Å la seg irritere av andre.

A friend to all is a friend to none.
Aristotle

Såååå…

Jeg husker engang på facebook*…

Jeg husker engang på facebook at en venn av meg skrev noe alla: «Nå er jeg lei av dine politisk/fundamentalistiske kommentarer. Nå stryker jeg deg som venn. Ha et godt liv.» Nei, den meldingen var IKKE til meg. Tro det eller ei. Bildet han kommenterte under var et fosterbilde med et utsagn om at «foster er også liv» eller noe i den duren. Jeg hadde aldri sett bildet hadde det ikke dukket opp i feeden pga at denne mannen hadde et behov for å påpeke at han ikke lenger ville være venn med en annen fordi han mente feil ting.

Så tenkte jeg: «Gjør jeg det samme?«. Sletter jeg folk på nett hvis de mener noe annet enn meg? Fjerner jeg meg fra mennesker i mitt liv som ikke er meg lik? Svaret er «nei», men det ærlige svaret er vel «ja» og «nei».

Jeg sier ikke at Marte Dalelv skal gråte store elver på alle bilder media viser av henne, men det føles veldig rart å ha blitt voldtatt, så arrestert for det å likevel glise fra øre til øre. Husk! Det var ikke bare mens det gikk hennes vei vi så henne smile tøft. ´´Men AndyAce83, hvem er DU til å si hvordan Marte Dalelv skal takle å bli voldtatt og satt i fengsel?´´Jeg har INGEN rett til å si det, men jeg VET hun ikke ville vært min venn.

Jeg sier ikke at Marte Dalelv skal gråte store elver på alle bilder media viser av henne, men det føles veldig rart å ha blitt voldtatt, så arrestert for det å likevel glise fra øre til øre. Husk! Det var ikke bare mens det gikk hennes vei vi så henne smile tøft. ´´Men AndyAce83, hvem er DU til å si hvordan Marte Dalelv skal takle å bli voldtatt og satt i fengsel?´´Jeg har INGEN rett til å si det, men jeg VET hun ikke ville vært min venn.

Det er to typer mennesker jeg skyver ut av livet mitt, være det det virkelige, eller det virtuelle livet; 1) mennesker jeg ikke kjenner som enten er overblide eller har irriterende meninger, 2) Mennesker jeg kjenner veldig godt som ikke møter opp til en hvis standard.

«Overblide» eller «falsk blide» mennesker er de som smiler fra øre til øre uten grunn hele tiden som om livet er en lek selv selv om barn dør av sult i Afrika. Jeg sier ikke at du må være en sytende, klagende, pesende og negativt menneske for å ta del i mitt liv, men jeg orker ikke å ha et menneske i mitt liv som ikke ser problemer i noe.

Jeg klarer ikke mennesker som skal «takle» problemer 2 dager etter at det har skjedd. Som «ingenting skal bryte seg ned» og nekter plent å innse omfanget og alvorlighetsgraden i problemet. Det er for meg IKKE tøft, ikke sterkt, men grunn og forflater ikke bare en selv men også forflater forventningene andre får når de er i samme situasjonen.

Ved «irriterende meninger«, mener jeg folk som mener noe annet enn meg og sier det på en så bombastisk, nedlatende og hånlig måte at jeg føler de spytter meg i tryne. Du vet, bedrevitere. Alle de menneskene jeg har skrevet utallige blogg-innlegg om før.

Når det kommer til mennesker som er meg nær som ikke møter en hvis standard, snakker jeg om mennesker som ikke er der når jeg trenger dem eller som svikter meg med hensikt.

Men det jeg IKKE gjør er å annonsere det. JEg sier ikke til folk «Hei, du! Jeg finner deg, ditt liv eller dine meninger ufattelig lite interessant og derfor vil jeg fjerne deg som venn på nett og aldri ha noe med deg å gjøre lenger i virkeligheten.» Vet du hvorfor? For hvis de ikke legger merke til det, var ikke koblingen vi hadde noe å ta vare på uansett. Å skulle de legge merke til det kan de angre eller la være. Uansett vil jeg IKKE nedverdige meg til å påpeke det av frykt fordi de ikke vill legge merke til at jeg «smeller med døren». Men jeg kunne kanskje sendt et kort…

La oss oppsummere dette innlegget med et sitat fra en ganske kjent sang.

«Should old acquaintance be forgot,
And never brought to mind [?]»

Det er mye mat for tanker i det utsagnet. Er det en bønn om å glemme eller et spørsmål om man burde glemme?

Øvelsesoppgave:

Se på dette kortet AndyAce83 har laget. Ved å trykke på bildene blir de større. Studer det nøye for så å løse en (1) av disse oppgavene.

Kort Forside

Kort Forside

Kort innside

Kort innside

1) Print ut og del med en person i ditt liv som du synes fortjener det.

2) Skriv et essay rundt hvor mye hat det er i verden og hvor mye bedre verden ville vært hvis vi gav klemmer. Send meg så adressen din så jeg kan sende deg kortet ovenfor.

(*Jeg tilbringer ikke så mye tid på facebook asså. Lover! Nei, jeg er bare på de mest trendy nettstedene. Twitter og linkdn og… eh… prettypeople.cum)

About AndyAce83

Norwegian. That is all.

Posted on juli 23, 2013, in Kvasi-intellektuell svada and tagged , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Så hva tenker du om dette?

