Hater Gud homofile? (Ennå en ytring om NRKs Ytring)

Jeg har akkurat postet et innlegg idag og egentlig burde et innlegg pr uke holde, men NRKs ytring jobber fortsatt for den kultur-marxisitske ideale om en død kristendom og når de angriper kristenkonservative så…

NRK ytring er et sted med mye «fritenkning» eller kultur-marxistisk ateisme og anti-kristene holdninger. Der kan kristene være «snille» og si hva folk vil høre også kan ateister le av hvor dumme de kristene er og at det de mener er teit uansett hva de enn sier.

For ca en uke siden skrev en «snill» kvinnelig kristen [kilde trengs] at «Ingen kommer til helvete» og jeg har allerede undervist i hennes kultur-marxisme i mitt innlegg Er det et helvete?.

Du er kanskje overrasket over at Arnfinn Nordbø ikke hadde lest mitt foredrag? Og som vi alle vet; tomme rønner ramler mest, så han ramler nedover den skeive (*knegg, knegg*) skråningen på NRK Ytring.

Jeg skal fatte meg i korthet idag og bare skrive kort rundt hva Arnfinn Nordbø sier->

«Selv er jeg oppvokst i Misjonssambandet og er ikke like sikker på at de alltid overlater dommen til Gud. La meg si det slik: Det man kommuniserer på NRK Ytring og det Espen Ottosen svarer meg på Twitter skiller seg markant fra det jeg hørte predikert på bedehusene da jeg som ung og skjult homofil ble oppdratt til å avsky meg selv og min legning, og å frykte helvetes grusomme konsekvenser for dem som ikke ville adlyde Guds – eller kanskje rettere sagt Misjonssambandets – lære.»

Arnfinn Nordbø (NRK Ytring – «Det enorme helvete» 2014)

Ok. Jeg har allerede skrevet et innlegg rundt problemet med helvete og vil ikke gå innpå dette igjen (spennende som konseptet helvete enn er). Jeg vil heller ikke skrive så mye om hva bibelen sier om homofili for også det har jeg raljert om før i mitt blogg innlegg «Homofili, kristendommen og kirken». Jeg har sagt hva jeg mener og tenker, og det er ikke mer å si om den saken. Hva jeg vil istedet er å fokusere på noe annet med denne teksten. Jeg vet ikke om Arnfinn Nordbø er kristen. Ut ifra teksten hans opplever jeg han som en som ønsker å forene sitt livs valg eller legning eller livsstil eller hva det enn er man skal kalle homofili med kristendommen.

Når jeg leser teksten hans så synes jeg å føle frustrasjon og det er som jeg kan høre en avsky når han skriver «Én ting synes sikkert; det må være et svært sted, det helvete som konservative kristne tror på.«. Det er ganske artig hvordan «konservativ» er nesten et skjellsord for noen mennesker (utenom når det kommer til naturkonservering selvfølgelig).

Som sagt, jeg vet ikke hvor kristen denne mannen er. Men hvis han er kristen så vil jeg gjerne få påpeke noen bibel linjer som jeg ofte tenker på når jeg ser kristne forfekte progressive ideer i kirken.

La meg sitere Paulus Brev til Romerne.

*ehem*

Guds dom over hedenskapet

(Rom 1, 18-32)
Guds vrede åpenbares fra himmelen over all ugudelighet og urett hos mennesker som holder sannheten nede i urett. For det en kan vite om Gud, ligger åpent foran dem; Gud har selv lagt det åpent fram. Hans usynlige vesen, både hans evige kraft og hans guddommelighet, har de fra verdens skapelse av kunnet se og erkjenne av hans gjerninger. Derfor har de ingen unnskyldning. De kjente Gud, men likevel lovpriste og takket de ham ikke som Gud. Med sine tanker endte de i tomhet, og deres uforstandige hjerter ble formørket. De påsto at de var kloke, men de endte i dårskap. De byttet ut den uforgjengelige Guds herlighet med bilder av forgjengelige mennesker, fugler, firbeinte dyr og krypdyr.
De fulgte sitt hjertes lyster, derfor overga Gud dem til urenhet slik at de vanæret kroppen sin med hverandre. De byttet ut Guds sannhet med løgn og tilba og dyrket det skapte i stedet for Skaperen, han som er velsignet i evighet. Amen. Derfor overga Gud dem til skammelige lidenskaper. Kvinnene deres byttet ut det naturlige samliv med det unaturlige. På samme måte sluttet mennene å ha naturlig samliv med kvinner og brant i begjær etter hverandre. Menn drev utukt med menn, og de måtte selv ta straffen for sin villfarelse.
De brydde seg ikke om å kjenne Gud, derfor overga Gud dem til en sviktende dømmekraft, så de gjør slikt som ikke sømmer seg. De er fulle av all slags urett, umoral, grådighet og ondskap, fulle av misunnelse, mordlyst, strid, svik og falskhet. De farer med sladder og baktalelse, hater Gud, bruker vold, er overmodige og brautende, de pønsker ut ondskap og er ulydige mot foreldrene, de er uforstandige, upålitelige, ukjærlige og ubarmhjertige. De vet hva Guds lov sier, at de som gjør slikt, fortjener å dø. Men ikke bare gjør de dette selv; de roser også andre som gjør det.

Den siste settingen er noe jeg har tatt med meg. «ikke bare gjør de dette selv; de roser også andre som gjør det«. Er det ikke det du gjør nå Arnfinn Nordbø? Hvis du er kristen og homofil og skriver dette innlegget, roser du ikke folk som du vet innerst inne gjør noe som ikke den kristne Gud aksepterer?

Noen ganger i mitt sinn tenker jeg at synd er en ting. Synd er galt, og Gud hater synd, men jeg tror at det nesten kan være verre når man oppmuntrer til synd og romantiserer den. Hva man gjør selv er opp til en selv og vi har fri vilje til å velge å gjøre galt eller godt, men jeg ville ikke oppmuntret til å gjøre galt bare fordi jeg gjør det selv.

Øvelsesoppgave:
Skriv et innlegg til NRK ytring om noe du mener er bra med kristendommen.

(blogg oppdaterimg 1 mai 2014: Denne sangen passer som musikalsk utro.


….)

Advertisements

About AndyAce83

Norwegian. That is all.

Posted on februar 20, 2014, in ??? and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Så hva tenker du om dette?

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

%d bloggers like this: