Homofili, kristendommen og kirken.

Som de som leser min blogg vet er jeg en kristenkonservativ mørkemann. Jeg fordømmer abort og homofili med stor lidenskap. Men selv om jeg er kristen må jeg si jeg ber ikke mye. Dette fordi jeg forventer ikke å bli bønnhørt og jeg vet at Gud vet hva jeg trenger. Men det hender jeg likevel tar hendene sammen og løfter mitt blikk mot himmelen. Da ber jeg denne lille bønnen:

«Kjære Gud i himmelen. Gi meg kraft og styrke.»

Denne bønnen sa jeg igjen idag for kun kort tid siden. Da jeg leste det flotte innlegget «Tilgje dei ikkje» i Aftenposten. Hvor du får høre at «Prestforeiningas ja til vigsling av homofilie er for lite og kjem for seint.«. Vel jeg sier eder «vigsling av homofile er for mye og skulle aldri kommet«.

Det er ingen tvil om at vi lever i gudløse tider. De få som ikke er gudløse vil uansett være en del av det gode lag og det finnes veldig få kristenkonservative mørkmenn igjen. Ved siste manntall var det bare Nessa, Monsen og jeg igjen. Det er bare ikke så morsomt å lire av seg hat tale når man har så få lyttere.

Iallefall, kristne så vell som gudløse har blitt «progressive» og «åpensinnet«. Så åpensinnet at hjernen har falt ut og alt skal være parade, latter og sang. Kristne har fått det for seg at hvis de bare kan være tidsriktige nok så vil «fritenkere» og andre gudløse komme tilbake til flokken, være de skinkeryttere, flat bankere eller de som dreper barn i sin mage.

Det de kristne har glemt er at de skal ikke være tidsriktige, de skal være tidløse. De skal ikke moderniseres de skal være sannferdige.

Den Norske kirken er iferd med å dø ut. Først meldte de «fritenkende» seg ut, og nå kommer de konservative mørkemennene til å melde seg ut. Hva kirken nå vil sitte igjen med er de skinnhellige kristne som ingen liker. Når de skinnhellige oppdager at de kan briske seg likefullt som bedreviter vil de også hoppe over gaten til humanismens hus. Og alt den Norske kirken vil sitte igjen med er kunst i tomme rom og kvinnelige prester med de beste intensjoner.

Det store spørsmålet er: Hvorfor skal homofile gifte seg i kirken? Er det så viktig at skjeggstubber skal få gnisse i hverandre foran et alter og foran en statue av Jesus? Hvorfor kan de ikke gifte seg for stat og kommune før de sodomerer og sakser hverandre? Er det så viktig at prester gir dem deres velsignelse i Gudshus?

Sannheten er at hvis det er en Gud og Gud mener at homofili er feil så har det ikke noe å si om noen prester velsigner dem og kirken vil ikke være «Guds hus» hvis det foregår kjetteri der. Kristne og en Kristen kirke må være sannferdige og ikke prøve å være populære, snille og hippe.

Hvor i bibelen står det at ekteskap kan gjelde homofile også? Hvor i bibelen står det at homofili er greit? Ingen steder! La meg istedet si hvor det står at det IKKE er greit.

*ehem*

3. Mosebok 18,22 «Du skal ikke ligge med mann slik du ligger med en kvinne. Det er en styggedom.»

3 Mosebok 20, 13: «Når en mann har omgang med en annen mann slik som en har omgang med en kvinne har de begge gjort en avskyelig gjerning. De skal dø; Det hviler en blodskyld på dem.»

1. Korinter 6, 9-10: «Vet dere ikke at de som gjør urett, ikke skal arve Guds rike. Ta ikke feil! Verken de som lever i hor, avgudsdyrkere, ekteskapsbrytere eller menn som ligger med menn lar seg bruke til dette, verken tyver, pengegriske drukkenbolter, spottere eller ransmenn skal arve Gudsrike.»

Romerne 1, 27: «På samme måte sluttet mennene å ha naturlige måte med kvinner og brente i begjær etter hverandre. Menn drev utukt med menn, og de må selv ta straffen for at de var kommet slik på avveier.»

Nå tenker kanskje du «Jommen, jommen. Jeg er kristen og kjenner mange homofilie og jeg liker dem og jeg synes det er greit jeg at homofilie elsker hverandre. De burde ha samme rettigheter som alle andre»

Det er greit det. Men da er du ikke Kristen. Hvis du tror du vet bedre en bibelen på etiske saker da er du ikke kristen men bedreviter aka. «fritenker». Jeg vil også legge til at du bruker begrepet rettigheter litt løst og fast her. Vi har alle rettigheter til ting, men ikke alt er en rettighet. Vi har alle rett til liv, vi har alle rett til å elske hvem vi vill, men vi har ikke alle rett til å gifte oss og vi har ikke alle rett på barn.

Men jeg har ikke kommet med min hoved «aber» om hvorfor jeg er imot homofilt ekteskap og spesial tilpassing til denne «alternative livsstilen». Det er fordi at i 2000 år nå har vi hatt mange millioner kristne i denne verden. Mange milliarder er kanskje mer korrekt. Veldig mange mennesker har trodd på Gud og trodd at Jesus var hans sønn og at bibelen var veien til sannheten om hva som er godt og hva som er ond.

Mange (iallefall 8-10%) av disse kristne har vært homofilie. Mange av dem igjen har sagt til seg selv «Jeg har en drift i meg som er ond. Den må jeg styre for å være god.» Disse homofile har valgt å leve alene. De har gjort noe som er veldig fremmed i disse gudløse tider, nemlig å ofre seg for hva de mener er godt. De har vært alene og det har kostet dem. Ved at vi nå som «progressive» og «åpensinnene» mennesker driter i hva bibelen sier pisser vi samtidig på alle disse kristne homofile som har ofret seg for hva de mener var korrekt. Vi sier at deres ofring var poengløs. Lysten styrer overfor verdier. Altså det rake motsettingen til hva iallefall jeg mener Kristendom er.

Så da er spørsmålet: Vil jeg som kristenkonservativ mørkemann nå melde meg ut av kirken fordi flatbankere og sodomitter nå kan få gifte seg der?

Nei. Mest sannsynlig ikke. Det er jeg alt for lat til (også en synd). Men jeg vet at dette er nok en nagel i «folke kirken». Det er greit, og det skulle bare mangle, at «folke kirken», og en vær kirke, er høy under taket. Men det er en forskjell på at det er høyt under taket og at kirken ikke lenger har noe tak. Dessuten ville det at jeg meldte meg ut av folke kirken bare vært en proforma handling. Hva ville det bevist? Faktisk, i den grad det ville forandret noe, ville det vært i «fritenkerens» fordel fordi folke kirken ville hatt mindre oppslutting som igjen ville «bevise» til «fritenkerne» at Norge ikke lenger er Kristent.

Så for å gjøre mitt syn helt klinkende klart: Jeg vet ikke som kristen hva Gud mener om homofili. Det er faktisk fullt mulig at Gud synes homofili er helt ok. Alt jeg ønsker er å være ydmyk til sannheten og sannheten er at i bibelen står det klinkende klart hva de som skrev bibelen mener om homofili. Og bibelen er det eneste vi som kristne kan gå utifra. Altså har jeg ingen intensjon om å overkjøre hva bibelen sier med nymotens bedreviten. Man må ha en litt bedre forklaring enn «jeg er ikke enig» for å overkjøre den*.

Øvelsesoppgave:
Velg en (1) av disse oppgavene basert på ditt livssyn. Er du kristen løs oppgave 1, er du ateist, «fritenker» eller «annet» løs oppgave 2.

1) Finn sitatene nevnt ovenfor og reflekter over ditt syn på homofili i lys av disse skriftene. Hva tror du bibelen ønsker å si om hva det vil si å være homofil? Hvis du er uenig i disse tekstene, hva mener du vi som kristne istedet skal gå for i etiske dilemmaer?

2) Ingen oppgave. Dette er ikke ditt problem. Gjør hva du vil.

(*Jeg har hørt mange forklaringer på hvorfor homofili kan være greit i følge bibelen. Blant annet hevder noen at det er ikke man og man, men mann og gutt (altså pedofili) som er den beste oversettelsen. Dette er helt kurant argumentasjon. Men dette har vært ting jeg har hørt på fylla i en bar. Slik argumentasjon har jeg ikke hørt bli nevnt av kirken selv. De ser ut til å bare ignorere problemstillingen fullstendig.)

En musikalsk ettertanke:

About AndyAce83

Norwegian. That is all.

Posted on desember 13, 2013, in Kvasi-intellektuell svada and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Så hva tenker du om dette?

