Klage #3: Horeri burde være lov men ikke akkseptert.

*Denne saken dreier seg om noe jeg mener er vulgært og derfor bruker jeg vulgært språk for å påpeke det lugubre med saken. Hvis du er fintfølende bør du heller lese rettvenstre.no. Audun Lysbakken kan artikulere seg på en fin og behagelig måte som ikke kan provosere noen som er snille med hverandre.*

En klassisk AndyAce83 blikk malt av Albrecht Dürer.

Jeg har i alle år identifisert meg som politisk nøytral, med en liten lening mot høyresiden når det kommer moral og venstre siden når det kommer til velferd, toleranse og det å hjelpe folk (men ikke nødvendigvis fra stat og kommune. Som jeg sier; «Jeg tror på solidaritet i praksis» altså ikke at stat og kommune skal ta alle våre bører vekk. Nok om det).

Jeg har mange ganger (og kommer nok igjen) til å støtte Frp fordi jeg har siden barneskolen av observert en ensidighet i debatten som er så banal at den kan reduseres til «Rødt er godt, blått er ondt«. Det betyr IKKE at jeg er populist eller nødvendigvis ser på Frp som et parti jeg kunne tenkt å gi makta til, bare at i et demokrati bør ALLE stemmer bli hørt og ikke slik som nå hvor noen skal latterliggjøres for en hver pris mens andres naiviteter og pisspreik skal gå ukritisk (nok om det).

Så kommer Hoksrud å kjøper seg skjøge i utlandet og blir Norges offentlige horebukk.

Tisk, tisk.

Her er min mening om saken: Prostitusjon bør enten være 100% legalt eller 100% ulovlig. Ikke slik som det er nå hvor det er lov å selge men ikke lov å bruke. Dette er tullball, humbug og lite reflektert feminisme fjas. Til utrykk for denne loven ligger i bunnen kvinner (for mannlige prostituerte vil jo ha det (!)) som må selge seg for kontanter er et resultat av et vagt definert patriarki og er alltid offere for mannens syklige seksualdrift.

Jeg er ikke av den oppfatting at sex er en menneskerett. Faktisk tror jeg at sex har blitt gitt en langt mer overdreven kraft i mennesket psyke enn hva som er reelt (men jeg er ikke psykolog, så hva vet jeg?). Jeg tror IKKE, som mange liberale, at ikke bare bør vi legalisere prostitusjon men vi bør nesten gi hore på resept til mennesker som ikke kan få seg no´. Alle som har en fungerende arm bør kunne tilfredsstille seg selv (nok om det) og bør ikke kunne kreve dåse på boks fra stat og kommune eller fra folk som er fattigere/svakere stilt enn dem. Jeg er heller ikke av den realistiske/kyniske oppfattingen at horeri har foregått siden tidenes morgen («det eldste yrket i verden» osv.) så derfor er det poengløst/umulig å gjøre noe med det.

Det jeg mener er at vi har tre måter å kontrollere andre på (om det å kontrollere andre er positivt eller negativt får være en annen sak) og det er:
1) Formelle sanksjoner (lover, arrestasjon, bøter osv), 2) Uformelle sanksjoner og 3) Selvtekt

Jeg har lite tro på punkt 3 og punkt 1 mener jeg vi alltid bør ha en sunn diskusjon rundt men personlig har jeg stor tro på punkt 2) Uformell sanksjoner.

Uformelle sanksjoner henger sammen med normer, jantelov og gruppepress. Jeg mener kortsagt at vi bør rynke mer på nesa over ting. Kritisere andre menneskers livsvalg, uten å kreve at deres livsvalg skal krenkes, hindres eller lignende. En sunn kultur har standard og standerer kommer i form av «rynking på nesa«. Jeg tror at hvis en horebukk mener at sine horerier er ok så vil det ikke gjøre noe uansett hvor mye vi andre rynker på nesa men i det minste gir vi han/henne ikke stående applaus for sitt lavmål.

Slik skulle facebook vært. Alle savner helt sikkert unlike knappen. HVOR ER UNLIKE KNAPPEN!!!


Dette er med andre ord en normsyn basert på hersketeknikk, og som jeg så hyklerisk sa i starten, akkurat hva venstre siden (egentlig hele den poliske aksen) gjør med Frp. Men det skal være en åpen hersketeknikk som er veldig selvbevist.

For å tydeliggjøre ved et eksempel: Jeg rynker på nesen min fordi Kari Jaquesson sier hun er «stolt» av sin abort fordi en ting er at hun har rett til å ta abort, en annen ting er å prøve å rettferdiggjøre, nesten hylle sin handling. Det er en forskjell på å si «Det er greit/lovlig» og si «Det er bra!» men for noen blir denne grensen nesten borte og der kommer «rynking på nesen» inn som et alternativ.

(Jeg antar at du angrer på at du ikke leste rettvenstre.no nå? Audun ville ikke sagt noe negativt om abort. Han ville bare bruke snille ord som mangfold, det nye «vi», sekulert nestekjærlighet, felleskap og likestilling)

En øvelses oppgave til slutt:
Les teksten under og svar på følgende spørsmål: Kan man «rynke på nesen» av historien under? Hvis man kan hvem kan man «rynke på nesen» av og hvorfor? Svar i form av en artikkel på maks 3 A4 hvor alle sider er belyst. HUSK: som i alle skole oppgaver er det ikke noe rett og galt svar

Noen fritenkende, avslappede, liberale helsearbeidere på en avdeling for utviklinghemmede hadde en kåt bruker som hele tiden klasset på dem og hintet til at de skulle gjøre seksuelle tjenester på han. Disse fritenkende menneskene fikk så en genial ide; Til hans neste bursdag kjøper vi et ludder til han. For en god ide (!) for sex er jo en menneskerett så «blæblæblæ». Iallefall, horen kom og historien sier ikke noe om det var nigeriansk, russisk, jus student på blinderen eller ei jente som hadde sett Pretty Woman to ganger for mye men hun gjorde det hun skulle og det ble en «happy slut(t)». Helsepersonalet var fornøyd for det de hadde gjort og fikk brukeren til å betale for gleden og de trodde nå at siden «møydommen» var vekk ville også brukerens grålske side forsvinne. Der tok de feil. Ikke bare ble brukeren mer klåfingrede og nesten truende, men han hadde også begynt å kaste penger etter pleieren fordi det hadde han lært at seksuelle tjenester får man hvis man betaler for det.

—————-
Fasit: Artikkelen bør bedømmes utifra om eleven svarte: «man kan ikke rynke på nesen av bruker, fordi mest sannsynlig burde han ikke vite bedre, men man burde absolutt rynke på nesen av mentalt oppegående mennesker som tror at deres siste idealistiske fordring burde ukritisk settes ut i praksis.»

——————

PS: Mye av dette var skrevet ment som «humoristisk». Jeg skrev mange stygge ord for prostituerte blant annet skjøge og ludder. Jeg vil derfor si at jeg har egentlig stor respekt for mennesker som er villig til å gi av seg selv for penger (beklager dårlig formulering) og at selv om jeg selv aldri har, og forhåpentligvis ikke vill kjøpe meg sex, forstår jeg at det er en grunn til at dere gjør hva dere gjør og at jeg ikke har noe nedverdigende syn på dere. Dere, som alle andre, er mennesker og fortjener verdighet. Vi har alle våre grunner til å være dem vi er.

Dette mener jeg og er helt uten ironi 🙂

-AndyAce83-

(Huff, der hadde jeg et Audun Lysbakken øyeblikk. Håper ikke jeg begynner å bli sjuk?)

(Blog oppdatering 11 okt: 2011. Jeg var syk. Det var en veldig alvorlig infeksjon med flere uker opphold på sykehus (ikke tull).)

About AndyAce83

Norwegian. That is all.

Posted on september 22, 2011, in Klager om Ting, Kvasi-intellektuell svada and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Så hva tenker du om dette?

