La oss innføre litt sunn misogynisme i 2012/2013

Ok. Jeg er en mann mellom 18 og 50 år, med sivilstatus «singel» som kidsa nå kaller det. Jeg har bodd i Norge i hele mitt liv, med kun korte utenlandsturer som smak på andre kulturer. Jeg har elsket kvinner opp til flere ganger par dag og har opparbeidet meg en del erfaring rundt disse «merkelige vesenene» som de liker at vi kaller dem.

Så lenge jeg har levd har jeg hørt hvor undertrykte kvinner er i Norge. I disse 18 til 50 årene jeg har levd i Norge har det vært en lang klage sang fra fitter fra alle hold. Så lenge jeg har levd har Norge vært et gynosentrisk nasjon som har vært nesegrus beundrende overfor «snille piker» med konsekvent forskjellsbehandling av kjønnene på alle hold.

Først la oss finne ut hva som bor i kvinner egentlig:
Kvinner er på sitt beste er varme, kjærlige, ansvarsfulle, skoleflinke, blide og fin variasjon på pølsefest.
Kvinner på sitt verste er hatefulle, dominerende, sladrete, maktsyke, ukritisk til overordnede, manipulerende, eier syke og slu.

Kvinner på sitt verste er og gjør alle egenskapene ovenfor på en slu, usynlig måte. Kvinner kan ødelegge menns liv uten at de helt vet hvor det hele gikk galt. Kort og klart sagt: Kvinner er farlige og utemte kvinner en katastrofe. Det er derfor min mening at vi mp jobbe i 2012 mot å innføre litt sunn misogyni i Norsk kulturliv igjen.

Sunn misogyni er at vi reduserer menns tøffel faktor noen par hakk. Menn bør heller være ungkar for resten av livet enn å leve på nåde med de forbanna tøsa. Når jeg går på byen å ser hva menn er villig til å gjøre for å få seg noe kjøtt er flaut for meg og hele mitt kjønn. Slutt å smisk med de tøsa. Sett de på plass istedet. Si: «Ti kvinne. Adlyd!»

«Jommen da får jeg mei aldri no«, tenker kanskje den lille mannen mens han holder seg varsomt over skrittet. «Kvinner vil ha en snill man som lytter»
Tull! Alle vet dette. Kvinner vil bli dominert hvis ikke vil de dominere. Si «Kvinne, hold kjeft!» og dere vil begge leve lenge og lykkelig i landet.

For å skrive det dramatisk: «Feminisme river Norge sammen«. Det er likevel sant. Kampen mellom kjønnene har skapt en merkelig kaotisk kultur uten kjerne eller balanse. « Everything sold melts into air» som en idiot sa det eller «Constantly fluid, ever in flux» som jeg synes er en bedre beskrivelse eller «Aldri fred å få» som jeg selv oppfatter det.

Konseptskisse til kampanjen. Vil bli utført av proffe designere når vi får våre første millioner i statstøtte for vår sak. Det er jo så mange menn med makt i Norge at vi får garantert noen penger av stat og kommune.

Kvinner har blitt lurt til å tro at det er feminisme de vil ha. At «likestilling» slik det er definert av denne -ismen er noe å trakte etter. Men det er ikke likestilling men det er tvungen manipulering av naturen som leder til en gradvis forvitring av samfunnet. Sex har blitt noe merkelig abstrakt og ekkelt. «Kjærlighet» en maktkamp. Menn har likeledes blitt lurt til å tro at kvinner vil heller ha feminisme enn en stødig kuk. Bare tull.

Vi må få sunn misogyni tilbake. Be kvinner om å holde kjeft. De har gått varme. De vet ikke lenger hva de kakler om. Vi må få gjeninnføre hysteri medisinen. En god klapp i tryne vil sette de fleste av dem på plass.

Her er et dramatisert eksempel:
————————————–

Tøset fall – Et Egenmakts stykke for menn i en agt.

AGT 1- SCENE 1: MIDDELKLASSEBOLIG – DAG

Vi befinner oss i en middelklassebolig med trehvite møbler. Hvite vegger.

Utenfra hører vi LAV MOTOR DUR og annen STORBY LYDER.

Rommet har grålig belysning, hvor den eneste virkelige opplysningen er en skarp sol-dør fra vinduet.

En bokhylle i bakgrunnen er det mange bøker. Alle av dem om kvinnelig interesse eller med kvinnelig fokus. F.eks «Hvorfor menn ikke husker og kvinner husker alt«, «Eat pray love«, «50 shades of grey«, «Menn som hater kvinner«, «Det annet kjønn» osv.

Det er STILLE en stund.

Plutslig kommer TO SINNA MENNESKER inn i rommet. En MANN, 40 årene, tynn, snill, med en antydning til måne i bakhode.

En KVINNE, oversminket for å skjule alderdom gestikulerer dominerende bak han. Hun snakker Bergens og er generelt lite sympatisk.

DAME: «Kåre! KÅRE! Nå må du vaske opp mens jeg er ute å handler ny veske.»
MANN: «Ja, kjære.» (oppgitt, livsvei og knekt) «Så si meg så hva er dette vidunderlige?»
DAME: «Nå skal jeg snart på jente tur med jentene å da vettu må jeg se stasen ut for de kjekke mennene vet du. De latinske elskeren»
MANN: «Jeg trodde du skulle til Tyrkia?»

Damen går over gulvet til bordet og kikker ut vinduet drømmende.

DAME: «Latinske, tyrkiske. Det har ikke noe å si så lenge de
(hun beveger hendene illustrativt og sensuelt i luften som hun allerede klasser på strandløven) er fulle av six-packs, gyldenbrune og kåte.»

Damen kikker så kritisk på gulvet. Kritisk er hennes vanlige utsende.

DAME: «Ja, også må du vaske dette gulvet også. Faen, Kåre, kan du ingenting?»
MANN: «Hold kjeft!»
DAME: «Hv…HVA…. HVA SA DU TIL MEG?»
MANN:»Hold kjeft de kravstore mærr! Du har hundset meg så lenge vi har vært sammen. Alt du har gjort er krevd å krevd. Alle ler av meg som den snille tufsen jeg er. Se til helvete å hold den kjeften din.»
DAME: «Hvis ikke du er snill nå Kåre, så drar jeg fra deg. Jeg har møtt en annen uansett. Han kommer fra Tyrkia og han vet hvordan man skal behandle damer.»

Hun blunker hånlig til Kåre, for å vise hvor lite mann han er, etterfulgt av en vulgær samba vrikk på rumpen.

STILLE igjen, bortsett fra en bil som TUTER LAVT MEN AGGRESSIVT et sted utenfor vinduet. Kåre tenker, med nevene knyttet.

Kåre klapper til kona si rett over kinnet engang. Hardt men kontrollert. Klappet lyder som en PISK PÅ FLESK.

Hun holder handen over kinnet mens hun analyserer situasjonen. Hun går fra overrasket til sinna på kort tid.

DAME: (Sjokkert, men mest sint) «KÅRE! KÅRE! Hvordan våger du?! Nå stikker jeg på krisesenter! Hører du? Nå stikker jeg på krisesenter og anmel (avbrutt)»

Kåre klapper raskt engang til. Han smiler nesten. Hvert slag har vært en befrielse. Denne gang over andre kinnet.

MANN:(Rolig men truende) «Ro deg ned du jævla fitte. Du er jo hysterisk. Du skal ikke knulle tyrker du skal inn på kjøkkenet å lage mat. Hold kjeft og gjør hva jeg sier.»
DAME: «Nei, nå stikker på KRISE SENTER…»

Kåre tar hard i de hysteriske armene til… la oss kalle henne TOVE.

MANN:»Nei»

Han kikker med morderisk hat i øynene hennes.

MANN:»Du skal holde kjeft og gjøre hva jeg sier.»

Tove kikker med mistro på den før så svake mannen hun over flere år har undertrykt og gnaget ned som plutselig nå tar tilbake hard og brutalt.

DAME: «Ok»

Før vi rekker å se mannens reaksjon slukkes lyset på scenen og publikum blir sittende i mørket å få reflektert.

[Slutt scene, agt]
———————————————————-

Det var deilig. Katarsis tror jeg de kaller det. Oh. Det er dette «fritenkere» må føle når de kan latterliggjøre kristenkonservative mørkemenn. Nei, nå må jeg ta meg en røyk og slappe av for dette var orgasmisk.

Ahhhhhh….

Øvelsesoppgave:
Løs en eller alle oppgavene. Alt etter hvor interessert du er i dåse politikk. Du vil trenge bøker om feministisk fjas for å løse disse oppgavene.

1) Hilde Danielsen skriver i sin «fag» artikkel – Den kjønns konservative velferdsstaten at «det personlege er politisk» (Holst, 2002 s93). Skriv et essay om hvordan dette passer perfekt inn i sosialistisk politikk i lys av «Storebror ser deg». Husk å skriv også at «Storebror burde bli kjønnsnøytralt og bli kalt Storesøster. Siden Storesøster er mer omsorgsfull og snill.»

2) Hilde Danielsen gir seg ikke i sin artikkel og skriver mye annet politisk svada i sin artikkel. Blant annet skriver hun «Den unike kombinasjonen av høye fødselstal og høg deltaking i arbeidslivet kan og verte forstått på bakgrunn av at velferdsstaten legg til rette for at mødrer skal vere yrkesaktive.» Alle som ikke er hjernedøde vet at dette premisset er feil. Fødselstall har gått ned etter at kvinner ble «frie» eller «løse» som vi fra nå av bør kalle det. Skriv et artikkel om den og andre løgner feminisme er bygget på.

3) Mary Wollstonecraft skriver «At kvinnen er svak av natur, eller svekket som følge av flere sammenfallende ytre omstendigheter, er det nok ingen tvil om.» (Rønnding (red.) Annde Holden & Hanssen, Toril, 1994). Koreografer ankompanert av bongotrommer en tolkende dans rundt hvordan vi har gått fra en debatt om en vanlig respekt til kvinner til en dyrkning av kvinner. Gjerne dra inn voldsektbølgene i Oslo som narrativ i dansen.

4) Hva kan få en mann til å hate kvinner så mye som AndyAce83 gjør? Lag en illustrasjon som viser hvordan du og dine sterke venninner ler av AndyAce som den taperen han er. Dere blir evaluert i hvor stor grad dere ydmyk han grafisk. Mmhm.

……………………………………….

Kildereferanse:
Holst, Cathrine (red), 2002, Kjønnsrettferdighet, utfordinger for feministisk politikk, Gyldendals Svaldervelsk, 2002 Oslo,

Rønnding (red.) Annde Holden & Hanssen, Toril, 1994, Feminismens klassikere, 1994 Oax Forlag
……………………………………….

Notis: Siden det er mange med «utfordringer mentalt» ute på internettet bør jeg vel tydligjøre ting som jeg burde ha tatt forgitt folk forsto – AndyAce83 er ikke forkjemper av vold mot kvinner og skrev dette ment for humor eller til refleksjon. Selv om jeg har stor forståelse for menns frustrasjon i 2012 er fortsatt ikke vold løsningen. Jeg ville kun beskrive at frustrasjonen bikker over i sinne ved konstant gnelder fra tøs som klager over en forestilling om at all misnøye de har kommer på grunn av et «patriark» når sjansen er store for at den misnøyen de føler er på grunn av unaturlige forventninger fra samfunnet om at de skal «lykkes». Det også det faktumet at noen kvinner er så ufyselige at man kunne tenkt seg å klappe til dem for fredens skyld. Å påpeke dette er ikke det samme som å oppfordre.

Blog oppdatering 28/8-2012:
Obama ble så sjokkert av mitt egenmakts stykke at han gikk ut noen par uker føre (så fremmsynt er den mannen) og tok avstand:

Seff er ikke vold mot damer bra. Eller menn. Eller dyr. Men (hehe) noen ganger blir skeivheten litt vel tydelig.

About AndyAce83

Norwegian. That is all.

Posted on august 25, 2012, in Kvasi-intellektuell svada and tagged , , , , , . Bookmark the permalink. 2 kommentarer.

Så hva tenker du om dette?

