“Time makes fools of us all” – En skummel, trist og ekkel historie.

Sosialist og bedreviter Audun Lysbakken har blogg hvor han kan tale til folket om sine siste visioner og drømmer.

Denne bloggen heter passende «rettvenstre.no«. På den er det mye kardemommelov og andre gode tanker om liv og virke.

Jeg er stor i kjeften. Datoen er Jul 16, 2011. På hans siste god gutt innlegg «På Norges tak!» (Oppdatering 4/8.17: Rett venstre var fjernet så her er den via webarchive: https://web.archive.org/web/20110724183329/http://www.rettvenstre.no/?p=2553) skriver jeg:

 

Audun Lysbakken er en god gutt.

Legger merke til at det er få som sier noe positivt om forfatter eller hans saker på denne bloggen. Greit, det er som om trettenåring har skrevet dette på Si:D, men siden SV er i regjering burde det vært flere som støttet Audun Lysbakkens geniale “Verden ville blitt så mye bedre hvis vi bare kunne klemme hverandre mer”-filosofier.

Jeg legger også merke til at han bruker internett på samme måte som han bruker TV´en; for å komme med monologer om hva han mener og overhøre alle andre. Burde ikke Audun Lysbakken gå ned fra sin hest og diskutere med folke hva det er som er så fantastisk med mangfolds Norge han konstruerer? Fortelle om drømmen han hadde som liten om barn av alle farger som leker sammen mens John Lennon synger naken i bakgrunnen? Forklare alle rasistene som poster her hvorfor de tar feil?

Vel, hva vet vel jeg? Men jeg trodde poenget med en blog var å komme i kontakt med de som stemmer. Dette ville kunne vært en fantastisk kilde til kunnskap for Audun Lysbakken til å finne ut hvorfor flere og flere begynner å hate det nye Norge og rette det slik at alle kan trives i Norge.

Jeg leser på debattsentralen på Aftenposten (anm. Debattsentralen ble fjernet like etter terroraksjonen) og jeg blir skremt over hvor mange som ikke trives i Norge lenger. Har så dannet meg noen teorier om hvorfor «rasismen» er på inntog og selv om Lysbakken sikkert ikke kunne brydd seg mindre om hva en vanlig dødelig mener om saken tenkte jeg å dele noen tanker her likevel.

1) Det har gått for fort

På 20 år har det vært en radikal forandring på demografien som har blitt lagt merke til.

2) Det er for sentralisert

Noen har påpekt at det er «bare 10% innvandrere i Norge» og «ennå mindre er av ikke vestlig bakgrunn», likevel føler mange at det er for mange. Jeg tror at dette kommer av at innvandrere populasjonen har frivillig segregert seg til enkelte steder i hovedstaden. Ved at det er en voldsom tetthet der, så får mange et inntrykk av å plutselig komme til et annet land når de besøker disse områdene.

3) Innvandrere som gjør skumle ting.

Dette er medias skyld. Vi ser hver dag «mann av utenlands opprinnelse har [voldtatt/ranet/slått ned/ solgt dop/ organisert kriminalitet]» på nyhetene men vi ser aldri oppdatering fra asylmottaket hvor Amaldah har lært å strikke lusekofte. Vi hører om alle de stygge tingene enkelte innvandrere gjør, men overser alle de godt integrerte. Jeg tror problemet her er at det koster mer enn det smaker. Folk drite i at noen innvandrere har lært nasjonalsangen eller laget en rap av «17 mai er vi så glad i» når de er redde for å gå på gata.

4) Et ideal som ikke tar misantropiske tanker med i regnskapet.

Sosialisme har, som alle velreflekterte vet, lite tro på individet. Men på mennesket har de veldig stor tro på. Man skulle tro at dette var en og det samme, men det er det ikke. Iallefall ikke i denne sammenhengen. «Mennesket» er en abstrakt ideal, hvor man fjerner de negative sidene og regner med at vi er alle gode men dumme på bunn. De som tror på individet vet at menneskeheten er ræva, men at enkelt mennesker kan skinne igjennom og at disse burde bli belønnet for det. Jeg mener at et bedre, mer realistisk (og nødvendigvis negativt) syn på menneskeheten men likevel en tro på individet må til for å lage god politikk. F.eks rasisme. Rasisme er en negativ holdning, men naturlig. Man passer på seg og sine først (nepotisme). Det kan virke som om SV og andre venstre orienterte idealister tror at denne rasismen ligger bare i hvit mann. Dette er feil. Evnen til rasisme ligger til bunns i alle mennesker. Mye er forskjellig men inni er vi like og rasismen ligger i oss alle. Jeg håper at Lysbakken har hørt uttrykkene «potet», «fiskepudding», «bhendi» og «Hvit/Blåøyd djevel». Dette er like «alvorlig» uttrykk som «pakkis», «svarting», «sotrør» og de blir brukt mot etniske nordmenn.

5)Forskjellsbehandling av kulturer (Xenofil)

Norges stat hater sin egen kultur. De har lært seg et fint ord xenofob (den nye rasismen, eller ny-rasismen aka islamofobi) på Blinderen (gått der selv, så jeg vet) men de leste ikke ordet som kom før i ordboken; Xenofil. De som liker det Norske (og det er mye som er Norsk uansett hva Thomas Hylland sier; f.eks Hardingfele, bonderomantikk, norske flagg, 17. mai, bunad, fred, hatet av bergensere og nordlendinger, troll, folkeventyr (Asbjørnesen og Moe), kristendom (den har vært her i 1000 år, på tide å anerkjenne den som nasjonal troen da!), selvutslettende toleranse, fisk, olje, selvgodhet, fjorder, naturlandskap osv osv osv. ) mener at denne xenofile, «la oss blande alt sammen» tankegangen ikke er fin. For å putte det i en metafor; Lapskaus er godt, men den ser ikke delikat ut og ikke alle liker smaken heller.

Så det er mine tanker om problemene rundt innvandrings politikken til venstre siden. Håper Lysbakken fikk noe å overhøre.

Hilsen AndyAce83 🙂

…………

Jul 16, 2011. Jul 16, 2011. Jul 16, 2011. Jul 16, 2011

Seks dager etterpå
22 juli. 22 juli. 22 juli. 22 juli. 22 juli. 22 juli. 22 juli!!!

Jeg gikk mange ganger tilbake til bloggen å leste om og om igjen hva jeg hadde skrevet. Jeg var redd for at jeg hadde forusett noe. Jeg var redd fordi Audun var så stille. Det var ikke noe god gutt moralisering. Jeg skammet meg for å ha rett. Jeg…

«Time makes fools of us all»

About AndyAce83

Norwegian. That is all.

Posted on oktober 26, 2011, in Kvasi-intellektuell svada. Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Så hva tenker du om dette?

