About last night… (kan jo ikke skrive på Norsk)

Jeg så ikke på melodi grand prix eller musikkfestivalen eller hva det enn kalles nå det greine som har holdt på i flere uker nå. Ikke fordi jeg er for kul, eller for hip til å se på, men fordi sjansen er stor for at jeg kan dø av irritasjon over middelmådighet, overfladiskhet og rygg-klapping som er alle galla hendelser. De eneste som egentlig liker slikt fjas er homoer og kvinnfolk (ikke at det er noe galt med homoer).

Så jeg har ikke sett på MGP, men jeg gikk på Internett like etter at de annonserte og fant ut vinner. Jeg heiet på plumbo. Ikke fordi jeg aner hvordan sangen låt, for den har jeg ikke hørt, men fordi jeg antok en ting; Plumbo er for dumme til å kunne synge engelsk, så de vil synge på Norsk. Det eneste kravet jeg synes er viktig at en sang som skal representere Norge skal ha.

Vant Plumbo? Nei. Selvfølgelig ikke. Istedet fikk vi en annen låt, som var sunget på engelsk, med en international sound, sunget av en person som er veldig kjekk å se på (til og med hjertet mitt banker når han gir blikket under den låta), men ser langt ifra Norsk ut.

Iallefall, etter å ha funnet ut hvem som vant i en internett avis går jeg så videre innover i internett land. Jeg går til det sosiale-(demokratiske)-nettverket som (ifølge aviser) skal «styrke vårt demokrati«. Hva mener så folkedypet om at denne karen vant. Jeg får da lese, hva mine fordommer sa jeg ville lese (det er deilig å få sine fordommer bekreftet).

Jeg leser: «Fant nettopp ut at min egen mor har stemt på Plumbo i kveld. Noen kan bare glemme å få morsdags blomster på døra i morgen #MGP», «Ganske stolt over folket. Tooji er Ola Nordmann anno 2012. #mgp», «Folk flest er verken høyreekstremister eller bondeknøler som hører på Harry band. Stolt av å være norsk! #MGP», «3 av de 4 siste vinnerne av #MGP har hatt utenlandsk opprinnelse. Hvem sier at innvandrere ikke bidrar til det norske samfunnet?», «Hele Twitter puster lettet ut. #mgp», «If «plumbo» wins the norwegian #mgp , Am I moving to sweden!», «Det beste er ikke at Tooji vant, men at Plumbo tapte! 😉 #MGP»

Ugh.

Ish.

Phu.

Eh.

Avsky har jeg.

AVSKY!!!!

Det er en forbanna konkurranse i Norge i å overgå hverandre i ekle PK settinger som lyser av «bedre enn deg» holdninger. Det verste en «fritenkende», venstreforvridd menneske kunne ha opplevd hadde vært hvis alle kristen konservative bondeknølene forsvant. For hvem skulle de satans jævlige begredelige fjolsa av noen teite elite orienterte hjernevaskede zombier av noen NEK ha følt seg bedre enn da?

*Pust ut Andy. Dette er ikke bra for deg. Rolig. Rolig. Rolig nå.*


Øvelsesoppgave:

Løs en av disse oppgavene

1) Forklar hvorfor det er bedre at Norge er representert ved å sende en engelsk sang sunget av noen som ser eksotisk ut med et image rendyrket amerikansk (new) «RnB» enn noen litt harry bønder som synger en sang om det å være harry bonde i fra Norge.

2) Er det et Norsk selvhat i Norge? Hater Nordmenn det norske? Er det noe som kan kalles Norsk? Studer f.eks Operahuset og andre store, nye norske turist attraksjoner. Er de bygget for å representere Norge og deres verdier? Hvis du i din drøfting finner ut at det er et Norsk selvhat; hvorfor er det slik? Hva hater Nordmenn ved sitt land, sin kultur og sin historie? Føl fri til å dra paralleller til kultur-marxisme og Frankfurt Skolen eller Thomas Hylland og Jonas Gahr. Ekstra pluss for ordrim.

About AndyAce83

Norwegian. That is all.

Posted on februar 11, 2012, in ??? and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Så hva tenker du om dette?

