NRK og Jul

Sååå…

Jeg ser nesten aldri på NRK lenger. Ikke at jeg ser noe mer på TV2 eller TVN. Har vel for det meste sluttet helt å se på tv. For mye trivielt fjase prat blandet med overfladiske «dybde intervjuer» om mer alvorlige saker. Men i jula har jeg lagt merke til at det har gått en del julesanger på NRK radio som ikke har hatt sekulære verdier. Jeg har hørt Deilig er Jorden, Glade Jul og andre fine sanger om hvorfor vi feirer jul.

Så da tenker jeg «Hmm, kanskje ikke Norge er så sekulært som «fritenkere» ønsker det er?» Så tenker jeg videre: «Kanskje jeg har vært for hard med NRK og erklært dem mer infisert av kultur-marxistisk hat til kristendommen enn hva som var sant?»

Men…

En trosløs prests bekjennelse

En hedensk god jul!

Øvelsesoppgave:
Ser du noen likheter mellom disse innleggene? Tror du det kan være en sannhet i hva AndyAce83 hevder at «fritenker» bevegelsen ikke tenker så fritt som de selv ønsker men istedet er styrt og formet til en konklusjon av diverse ytre påvirkninger?

About AndyAce83

Norwegian. That is all.

Posted on desember 30, 2013, in ??? and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Så hva tenker du om dette?

