Inga Marte – Et rop om hjelp!

Inga

8 av 10 makt posisjoner i de største norske bedriftene er satt av menn. MENN! Pinlig og flaut og bekymringsfullt. Så skjevt og trist. Inga Marte må hjelpe oss alle. Vi alle vet det. Kvinner er så mye flinkere enn menn i alt og de er så snille, pene og rene også. Vi må ha flere fitter i lederstillinger ASAP.

Så 8 av 10 lederstillinger er besatt av svin jævla kapitalist jævla manne horer!!! Men hva gjør Inga Marte? Min kjære, visjonære Inga Marte… Hva gjør du? Jeg har sittet stille å lyttet på deg og dine vise ord på TV om at «X av X kvinner får ikke [viktig goder, penger eller posisjon] og opplever [negativ ting]«. Hun har svar som mer barnehage, mer forståelse på volds kriminelle og kvotering. Likevel blir ikke Norge tryggere, friere og bedre for kvinner. INGA MARTE HJELP OSS!

Inga Marte har falt litt for meg. Som den hardbarkede sosialist-feministen jeg er gråt jeg når Kristin Halvorsen sa hun skulle gå av som leder for SV. «Nei«, tenkte jeg, «Kristin, hvem skal kjempe imot patriarkatet, klasse samfunnet og undertrykkelse nå som dine røst blir vekk. Hvem skal bygge barnehager da?» Så kom et bilde i hodet mitt: INGA MARTE!!! Inga Marte er det håp i. Hun har ikke en voldelig penis og har ikke et skittent, dumt hode som kun tenker sex.

Tørrfisk. Get it? Inga er vittig. Det er en metafor på hva som skjer nedentil når en kvinne har vært feminist lenge.

Som Inga selv sier

«Å få være sammen med barna sine er et fantastisk privilegium. Å få tjene sine egne penger er en forutsetning for frihet. I Norge prøver vi å ordne det sånn at både kvinner og menn får oppleve begge deler. Men vi har et stykke vei å gå fortsatt før friheten er reell. Og vi må aldri glemme solidaritetstanken. Kvinnedagen er internasjonal.»

Andre vise ord fra vår alles kjære røde tøs:
«Jeg syns alltid det er interessant å se på kjønnsfordelinga når jeg deltar på møter. Jeg teller f.eks. alltid antallet kvinnelige journalister i den såkalte ”presselosjen” på Stortinget, og de utgjør som regel en bitteliten håndfull. Ved pressebordet i stortingsrestauranten er det klar mannsdominans. Kanskje er det tilfeldig at det stort sett også er mannlige politikere som setter seg der, men kanskje er det nettopp ikke tilfeldig. I går var kjønns kontrasten mellom de to møtene jeg deltok på slående: Mens kvinneandelen på møtet om barns rettigheter var godt over 90 prosent, var det under 30 prosent kvinner hos sentralbanksjefen. Og mens barneperspektivet gjennomsyret det første møtet, var det fraværende på det siste. Merkelig fraværende, vil jeg si.»

INGA MARTE JEG BLIR SÅ SINT! CAPS-LOCK SINT! KVINNER FRAVÆRENDE FRA DIVERSE LOSJER?!

Til og med Inga Marte har blitt besudlet av et mannesvin. Noe hun selv angrer bittert på til denne dag. Hun ville ha en sen abort, men i dette manns-tyranniet tillater de ikke abort til 9 mnde. Dette er standar undertrykkende lover skapt av menn og som ikke er tilpasset kvinner. ALLE VET at kvinner har problemer med å bestemme seg og trenger opptil 9 mnders tenke tid. Barnet ble iallefall frisk, heter Asadeh Mohammed og går i barnehage på Grønland.

Så selv om Kristin Halvorsen vil være min store helt når det kommer til kampen mot klasseskiller så vil jeg alltid se mot Inga Marte når det kommer til kvinneting og likestillings greier. Litt fordi hun alltid er så alvorlig når hun snakker om det og litt fordi hun er penere enn Kristin.

Så måtte Kristin gå av
for å jobbe med sine sosialistiske manifester (eller hva det enn er sosialister holder på med når de pensjonerer seg og venter på å dø) og en ny leder måtte opp og frem for de sosialistiske venstre. Jeg ventet på den store dagen da Inga skulle opp på talerstolen å si: «JEG ER NORGES NESTE STERKE KVINNE. Dies ist der Tag der Frau!» mens salen runget først av hennes stemme også av sosialistenes gledes brus.

Men så
kom et mannsvin fra Bergen opp på talerstolen; Audun Lysbakken skarret på noen r’er og snakket noe piss. Så kom en del av det patriarkalske problem fra Voss og skarret nesten like mye; Heikki Holmås. MEN INGEN INGA!!!

INGEN INGA!!!

Inga Marte, hør mitt rop om hjelp. Jeg klarer ikke mer syting fra fitter. Det tar jo aldri slutt. Ta makta. Bare ta den. Menn som er menn (og ikke vulgære kastrerte frø-kopier) er så lei av at kortklipte sure kvinnfolk klager over at de ikke får mer makt og at de må ta vare på de bastard ungene de har presset ut. Ja, Inga, ta makta! NÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!

Men neida. Hun skal møte opp på debatt programmer og klage hun. Ikke gjøre noe med problemene, men klage. Og er ikke det typisk kvinnfolk?

Øvelsesoppgave:
Løs en (1) av disse oppgavene. Eller begge to (2) hvis du vil brife med å være så flink atte.

1) Skriv et dikt om hvor vakker, smarte, pene kvinner er. Kall diktet «Give me some bass» eller «Et rekesmørbrød til deg og litt reke på meg.»

2) Skriv en novelle om hvor vakker, smarte, pene kvinner er. Kall novellen «Landet for Uranus» eller «Nathaniel og månen»

Litt musikk til arbeidet:

(Blog oppdatering kl 11: Samme dag som jeg legger ut min hyllest til feministen Inga Marte Thorkildsen leser jeg på NRKs hjemmesider at blablabla. Artig egentlig.)

About AndyAce83

Norwegian. That is all.

Posted on januar 13, 2012, in ??? and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Så hva tenker du om dette?

