Ateisme+Sosialisme+Islam ≈ Sant

«Frp bygget fordommer og fiendebilder av innvandrere, især av muslimene.»

Per Fugelli

«Kristne moralister og ortodokse sosialister har til alle tider villet bestemme over folk.»
-Per Fugelli

«Hva er det som ulmer i den norske folkesjelen når de andre partiene feigt lar Frp få sette den onde dagsorden?»
-Per Fugelli

Brennpunkt - Objektiv journalistikk eller ren kultur-marxistisk propaganda. Jeg lover å være like edruelig i mine refleksjoner som en gjennomsnittlig reportasje på Brennpunkt *blunkefjes*

Brennpunkt – Objektiv journalistikk eller ren kultur-marxistisk propaganda? Jeg lover å være like edruelig i mine refleksjoner som en gjennomsnittlig reportasje på Brennpunkt *blunkefjes*

Å ikke forstå noe kan være frustrerende. I mitt liv, som i de flestes, har jeg kommet over ting jeg må forstå som jeg ikke forstår. Husker jeg lærte matte på videregående og vi skulle lære sinus og co-sinus (matte boken vår het faktisk dette) og jeg forsto ikke noe. Mins det var noe med å lage en trekant utenfor en graf, eller var det en måte å finn ukjente i en trekant? Husker ikke. Engang måtte jeg forstå det, nå slipper jeg heldigvis det. Et annet eksempel på noe jeg burde forstå men ikke gjorde var når jeg startet å studere filosofi. Jeg leste meg opp på Platon, Aristoteles, Kant, Descartes osv, men det var noe som alltid skurret. Å ikke forstå noe gir meg følelsen jeg best vil beskrive som «vakuum i hode«. Jeg myser gjerne med øynene men det er stille i hodet mitt. Som om hjernen har fryst og trenger en ny oppstart.

I motsettning til sinus og co-sinus vil jeg hevde at jeg etterhvert forsto filosofi, iallefall de tenkerne jeg har lik virkelighetsoppfatning med. Det tok bare litt tid. Hva som vekker denne følelsen av «vakum i hode» nå er en problemstilling som kanskje best vil kunne oppsummeres i en ligning:

Ateisme+Sosialisme+Islam ≈ Sant

Er det bare meg eller er Håkon Haugsbø ufordragelig selvhøytidelig i sin sekulære moralisering i dette programmet? Se på det smilet. Det er det første du ser. Så oppblåst at jeg blir kvalm. Er det bare MEG?! HALLO?!?! SE DA!

Er det bare meg eller er Håkon Haugsbø ufordraglig selvhøytidelig i sin sekulære moralisering i dette programmet? Se på det smilet. Det er det første du ser. Så oppblåst at jeg blir kvalm. Er det bare MEG?! HALLO?!?! SE DA!

Så på Brennpunkt på NRK for litt siden titulert «Niqab på Norsk» hvor venstrepolitisk journalistikk vil at vi skal gråte en skvett for kvinner i Niqab. Jeg personlig blir ikke provosert av Niqab, men heller av mennesker som skal ha meg til å digge Niqab. Jeg blir mer provosert av «journalisten» Håkon Haugsbø som med et ekkelt smil preker til meg om hvor trist det er at folk ikke kan gå med telt hvor de enn går.

Som sagt, det plager meg ikke at noen går med Niqab, jeg bare vil ikke ha noe med det å gjøre heller. Toleranse er at jeg lar folk være seg, men til gjengjeld skal de respektere meg også og jeg må derfor ikke med stor entusiasme forsvare det relativt harmløse tullet heller.

Det som irriterer meg ytterlige med sosialist «journalisten» Håkon Haugsbø reportasje er at jeg føler på podagraen at han ikke ville vise samme respekt og behov for å forsvare kristne og andre vestlig konservative.

Så mens jeg ser på dette stykke «objektiv» dokumentar kommer lignelsen opp igjen Ateisme+Sosialisme+Islam ≈ Sant. Jeg kjenner selvfølgelig ikke Håkon Haugsbø og jeg spår at Håkon Haugsbø trolig ikke engang vil vedkjenne seg meg men jeg kjenner en sterk dragning til å tro at Håkon Haugsbø er «fritenker». Jeg kan ikke bevise dette, og for all del kan jeg ta feil, men hva jeg vet er at i reportasjen er en av den nyfrelste muslimen Rahma Søvik var tidligere «fritenker».

Drømmende eller sløvt blikk? Dyp eller dum? Du kan bestemme. Ikke at Brennpunkt vil være så generøs *blunkefjes*

Drømmende eller sløvt blikk? Dyp eller dum? Du kan bestemme. Ikke at Brennpunkt vil være så generøs *blunkefjes*

Jeg siterer henne i Brennpunkt: «Det jeg fant i Islam, var så logisk. Mye mer logisk enn det som da ateistiske ståstedet gav meg. Det her er fra noe høyre«. Så ser vi et drømmende blikk i henne og mystisk musikk, som gir assosiasjoner til det å ha dybde, starter spille i bakgrunnen. Dette er ikke et tilfeldig valg fra brennpunkt. Denne følelsen vil de at du skal ha.

Jeg behøver sikkert ikke å si det, men idet Rahma Søvik sier dette kommer lignelsen opp igjen. Ateisme+Sosialisme+Islam ≈ Sant Hvorfor er det slik? Ateisme tror ikke det er noen gud, hvorfor respekterer de og/eller gir Islam frikort? Sosialisme er, om dog høyst diskutabelt, en ateistisk ideologi hvorfor vil de gi Islam så mye friheter i Norge? Og hvorfor er ateister og sosialister så på angrep mot Kristne når de går så i forsvar for Islam?

Og er det egentlig slik?

I lignelsen «Ateisme+Sosialisme+Islam ≈ Sant» bruker jeg tegnet eller «tilnærmet lik» som den også kalles. Dette for å indikere at dette er ikke skrevet i stein. Selvfølgelig er det mange ateister som hater Islam like mye som Kristendom. Noen få frykter til og med Islam mere enn Kristenkonservative mørkemenn. Ikke alle sosialister er så voldsomt glad i muslimer heller. Men det er en tendens og en trend at sosialister og ateister har en avstands beundring og dragning til Islam. Noen tar til og med spranget og konverterer til Islam, gjerne etter å ha vært ateist i flere år.

Hvorfor er det slik? Hvorfor når ateister oppdager religion igjen går de til Islam og ikke tilbake til Kristendommen som er den «vanlige» trosretningen i Norge til og med i 2013? Som sagt vet jeg ikke og jeg føler et vakuum i hode vær gang jeg tenker på det. Men jeg har kommet litt lenger. Jeg har funnet ennå en variabel! En ny lignelse har dukket opp. Den går

Ateisme+Sosialisme+Islam ≈ Sant – kultur marxisme

Kultur marxisme er absolutt en variabel i dette. Jo mer sosialist man er, jo mer Islam venn er man også. De støtter Palestina, Gaza osv og hater jøder like mye som muslimer. Oh, unnskyld, de hater «Israel» like mye som muslimer. Muslimer og sosialister hater også USA likt.

Ateister har sine likheter med sosialister i at de er de er gudløse og mange har en tendens til erstatte gud med staten, hva man kaller «statister». Ofte, ved nøye granskning finner man også ut at de fleste ateister er ikke så mye ateister som anti-kristne.

Når man blander disse 4 -ismene sammen og spyr ut igjen essensen av galskapen finner man fort ut at det som ligger til bunn er en nevrotisk kverulanse og anti-vestlig holdning. Kristendom, uansett hvor mye «fritenkere» benekter dette, er en del av vesten, og det er derfor den får tyn. Derfor går de til angrep på den, men forsvarer «eksotisk, spennende Islam» selv om Islam på sitt beste er lik Kristendommen og på sitt verste ville eliminere alle sine allierte være det sosialister eller ateister.

Så det er likheter, men det er også ulikheter i -ismene. De skal i teori være tre helt forskjellige -ismer som til og med går imot hverandre på mange områder. Sosialister er homovennlige, ateister er som regel homo *blunkefjes* *LOL* mens Islam ønsker å drepe alt som lukter av homserier.

Jeg prøver å finne roen i at grunnen til at jeg ikke finner det logiske i denne alliansen er at det ikke er noe logisk ved dette. Sosialister, ateister og muslimer er mennesker drevet av psykologiske mekanismer som for de fleste sjelfriske er helt uforståelig. Men det hjelper ikke. For hver gang jeg ser en «fritenker» gråte for Muslimer fordi «slemme kristne ikke vil leke med dem» tenker jeg:

«Vet de ikke at de gjør seg selv en bjørnetjeneste? Vet de ikke om Koranen 9:5
«Så når de hellige måneder er gått bort, så drep og bekjemp de vantro hvor enn du finner dem, og ta dem til fange og omring dem og ligg i bakhold og lur dem i hver en krigsmetode, men hvis de underlegger seg og ber regelmessige bønner og betaler skatt, så er Allah barmhjertig og tilgivende» og Koranen 8.65;
«O profet. Hiss opp de troende [muslimer] til kamp. Viss det er 20 trofaste blant dere, vil de overvinne to hundre, viss dere er 100 trofaste blant dere, så vil disse beseire tusen, for dette er mennesker uten intelligens forståelse» og Koranen 47:35:
«Så ikke bli bløte eller svake og be om fred når dere er overlegne eller sterke, og Allah er med dere og vill aldri frarøve deres belønning for deres handlinger» og… Koranen 3:85: … Koranen 1.6 – 7;…Koranen 9:111 osv…

Øvelsesoppgave:

A) Prøv å løs lignelsen Ateisme+Sosialisme+Islam ≈ Sant du.
B) Er dette egentlig en lignin eller en formel? Skriv et essay om forskjellene på formel, lignin i lys av algebra.

(* Jeg har ikke lest koranen, men klipte å limte fra et annet sted. Du bør ta opp en koran selv og se om det står. Husk bare å vask hendene dine først og hold boken alltid over livet. Er du kvinne så ALDRI ta i boken når du menser)

About AndyAce83

Norwegian. That is all.

Posted on februar 12, 2013, in Kvasi-intellektuell svada and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Så hva tenker du om dette?

