Et bilde sier mer enn 1000 ord – AndyAce83 prøver å legge 1000 ord til.

JonasPottter

Se på dette flotte bildet. Det sier mer en 1000 ord. Originalt fant jeg dette bilde på VG (verdens grunneste) sin hjemmeside for flere uker (kanskje måneder) siden. Jeg måtte bare ta en screengrab av det fantastiske synet som viser vinklingen en av Norges største aviser velger å ta på en av Norges mektigste menn.

Dette bildet sier mer enn 1000 ord, men la meg prøve å gi mine 1000 ord jeg får ut av å se på dette bildet.

Hva faen feiler det Norges journalister? Greit nok. Det finnes vel kosepute saker om alle politikkere men hva slags ukritisk tull er dette? Jonas Potter er ikke en hvem som helst. Dette er ikke en kar som kom inn fra gaten for å få litt varme. Dette er en av Norges mektiskte menn dere skriver om og DETTE er vinklingen dere velger?!?!

Dere må vite hvem dere har med å gjøre her. La meg fortelle dere litt via wikipedia: «Jonas Potter, eller Jonas Gahr som AndyAce83 kaller han, er oppvokst på Oslos vestkant som sønn av skipsmegler Ulf Jonas Støre (1925–) og bibliotekar Unni Gahr (1931–). Farfaren J.H. Støre (1888–1974) ledet Norsk Sprængstofindustri AS. Gahr-familien overtok i 1927 ovnfabrikanten Jøtul AS, som i 1970-årene ble solgt til Norcem AS. Støres formue stammer fra oppgjøret ved salget av bedriften.Høsten 2005 var han fremdeles medeier i flere familieeide selskaper som til sammen besatt en betydelig aksjeportefølje. »

VG, ikke bare er han mektig ifra politisk side, men han er skammelig rik i tillegg! Han representerer det VERSTE i god venstre politikk og da må dere stille de farlige spørsmålene som: Hvorfor vil en av Norges rikeste politikere være med i de «snille» «la oss ta de rike» venstre -ismer? Hva kan Jonas Gahr tjene på å være alliert med et «arbeiderparti»? Tenk litt!!! TENK LITT!!! Hvorfor finnes det så mange steinrike venstrefolk? Jonas Gahr er jo ikke den eneste «vennen til arbeideren»; Vi har Røkke. Vi har Stordalen (http://www.nrk.no/ostlandssendingen/politisk-pengegave-fra-stordalen-1.3016241 ). Skulle ikke de støtte slemme høyresiden som gir skattelette?

TENK LITT!!!!! Slå opp i ordboken. Les dere opp litt!!! Når jeg vet det, burde dere vite det også som har fin utdannelse fra høgskolen i blæh! La meg forklare det; Det heter «Crony Capitalism» og er grunnen til at finfolk vil ha AP politikk.

Crony Capitalism, eller neoptisme, er når man har et sammarbeid mellom bedrifter og stat og kommune. Det gjør ikke noe å betale mye skatt, hvis man får alt tilbake igjen senere. Og venner av stat og kommune får da så mye hjelp de bare vill. Bare de snakker litt om miljø og gråter litt for Rom folk engang i blant.

Men istedet for å tenke litt kritisk og stille noen kritiske spørsmål til Jonas Potter skal vi istedet le og flære over at han har briller som ligner på Harry Potter. Vi alle liker jo Harry Potter. Han er jo som oss! Jonas Gahr er kanskje steinrik og en kar med mer makt enn han burde ha, men han er jo som OSS!!! Ser du ikke at han ligner på Harry Potter. Kjernekar! Jonas Gahr.

Gi meg kraft og styrke. Fjern pressestøtten nå! Da får vi kanskje litt mindre «crony journalism» eller nepojournalisme som dette fjaset her. AndyAce83s ordbok 10

Jonas Gahr er IKKE en person vi skal ta med silkehansker. Han er ikke en «alright kar». Jeg sier ikke at han er det største rasshølet i Norge heller. Faktisk kjenner jeg han ikke i det hele tatt. Men i hans posisjon i Norge som en riking og en person i sentral maktposijon skal vi ikke dulle og dalle med han heller.

At vi ser slikt burde gi mange frysninger. Men det var vel ikke så mange som i det hele tatt lot seg merke av det. Jeg tok en screengrab og har hatt bilde lett skuelig på pcén min i flere uker bare for å la meg irritere nok til å skrive denne teksten. Hadde jeg ikke gjort det hadde nok jeg også glemt denne lille runken av en sak i Norges største og verdens grunneste avis.

(670 ord ble skrevet.)

Øvelsesoppgave:
Bruk 2015 til å sammle runkesaker i avisene og tv. Se om du kan finne et runke mønster i all kosen vi har med disse maktmenneskene. Hvem blir runket mest i offentligheten? Hvorfor?

PS: Jeg er ikke sosialist. Dette håper jeg dere forstår nå og jeg synes det ikke er galt at Jonas Gahr er skammlig rik. Det er hans sak. Det som irriterer meg er den ukritiske mediavinklingen av en mann som er «snill» fordi han vil skatte folk uten at de tenker på at han kunne fint bare skattet seg selv og hold store deler av Norge gående på det alene.

About AndyAce83

Norwegian. That is all.

Posted on januar 2, 2015, in Kvasi-intellektuell svada and tagged , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Så hva tenker du om dette?

