Sensur #15: Aftenposten begynner å irritere meg noe voldsomt!

(For tidligere blogginnlegg hvor jeg freser over Aftenposten kan du starte med Ytringsfriheten under press… a)

Ok. Jeg er ikke noe særlig glad i VG og Dagbladet på grunn av deres politiske allianser, men de er i det minste ærlig med det. Aftenposten derimot skal være den «konservative» avisen og skal stå for frihet og ytringsfrihet. Det gjør de IKKE. Problemet er ikke at de er kultur-marxister (med redaktører som før var medlem av Rødt) men at de tar opp rommet som en annen konservativ avis kunne dekke.

Aftenposten er gode på en ting: At de ofte er seriøse, nesten kjedelige og ikke redd for å skrive mye om en sak på et akademisk og lite tilgjengelig måte. Det er denne «sakligheten» som har gjort at de lenge kunne segle som «høyre avis» selv om de tydelig skriver tekster som hyller venstresidens kampsaker som globalisering, xenofili, undertrykkelse av middelklassen under påskudd av «miljø», kjønns-krig, materialisme og queer-kultur osv.

Idag skrev en av deres journalister og i styremedlem i Norsk synseklubb Knut Olav Åmås om ytringsfrihet. Han lirer av seg gyldne settinger som «Det er uansett en holdning som grenser til illiberalitet å ville luke ut av det offentlige ordskiftet det man intenst misliker.» Og han sier at «frie ytringer har en pris, en skyggeside.»

Det samme gjorde Harald Stanghelle tidligere, så det er tydelig Aftenposten liker å ta debatten om debatten og hvor ytringsfrihetens grenser skal gå. Hvis du ikke er en tufs er du sikkert klar over at de som vil diskutere ytringfrihetens grenser ofte er de som vil bestemme hvor grensen skal gå og at den grensen skal gå der det passer dem.

Poenget er:

Aftenposten har nå latt TO av mine kontoer bli sperret på deres avis

Da jeg idag skrev på Aftenpostens sider «Aftenposten er iallefall ikke fanebærer for den frie ytring.» og la til bildet

Jeg er bannlyst fra Aftenposten. Har jeg fortalt at de støttet nasistene under krigen? Jeg sier ikke at de er nazister eller fascister, men jeg sier de var og at historie kan repetere seg.

Kort tid etterpå var kommentaren og bildet fjernet. Da ser jeg raskt dette:
Aftenpostensensur02

Så ble min ANDRE AndyAce83 konto (den som er koblet til min twitter konto og ikke min wordpress konto) også bannet fra deres sider.

Jeg kjenner det begynner å irritere meg noe voldsomt dette. Her skal Aftenposten være skinnhellige og kjempe for ytringsfriheten og klarer ikke å se sin egen hykleriske holdning når de hindrer meg fra å skrive på deres avis.

Blir litt som den tufsen som sier «Jeg er ikke enig i hva du sier, men jeg vil dø for din rett til å si det» også legger han til at han er pasifist eller noe slikt.

Gi meg kraft! Hvis noen vet om en ikke voldelig måte å gjøre livet surt for Aftenposten til meg så er jeg med. Jeg er faen meg så lei den avisen og dets menings tyranni.

Øvelsesoppgave:
Er du enig med AndyAce83 i dette innlegget eller mener du kanskje at det er litt unyansert? Skriv så et innlegg til dette og post det på bloggen hans. Se så at du så får bli værende på «trykk» på hans blogg og reflekter over vitsen med ytringfrihet hvis du ikke selv får si hva du mener.

About AndyAce83

Norwegian. That is all.

Posted on april 3, 2013, in ??? and tagged , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Så hva tenker du om dette?

