Sensur # 10: «Venstreekstreme» sensur

Jeg ble ikke sensurert, ingen av de som deler mitt syn ble sensurert, men loccie ble på VGDebatt

«Jeg er ingen kulturrelativist, men jeg henger meg mye heller på metadebatten enn selve debatten, fordi den har grodd seg så jævla skrudd at det rett og slett ikke er noen vits. «De forskjellige trådene» er stort sett den samme jævla tråden, og den er så gjennomsyra av regelrett sinnsyke og/eller tilnærmet hjernedøde apekatter at debatten knapt finnes, og påkjenningen blir for stor for oss som ikke har mistet bakkekontakten fullstendig. Ikke fordi intellektet settes på prøve, men fordi det frister å bare finne seg et verdenshav, drekke seg dritings i en svær badering, flyte avgårde og late som om menneskeheten ikke er fortapt. «Norsk politikk» er ille nok, her inne er det nesten bare søl fra spesielt uintelligente mennesker og pissbloggene sine som de presenterer som en upratisk autoritet selv når den heter STAPP ISLAM OPPI RÆVA DIN JÆVLA NEGERSIGØYNER DÅTT KÅMM.
Å manøvrere seg gjennom all den generelt fullstendig intetsigende fråden om «PK-mafiaen», «kulturmarxistene», «venstreorienterte», «sosialistene», «islamofile», paranoide tanker om absurde agendaer og den ubegrensede påståeligheten om hvordan alle egentlig er enige om hva som skjer, men mange bare synes det er så ubehagelig å innrømme at de heller bare later som de er uenige, at vi lever i et diktatur uten ytringsfriheten fordi Tybring-Gjedde ikke liker at folk slakter meningene hans offentlig og faens oldemor jeg vet ikke hva.
Jeg skulle gjerne deltatt i disse debattene, men jeg har lært meg at man må forsvare seg mot nøyaktig den samme jævla tåpelige sirkelrunken hver gang, de samme intetsigende ordene, de samme anklagelsene om at jeg elsker islam, Nord-Korea og rumpa til Stalin, og derfor driter jeg nesten alltid i det. Det er ikke noe vits i å ta en debatt når man møter et tonn med dasshuer som ikke engang gidder å vurdere om jeg kan ha en mening som er politisk korrekt uten at jeg har den fordi den er politisk korrekt.»

En tanke slo meg. Nei, to tanker slo meg.

1) Hva var så ille med dette innlegget? Det var noen kreative formuleringer som «runke» og «STAPP ISLAM OPPI RÆVA DIN JÆVLA NEGERSIGØYNER DÅTT KÅMM». Den siste der var spesielt bra. Det er ikke farlig å være litt eksperimentell i formuleringer. Når man diskuterer romfolk problematikk dag 20 så blir begge sider av saken litt lei av å stange hode i veggen gang på gang og da er det enten sinne eller humor som skal til. Her er det humor som blir brukt. Litt morsomt var det også.

2) Det ser ut som om flere «hatske» høyre innlegg får være på nettet overfor venstre hat og ekstreme formuleringer. Dette må komme av enten A) venstreekstrem formulering er ofte verre enn høyreekstrem formulering eller B) aviser er tjent mer med at høyrehatet får stå enn venstrehat.

Det er det som er så dumt med sensur er når folk kan fjerne kommentarer til andre uten å legge til en forklaring eller gi muligheten til å finne teksten hvis det skulle være behov for kontekst.

Nei til sensur! La heller folk få konfrontere.

Øvelsesoppgave:
Skriv et dikt eller tegn en tegning som heter «Svart Markør» eller «Tursj».

About AndyAce83

Norwegian. That is all.

Posted on juli 31, 2012, in ??? and tagged , , , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Så hva tenker du om dette?

