Ok. Ny slagplan!

Så min blogg får flere og flere lesere, men jeg begynner å gå tom for anti-sosialists sinne. Jeg begynner å gå i siste stadiet før skudd i nakken; Apati. De siste dagene har jeg bare kikket inn i den femte veggen med et tomt blikk mens jeg mumler «Stat og kommune elsker deg. Velferdsstaten og nav«.

Så hjernen min råtner opp. Jeg klarer ikke å tenke klart lenger. Så, jeg tenkte jeg skulle gå i det store AndyAce83 arkivet og rote frem gamle skole stiler jeg har laget. Siden jeg måtte gå om igjen ungdomskolen fordi

«[AndyAce83] viser for lite forståelse av hvor god velferdsstaten er, hvor mye bedre kvinner er enn menn, hvor fint globalisering er, hvordan drivhuseffekten vil ødelegge verden hvis vi ikke betaler rikfolk dyre dommer til å reise verden rundt med privat jet for å moralisere dumme mennesker i miljøvern, at stat og kommune elsker deg og at 2+2=5«

så har jeg en del Norsk stiler jeg har skrevet. 90% av stilene fikk karakteren G til G+. Det hadde ikke noe å si om jeg gjorde en innsats eller gav faen. G til G+ var normen. (En intelligent person ville kanskje tenkt: «Dette må ha vært AndyAce83s første leksjon i sosialisme». Men jeg tror ikke det er så mange mennesker som de i Norge 2012.)

Så iallefall: Fra i morgen (30 juni) vil jeg med jevne mellomrom (når jeg opplever sjelfrost og klarer ikke lenger fokusere) legge ut gamle skolestiler ut på AndyAce83´s Tanker om Ting.

MEN HUSK:
Er du skoleelev IKKE KOPIER mine stiler og lever dem inn. AndyAce83 støtter ikke fusk og dessuten er du en idiot hvis du stjeler en middelmådig stil (jeg skrev jo ovenfor at jeg fikk bare G til G+ på alt jeg skrev). Finn heller en stil skrevet av Knausgård eller ennå bedre «fritenkeren» og sosial-demokraten [kilde trengs, men jeg gidder ikke å leite] Erlend Loe. Da får du sikkert noen hjernedøde observasjoner. Da får du sikkert den «gode historien» om den ensomme mannen som sitter på kafe og røyker mens han leser Dagblæ fra igår og tenker på LIVET og FORTIDEN og den spennende verden av MIDDELMÅDIGEHET. Eventuelt stjel en av Anne B. Ragde eller Anne Holt. Da får du sikkert standard kvinnesoger om fine dager på stranden med bestemor som har kreft eller hesten som var best.

Tips: Husk å beskriv! Det er beskriving som trekker deg opp. Stat, kommune og lærerne dine er ikke opptatt av dine meninger, syn og følelser. Du er uvesentlig til dem. Men dine fine beskrivelser! Oh!

Bilde satt inn for å gi inntrykk av at blogg innlegget har illustrasjoner.

Her er et eksempel på beskrivende tekst:
———————————————————
Roar satt på Johnnys Pub, nede ved Riksvaten elven. Den elven som har rent der i alle år. Rennet som tiden. Rent som livet.

Sola skinte inn vinduet på Johnny´s pub. Lyset brøyt i vinduet som ikke var blitt vasket på flere måneder. Ei vertinne, Magda Lill, sto alvorlig bak disken og vasket et glass som mange kunder hadde drukket av.

Lokalet var ikke godt belyst. Bordene var runde. Stolene høye. Roar pustet tungt, der livet hans for forbi han. Han satt, nesten hang over kaffekoppen sin. Kaffen var bitter og sur. Trolig traktet mye tidligere på dagen.

«Kvinner! Hvem forstår dem?«, tenkte Roar. «De er så fagre, snille og pene. Mye smartere enn noen man, likevel er de så undertrykte. De føder barn. Tenk den smerten? Og likevel dyrkes de ikke hvor de enn går?«. Han måtte ikke tenke på slikt. Det var en mening. En tanke. En holdning. Fort gjort å tenke i svart/hvit da. Moralisere. Sette folk i bås. Bedre å kikke på bildet på veggen.

Bildet var et maleri av en gammel hytte innvendig. Trolig 1800 tallet bonderomantikk. Det var en seng i bildet, et teppe hengt på veggen og en landlig landskapsområde via et vindu. Bildet var behagelig å se på, men passet ikke inn i resten av lokalets tema.

Roar hadde lyst på røyk. Han sleiket seg rundt munnen, så lyst hadde han på røyk. Men han hadde sluttet å røyke, fordi røyking er skadelig for huda. Røyking er skadelig for deg og dine omgivelser. Røyking dreper. Røyking leder til impotens. Røyking er like avhengighetsskapende som heroin.

Fint bilde. Passer perfekt inn.

«Røykere er dumme», tenkte Roar. «Ikke som oss smarte, friske, snille mennesker.» . Nei, nå var Roar igang igjen med sin tenkning. Dette måtte det bli slutt på. Ingen bryr seg om hva en etnisk Norman mener i 2012. De står for all undertrykkelse i verden. BESKRIV, ROAR! BESKRIV!

Roar kikker ut vinduet igjen. Det er nydelig vår vær. Unge jenter, med langt gylden hår løper forbi vinduet og elven som rant på utsiden. Han kunne høre vannet sisle. Det gav han en indre ro. Jentene var livsglade og smilte til hverandre i det sterke gule sommer lyset. Magda Lill hadde begynt å sette glassene inn i vaskemaskinen. Hun var fortsatt alvorlig.

Da Roar hadde kjøpt kaffen sin var hun også alvorlig og kortfattet. Men han husket hun gav et kort smil. Som om hun smilte for å være snill, men følte seg naken og ville kle på seg igjen.
«Hun var vakker på sin måte», tenkte Roar.

Kaffen var ikke noe god. Roar hadde drukket mye kaffe i sitt liv. Kald kaffe, lunken kaffe, bitter kaffe. Dette var en av de verste. Dyr var den å. 20 kroner og ingen påfyll. Ikke at han ville ha påfyll, men at det ikke var gjorde de 20 kronene ennå mer bittert. Roar dro på smile båndet av at han følte det var bittert at han ikke fikk påfyll av bitter kaffe. Han burde vært kunster, eller komiker. Men han var bare sosionom.

———————————————————

Øvelsesoppgave:
Gå opp på loftet eller ned i kjelleren og leit etter gamle skolestiler selv. Har du ikke noen reflekter over hvorfor du ikke har tatt vare på de. Hvis du har spart på dem; Les dem og se hva du skrev. Er du det mennesket som skrev det da ennå? Hvis ja, var du perfekt da? Hvis nei, hva skjedde i livet ditt som forandret deg? Skriv en historie om den/ de hendelsene i form av en novelle. HUSK å vær beskrivende.

About AndyAce83

Norwegian. That is all.

Posted on juni 29, 2012, in ??? and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Så hva tenker du om dette?

