Jeg himmler så mye med øynene at…

jeg praktisk talt ser frontallappen.

Såå…

Mange mennesker (meg inkludert) klager mye over politikere. Politikerforakt, eller «smart» som jeg kaller det, sprer seg rundt i landet som hipster bølgen. En av de mange tingene vi er drit lei av er alle løgnene de lirer av seg. Hvordan vet du at en politiker lyver? Leppene beveger seg. *trommeslag*.

Takk, takk.

Nei, det å lyve er helt normalt for politikeren. Skulle han bli tatt finnes det svada prat å ro seg vekk med. «Vi skal se på det.», «Ja, nå var det ikke det jeg mente«, «jeg sa da ikke det«, «nå satt jeg aldri noen dato på dette«, «det er for tidlig å si«, «jeg lar pressetalsman svare på dette» osv osv osv. Et annet utsagn folk lirer av seg med den største av selvfølge er at «vi får de politikerne vi fortjener«.

Hva er så poenget?

Jo, for hva er grunnen til at politikere lyver? For å få det svaret må vi bruke psykologisk betingelse i lys av «armeen av ondskap» som er journalister og sensejournalister. Politikere har aldri lært at det å være ærlig er noe positivt. Når de lyver, så lenge de lyver bra (feks med god -isme), så lar journalistene de jatte og fjatte så mye de vil. Men skulle de under en blå måne finne på å snuble ut med litt sannhet engang i blant DA SKAL JOURNALISTENE TA DEM.

Eksemplet på dette er når Mitt Romney sier hva han mener om Obama supporterne. Han er ærlig om sin politikk som er å få folk over 18 ut av barnehagen og inn i virkeligheten. Så enkelt var budskapet. Likevel blir alt misforstått og forvrengt. Feks skriver «konservative» aftenposten «Min jobb er ikke å bry meg om disse folkene«.

Romney sa dette, men slik sensajournalistne skriver om det (sammen med samtlige andre nyhetsaviser jeg har lest i Norge og utenlands) er det som at han ikke bryr seg om dem fordi de ikke har noen verdi. Men det er IKKE det han sier. Hører man etter kommer det klart frem at han mener han «ikke vil la seg knekke» av at Obamas følgeskare er stor, ukritiske og vil stemme på Obama uansett. Romney sier «There are 47 percent of the people who will vote for the president no matter what.» og han bryr seg ikke om det.

Men denne type ærlighet takler ikke media. Men langt verre skal det blir fordi Romney går så videre å blir ærlig om hva høyre politikk egentlig er (ikke få panikk nå Erna du kan fortsatt virke ut som om du er Stoltenberg to hvis du lyver videre). For i motsettning til hva høyresiden i Norge er (en form for sosialisme med dress og slips) mener Romney at det er en reel forskjell på høyre siden og venstre siden.

Det som blir skrevet om av samtlige nyhetsdekninger er at Romney har hatt en «skandale» og skandalen er at han har vært ærlig. Og etterpå går han ut og han SIER IKKE UNNSKYLD ENGANG! Dette må gjøre vondt for journalistene i verden. De fikk ikke knekt «slem mann» ved å ta han i ærlighet.

La oss være ærlig her (oh, oh), Romney kommer til å tape valget. Alle vet dette. Sjansene for at han vinner er så svake at jeg kan ikke annet enn å beundre han. Jeg hadde aldri orket dette. Å gå opp imot Obama, mannen som hvis feis i mikrofonen ville fått en ny fredspris av Jagland og stående applaus av halve verden. Å gå opp imot mannen som er vernet av media, nesten som en helgen. Hvor alle skandaler Obama gjør må presses frem via youtube, alternative medier osv fordi det eneste de vanlige nyhetskanalene ville gjort var å prøve å kvele den. Nei, Romney kommer trolig til å tape, for uansett hva han sier vil media tolke det som en «skandale«. Det er litt marerittaktig egentlig hvordan det er. Men ennå mer marerittaktig er hvor få som ser medias ubalanse eller ser det men bryr seg ikke.

Huff…

Øvelsesoppgave:
Svar på begge spørsmålene
1) Hvordan forklares læring gjennom klassisk og operant betinging?
2) AndyAce83 bruker operant betinging som forklaring på uærlige politikere ved å si at media straffer ærlige politikere ved å forfølge dem. Er det basis for en slik fortolkning?

About AndyAce83

Norwegian. That is all.

Posted on september 18, 2012, in Kvasi-intellektuell svada and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Så hva tenker du om dette?

