hallal er det sære i Norge. Iallfall burde det være.

Hvis man er redd for å kjøpe mink kan man la være å kjøpe pels og pelslignende plagg. Jeg vill ikke ved et uhell spise et dyr utsatt for smerte og lidelse for Allah. Jeg SKAKKE HA NO HALLAL!!!

Øvelsesoppgave:
Tekstforståelsesoppgave: Hvorfor tror du mink er et større problem enn Hallal i Norge?

Her kan du se naturen i praksis fra en kunster ved navn AndyAce83.

Fun Fact: Viste du at AndyAce83 ikke tjener penger på kunsten sin? Han får verken penger av stat og kommune eller av noen andre. Han må faktisk gjøre ærlig arbeid for å ikke sulte.

About AndyAce83

Norwegian. That is all.

Posted on januar 6, 2015, in ??? and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Så hva tenker du om dette?

