Ras mot -isme!

Sååå…

Vold er negativt. Vold bør straffes med bøter og/eller fengselstraff. Hets er negativt og bør møtes med fordømming. Så langt er de fleste enig.

Jacob Kuteh, en farget mann, ble angivelig hetset og overfallt av en gjeng ungdom i grendestrøk. I kampen mot fordommer skal vi vise våre fordommer og det er viktig å vise at vi tror at på bondelandet i Norge er man ikke så siviliserte som i Kristiania. Lov og rett gjelder ikke der og rasismen florerer fritt.

«Vi liker ikke innvandrere i Verdal» skal 20-åringene ha sagt mens de sparket og slo Jacob Kuteh (53) utenfor hans hjem i Verdal i Nord-Trøndelag. -De sa at de ikke ville se innvandrere i Verdal, slo meg i fjeset, tok kvelertak, sparket meg i hodet og brukte snøspaden vår til å slå meg i ryggen. Det gjorde kjempevondt. Det var helt forferdelig, forteller en gråtkvalt Kuteh.

Ungdommene selv sier «Han ropte at han skulle anmelde oss fordi vi hadde forfulgt ham og at vi var rasister. Han kom helt bort til meg, men da tok jeg tak i snøspaden og kastet den unna. Da jeg gikk tilbake mot bilen, satte han kråkfot på meg»

Og hvem skal vi tro på? Jeg vet ikke og jeg bryr meg ikke. Dette er ennå en voldsak i Norge 2014. Det vil komme flere. Noen er rus motivert, andre er homofobisk, politisk, rasistisk eller person motivert. Jeg er ikke etterforsker og jeg bor ikke i Verdal så jeg er ikke påvirket av denne saken annet enn media spinneriet.

Fokuset fra media dras over til «rasisme» og hvor dumt minoriteter har det i Norge. Fokuset bør være på vold og ikke rasisme. Motivasjonen for volden er sekundært og vil bare lede til ytterlige splittelse mellom folkeslag i Norge. Det finnes mange grunner til å slå folk og ingen av dem er gode*.

Øvelsesoppgave:

Hvorfor tror du media er så opptatt av rasisme som motiv?

(*Utenom i selvforsvar)

About AndyAce83

Norwegian. That is all.

Posted on februar 19, 2014, in ??? and tagged . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Så hva tenker du om dette?

