-isme feber

(Notis: Kjære, DLD og PST – Dette er en artikkel skrevet satirisk. AndyAce83 (også kjent for dere som ip: 4.294.96.296.192.168.0.254 eller Kjell Gårstrand, Blindveien 77, Tromsø) skriver dette innlegget satirisk. AndyAce83 har ingen likheter med ABB vært å notere ned. AndyAce83 har alltid likt stat og kommune. Som han skriver i blogg innlegget under – Han sang alltid «Barn av Regnbuen» høyest som liten.)

Så støtt og stadig ser jeg hvor like Anders Behring Breivik og jeg er. Utenom at jeg ikke har bodd på vestkanten, ikke er skap homo eller har behov for massedrap av barn og unge, selvfølgelig. Jeg mener som ABB at vi har et kultur-marxistisk tanke velde i Norge. Jeg ser at noen sterke politiske og ideologiske krefter ønsker å fjerne Kristendommen og andre krefter ønsker å innføre spennende multikulturell religion (ISLAM!) i Norge. Vi kan nekte det så mye vi vil, men det er bare slik at dette er reelt. Jeg har selv sagt at «Barn av Regnbuen» er en indoktrinering sang som jeg sang selv av full hals men over tid tenkte jeg… «Hei! Hvorfor skulle jeg synge den sangen der, den er jo politisk? »

Iallefall, en siste likhet mellom meg og masse-drapsmannen har dukket opp (ikke send meg kjærlighetsbrev nå da jenter); Jeg har, som en god schizofren, en fascinasjon til å lage nye ord.[1]

Et nytt ord jeg har lyst til å innføre er:

-isme feber – av ´isme. ideologi, doktrine som ender på -isme og feber. (gj lty fra lat.)- sykelig høy kroppstemperatur. Ikke kunne se den virkelige verden pga et filter av en politisk -isme; Et religiøst forhold til en partiplan.

I politikken er dette normalt. I et debatt program regner vi aldri med at Jonas Gahr skal gi FRP poeng, ei heller at Siv skal si at Stoltenberg har rett i noe. -isme feber er normalt og kanskje til en hvis grad nødvendig på stortinget. Men når det gjelder privatpersoner og journalister blir det farlig. Symptomer på -isme feber er gruppe tenkning og høye konformitetskrav. Kuren på -isme feber er politiske nøytrale kverulanter (som meg!).

Øvelsesoppgave:
Løs en (1) av oppgavene.

1) Skrive eksempler på -isme feber blandt Norsk aviser, akademikere og andre fårståsegpåere i media.

2) Skriv et dikt med tittel -isme feber.

3) Skrive et kjærlighetsbrev til AndyAce83, hvor du skriver hvor sexy du synes han er. Bruk denne sangen som en guide:

[1]: Det har blitt sagt at ABB faktisk ikke laget egne ord, men bare brukte «fagord» eller terminologi som var tilpasset hans subkultur. Jeg er klar over dette når jeg skriver. Poenget er ikke at jeg ligner på ABB, jeg gjør narr av meg selv og andre som er villig til å sette stempel på folk fordi de ikke er 100% venstreorientert.

About AndyAce83

Norwegian. That is all.

Posted on juni 30, 2012, in Nye Ord, Begreper og Uttrykk and tagged , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Så hva tenker du om dette?

