Litt netthets mot Erna, Linnea og ei til jeg ikke vet hvem er.

Jeg føler et blogginlegg komme på. Særlig etter at Linnea Myhre fikk snakke med statsministeren om nethets. Så synd at jeg er på jobb da. Ja, Linnea…. noen av oss har en jobb… og det tar vekk viktig tid, hvor man kan sippe, og se sur ut på en «sexy» måte.

OK. Da er jeg hjemme.

Netthets!

Smak på ordet. Full av styggedom. Bare slemme mennesker kan finne på å si slemme ting til snille mennesker. Hvem kan da være for det? VG (den dummeste avisen i Norge) skriver «Nett-trollene sprekker ikke i sola. Regjeringen må gjøre mer for å få slutt på den anonyme trakasseringen på nett.» Så sant som det er sagt. Vi må få stoppet folk i å si hva de mener. Ytringsfrihet skal kun befale de få som har noe korrekt å si og alle andre er troll som sier tanke-krim og de må stoppes.

Derfor inviterte Erna Solberg kjendiser til å mene mangt om mye og skvaldre tullball med den største av selvfølge. Håper de fikk betalt også. Gud forby de ikke skulle få opprettholde sin status.

«Angrer dere nå?«, spør sosialisten oss i nettdebatt når den ene teite nyheten om FRP og Høyere kommer frem etter den andre.

«Angrer dere på at dere stemte på partier som kommer til å kjøre landet på dunken?«.

Ikke få stå-kuk nå da raddiser, men…

Ja…

Jeg angrer. Ikke at det var noe bedre å stemme på. Men jeg angrer på at jeg tok tid til å delta i et demokratisk handling i et land som ikke kan fordra demokratiet. Jeg angrer på at jeg ville ha et alternativ. En «sosialistisk pause» og alt jeg får er samme pisset bare med «skattelette for de rike».

Jeg er redd! Jeg begynner å bli engstelig. Hvor er det vi har tenkt oss hen? Hvor er jeg nå?

Norge 2014, 2013, 2012… Jeg vet ikke når det begynte. Har lyst til å si etter Utøya, men var ikke Datalagringsdirektivet før det da? Uansett… Engang bestemte den Norske staten seg for at vi var for frie. Vi kunne si for mye, og mene for mangt, og at den nådefulle staten måtte redde oss fra våre synder. Redde oss fra vår tanke-krim (for å kjøre en referanse i bakken nok engang).

Kunne ikke sagt det bedre selv Linnea. Fuck you 2!

Kunne ikke sagt det bedre selv Linnea. Fuck you 2!

Linnea vil være med! Hun vil opp og frem. Være den brikken som vi kan få spille så vi kan få sprekket trolla engang for alle. Jeg snakket med henne på TWITTER og hun hadde null innsikt. Suprise, suprise. Men det er klart hun skal få ytre seg, fordi innsikt har ikke noe med saken å gjøre. Bare man sier korrekt piss.

JA! Jeg angrer!

Jeg angrer på at jeg stemte på Erna, og jeg vet å stemme Siv hadde ikke gjort noen ting bedre. Alt jeg vil ha er frihet! Frihet til å tenke. Frihet vil å mene, føle, skape og være. Frihet til å lytte til andres meninger, følelser og perspektiver uten å være redd for at stat og kommune samler data om oss og er kritisk til at vi sier ting uten å legge ved personnummer og adresse. Jeg angrer bittert på at jeg deltok i majoritetens diktatur og kastet bort tid jeg kunne brukt på å runke eller kikke ut vinduet i stedet.

VG skriver: «Ingrid Haukeland, som har deltatt i TV-programmene X-factor og Korslaget, fortalte at hun til slutt måtte slutte å lese alle de stygge og krenkende kommentarene som ble lagt ut etter hennes opptredener på TV.» Det eneste rasjonelle man kan komme med på det er: HVEM I HELVETE ER Ingrid Haukeland og HVORFOR I HELVETE SKAL HENNES MENING BETY NOE?

«– Jeg håper regjeringen kan lage et system for å fange de nett-trollene som sitter der«, sier tøset som jeg ikke vet hvem er men har allerede fått sterk forakt for.

Hva er dette her for noe spinnvilt tullball du har kokkelert nå Erna? Faen ta deg! Ja, jeg mener det! Jeg stemte på Høyere fordi jeg ville ha frihet! Det er ikke lavere skatter til rikfolk som gjør at vanlige dødelige stemte på dere. Nå må du våkne opp og forstå at du skal være et demokratisk ALTERNATIV til venstresiden. Ikke bare venstresiden i dress og slips, som jeg har humoristisk kalt dere før. Dette er sykelig og jeg er forbanna. Vår frihet. Vår yttringsfrihet er undertrussel fra en gjeng som driver kaffeslabberas i tigerstaden. Det er helt absurd.

Fordi noen sier noe frekt tull til disse d-kjendisene, skal staten gå inn på internett og blande seg inn i det stedet som aldri var designet for fintfølende og spesielle snøflak. Linnea! Ingrid! Erna! Nettet var ikke skap for dere! Den var skap for oss alle. Det er en plattform for 100% frihet til å dele tanker. Dere skal da ikke gå inn som Nord-Korea og legge dere opp i hva vi sier og gjør der. Nettet er ikke virkelig og dere kan fint logge dere av blir dere fornærmet av hva andre sier om dere. Gå tilbake til old-school, analog media og skriv bøker ingen av oss vil lese. Så kan vi som liker å yttre oss FRITT gjøre slik på nett. Man går frivillig inn og man kan frivillig å gå ut av WWW-sfæren. Ingen er tvungen til å skrive blogg eller lese kommentator spor. Hvis noen har kommet så lang i mitt innlegg er det fint deres egne øyne som har beveget seg nedover. Jeg tvang INGEN til å lese hva jeg skrev og DERE skal da ikke tvinge meg til å holde kjeft?!

«I dag, 72 år etter, skal vi minne oss selv på hva hat ytringer og trakassering kan føre til i sin ytterste konsekvens«, sa Solberg ifølge VG. «De norske jødedeportasjonene skjedde ikke i et vakuum, de jødene hadde over lang tid og i stadig sterkere grad blitt utsatt for hatefulle ytringer, rasisme og trakassering«.

Men i svarte helvete Erna! Hva tror du Hitler mente om «troll» da? Tror du ikke de ville blitt sent til Auszwitch også? Tror du ikke Adolf ville hørt på Ingrid for å «lage et system for å fange de nett-trollene som sitter der«. Dette er ren og skjær idioti. Men ikke «haha» idioti vi kan dra på smilebandet og himle med øynene av… men FARLIG… JÆVLA FARLIG idioti. Ikke bland nazisme inn i dette når dere selv er de som er totalitære!!!

For det første… Ingen definisjon på Netthets og troll var brukt. Iallefall ikke i artikkelen jeg leste. Skal jeg tippe vil jeg tro at de gikk for den vanlige «de som mener noe annet enn oss» som nett-troll definisjon og netthets var «de som tør å si de er uenig med oss til vårt ansikt«. Det dere ønsker er at mine rettigheter skal ende der dine følelser begynner. Hvis du oppfatter min måte å skrive og yttremeg på som hatsk så skal den forfølgels. Dette er FAEN MEG SÅ PROVOSERENDE AT…

Det går over stokk og stein og nedover lier og ut i en dam. Det tar helt av. Jeg kjenner jeg vil si noe, men ord kommer til kort mot dette svadaet, uten noe innsikt, disse fjollete folka kommer med.

Jeg er redd. Ikke muslimsk terror. Ikke høyre ekstrem terror. Ikke hellig krig eller rase krig. Jeg er redd for at fintfolk på frogner skal ta vekk min rett til å si hva jeg mener på den måten jeg selv velger å si det på fordi… De liker det ikke.

De liker det ikke.

De liker det ikke.

Øvelsesoppgave:
I Norge har vi lover mot injurierende, rasistiske og trussel utsagn. Hvorfor tror du at de vil at vi skal holde mer kjeft ut over det?

………………………………..

PS: Jeg forsvarte deg Erna. Jeg var en av de dumme nett trollene som gikk imot media og sa at Høyere sto for mer enn «skattelette for de rike«. At dere sto for FRIHET og jeg regnet med at snart kom dere med noen gode frihets tiltak. Men hva har dere gjort da? Jeg burde ha vist bedre da. Dere stemte jo på DLD og… Jeg skammer meg Erna. Ring PST og la de komme å ta meg. Fordi jeg vil aldri slutte å «netthetse» folk «anonymt» hvis jeg er uenig i hva de sier.

Og jeg vet de vet hvem jeg er allerede. Jeg vet da at jeg setter spor på nett som alle andre. Jeg er anonym for at ikke Gud og hvermansen skal banke på døra jeg. Ikke for å skjule meg for det landet jeg bor i.

About AndyAce83

Norwegian. That is all.

Posted on november 28, 2014, in Kvasi-intellektuell svada and tagged , , , , . Bookmark the permalink. 2 kommentarer.

  1. Nåja, hvordan kan du si at karikaturtegningene var grusom mobbing fra ateister, når du vil ha retten din til å «si hva jeg mener på den måten jeg velger å si det på», og atpåtil anonymt? Er ikke det omtrent det samme som karikaturtegninger? de sier hva de vil, på måten de velger å si det på.

    • Jeg har ikke sagt det. Da må du lese det innlegget igjen. Alt jeg sa er at hvis ateister vil ha en konflikt med Islam så la dem.

      Jeg støtter karikatur tegningene og jeg har selv laget en https://andyace83.wordpress.com/2010/05/20/everybody-draw-mohammed-day-my-contribution/

      Men jeg kan da få stille spørsmål til om det er et poeng med det? Jeg kan også si «Tiss, bæsj, promp» og le meg i hjel av dette. Men jeg forstår hvis du oppfatter det tullete. Hvis poenget er å krenke, og kun krenke, så er det tullete. Men prisen for ytringsfrihet er at idioter kan si det de vil si også og rasshøl kan være rasshøl.

      Grensen til ytringsfrihet bør være ved direkte trusler og kun fordi det hindrer andre i å ytre seg.

Så hva tenker du om dette?

