Klage #23: Kall me gærn… (Skrivefeil, trykkleif og annet distraherende)

… og du har trolig rett, men jeg liker å forstå folk. Når jeg diskuterer med andre prøver jeg å fortolke budskapet som blir sendt og prøver å la være å bli distrahert av uvesentligheter. Uvesentligheter som skrivefeil.

Its funny cuz its dumb.

Its funny cuz its dumb.

Jeg synes det er viktig med rettskrivning. Ønsker ikke opprør med grammatikken. Det kan fort flyte ut i kebab nårsk [sic] og bræi øsstkant di-a-lækt [sic], men likevel er det mitt ønske å forstå hva den andre ønsker å kommunisere. Er du med?

Men selv om jeg mener dette, og alle vet hvor smart jeg er, og hvor viktig jeg er for samfunnsdebatten, så møter jeg folk som mener at min eller andres mening er diskvalifisert hvis den ikke møter opp med en streng ord dissiplin [sic]. Vsitse du at hivs man srekv ord fiel, men bhelod alle bakstvoene og srgøet for å ha frtørse og sstie baokstv korrekt passelrt så vill folk frtsoatt knune lsee det? Det blir bare veldig slitsomt å lese.

«Men AndyAce83, hvorfor skriver du om dette da?» Vel en av grunnene var at jeg akkuratt fikk en «Your agrument is invalid» (se bilde ovenfor) kommentar på min engelske blogg. Jeg hadde skrevet et innlegg om ei rødstrømpe og en «white knight» sa at min mening ikke betydde noe fordi jeg hadde skrevet ordet «klisje» feil (og en haug med andre ord også, men de nevnte han ikke). Tenkte at jeg måtte undervise folk i dette da.

Det er feil! Stavekorrektur betyr så godt som ingenting når det kommer til kommunisering. Det er kun folks evne eller ønske til å forstå som står i veien for kommunikasjon. Noter det ned i dagboken din.

Da er jeg ferdig.

Ennå en bedreviter.

Øvelsesoppgave:
Stavekorriger allt du leser på nett fra nå av.

About AndyAce83

Norwegian. That is all.

Posted on november 9, 2013, in Klager om Ting and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Så hva tenker du om dette?

