Det lille barnet i meg (AndyAce83 gjør seg selv naken)

Vi har alle vært sosialister engang. Vi har alle måtte gå samme skole, synge «Barn av Regnbuen» og skrive skoleoppgaver om hvorfor bærekraftig utvikling er eneste veien å gå. Vi har alle måtte smile og le av at lærerinnen vår på ungdomskolen sa at «Jenter er jo, som vi vet, smartere og mer modne en menn». Du skal ha ganske mye bein i nesa og hard ryggrad for å ikke falle for fristelsen av å tenke at «å stemme Arbeiderpartiet er det eneste riktige å gjøre«.

Men så blir noen av oss voksne…

Selvportrett med Krukke – AndyAce83 gjør seg selv naken for dere.

Så blir noen av oss voksne og innser at all tullballet vi har hørt på barne, ungdom, videregående skole, samt barne tv og NRK generellt er bare propaganda i ønske om å distrahere oss fra sannheten og det er at uansett hvem det enn er du stemmer på vil de mele sin egen kake og tenke kun på sitt og da er det bedre å stemme et parti som er ærlig om det, enn lystløgnere som alt de ønsker er mer makt over deg og meg gjemt bak «de beste av intensjoner». De fleste av oss blir derfor kyniske og harde og det naive barnet i oss dør.

*snufs*

Men noen ganger kikker jeg livslei og syklig i speilet mens jeg hører det suser i rørene og klokken tikke og da tenker jeg: «Hvor ble det av den lille snille politisk korrekte gutten?» og jeg lengter etter forlorne tid. Husker jeg kalte røykere «nikotinvrak», lo med andre raddiser om at Carl I. Hagen trolig bare misunner negeres store penis (vi kalte seff ikke penis for penis og jeg lo ikke så mye som jeg smilte høflig), nikket enig til historier som eneste poeng var å sette kristenfolk i dårlig lys og rynke på nesen av biler som sto på tomgang (fordi det er jo dumgang).

Det er da det er godt med aftenpostens Si;D fordi å lese skvalderveksten der minner meg på at jeg var aldri den idioten. Aldri var jeg så sosialist at jeg trodde at jeg som ungdom visste noe som helst. Jeg var oppstanasig, til tider faktisk frekk, men jeg trodde aldri at mine -ismer var bedre enn de som var eldre. Uansett hvor mye lediggang jeg hadde som ung ville jeg aldri i mine levedager tro at min mening var av interesse for noen andre enn meg selv og jeg ville aldri i mine dager tenkt tanken om å skrive et innlegg i en av landets største aviser hvor jeg leksjonerte folk i hva jeg lærte på skolen igår. Jeg var aldri så dum.

Likevel har jeg idag bestemt meg for at jeg skal skrive tre Si;D innlegg for meg selv og dere for å vise hvor lett det er å lire av seg snillisme, og annet pisspreik, forpliktningsløst. Jeg gir deg mine tre Si;D innlegg med temaene: Innvandring, likestilling og miljøvern. Fordi jeg har hørt det er det kids er opptatt av nå.

…………………………………………..

#1

Så kalde må vi aldri være!

´´Voffo er folk så slemme?´´spør Snorkfrøken (7)

Jeg har ei venninne som heter Asadeh. Hun er ei jente på 7 år, som meg, men hun var født i et annet land. Landet het Pakistan og er mange mil unna. Jeg snakker med Asadeh vær dag etter skolen. Vi leker og ler sammen vær dag. Hun har en dukke med hijab akkurat som hun selv har på. Det plager selvsagt ikke meg, hvorfor skulle det plage noen andre? En dag så jeg Asadeh gråte. Jeg spurte hva det var og hun sa hun skulle bli kastet ut av landet fordi slemme mennesker ikke ønsker henne her. Min mamma, som er politiker for arbeiderpartiet, sa at jeg burde skrive en innlegg her. Selvfølgelig burde Asadeh få bli. Vi i Norge har det så godt og vi burde dele disse godene med andre. Hun har ikke gjort noe galt og hun er min venn! Våkn opp! La Asadeh bli. Jeg får ikke sove fordi jeg er så redd for å miste min beste venninne.

Snorkfrøken (7)

…………………………………………..

#2

Kvinnekamp er mannskamp

´´Voffo er folk så slemme?´´spør Tommyboy (18)

En vis man med navn Che sa engang «Om du har evnen til å rystes med indignasjon hver gang en urettferdighet blir begått i verden, da er vi kamerater». Jeg vil gjerne være hans kamerat. Det burde vi alle være. I Norsk timen i forrige uke hadde vi debatt time om kvinneundertrykkelse i Afrika og jeg må ærlig si jeg ble sjokkert over hvor kvinnefiendtlige mange av mine venner er. Min lærerinne viste oss en film om hva kvinner i Tanzibar og Kenomalia må gjennomgå vær dag, men mange av kompisene mine bare lo. Jeg tror veldig mange i Norge glemmer hvor godt vi har det. Det er selvfølgelig og selvsagt at kvinner over hele verden sliter idag med alle mulige problemer som vi menn slipper. Sexuell trakasering, tjener mindre, blir objektivisert, sliter med selv bilde, og får ikke jobber på grunn av oss menn. Derfor burde vi menn våkne opp snart og hjelpe være søstre.

Tommyboy (18)

…………………………………………..

#3

Hva med fremtiden?

– En appell til ettertanke

´´Hvem tenke på jorda da?´´ undrer Miljøbevisst (13)

Jeg blir så sur noen ganger når jeg ser all søpla vi kaster. Nordmenn har det for godt. Vi trenger selvsagt ikke den nye iPhonen eller tre-fire TVer i huset. Det holder da fint med to! Det går an å kjøre sammen til jobb. Eller kanskje ta en buss! Vi har en miljøkrise på gang, hvis du ikke har hørt det. Og det er vi unge som skal ta over all søpla deres. Tenk litt på andre enn dere selv. Resirkuler. Det er ikke så vanskelig. Folk er så materialistiske. Alt jeg har er en iMac og den fikk jeg til jul og er fornøyd med det. I vår familie har vi bare to biler, og bare en av dem er SUV. Folkens våkn opp! Denne verden redder ikke seg selv. Og all den oljen vi pumper opp! Stoltenberg, jeg er veldig skuffet over deg. Selvfølgelig må vi handle nå. Som Al Gore sa «It is our time to rise again, to secure our future.» Han vant fredspris. Tenk på det du.

Miljøbevisst (13)

…………………………………………..

Det finnes mange typer Si;D innlegg og 90% av dem er ræva, men det er alltid like interessant å se hvordan alle typer indoktrinerings klisjer blir liret av dem som om de har funnet opp hjulet på nytt. «Verden ville blitt bedre hvis vi bare smilte mer til hverandre«, er en selvfølge mange av disse lirer av seg.

Uten om innvandringsvennlige, feministiske og miljøverns fokus kommer også Si;D innleggene iform av:
*»fritenkere» som skal ta idioter som tror på overtro i skole [-> & -> & -> & ->],
*»glad kristne» som tror at bare kristne blir politisk korrekt nok vil flere komme tilbake til flokken [->],
*»muslimer» som mener Islam er misforstått, [-> & -> & ->]
*»freppern» som er lei av å bli tatt i skole, [->]
*»selvskaderen» som mener at han/hun skal være ærlig om sin motgang på skolen (være det ensomhet, tomhet, mobbing, anoreksi osv), [->]
* «Den følsomme» som mener at folk bør gå av Internett og snakke med hverandre igjen og lignende tullball, [-> & ->],
*»kvasi intellektuelle» som har lest en bok og nå skal si at vi andre bør lese den samme boken og åpne øynene,
*»individualisten» som sier hva alle andre individualister har sagt før han, nemlig at de som er «inn» er konformister [-> & ->].

Pluss mange andre fantastiske klisjer. Å ALLE TROR DE ER ORGINALE! «La dem spise kake», sier dem selvfølgelig. Fordi de har våknet opp og forstått at vi har det for godt i Norge. De har kanskje ikke forstått problemet men Gud bedre de har løsningen. Hehe.

Nok om det.

Øvelsesoppgave:
Løs en av disse oppgavene:
1) Studer, så skriv et innlegg til Si;D, med så mange klisjer du klarer å komme på.
2) Studer Si;D også legg til flere grupper ungdoms klisjer som du ser skriver inn.

Musikk til ettertanke:


-Det geniale med denne sangen er for det meste symptomatiske-
«Like Miley says, I can´t me tamed!»
Hvem tror du er lederen av de to jentene?

About AndyAce83

Norwegian. That is all.

Posted on oktober 1, 2012, in ??? and tagged , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Så hva tenker du om dette?

