Klage #1: Service. Har vi noen?

NEI! Vi har ikke lenger noen service! Det er tre grunner til at servicen på alle områder i Norge råtner på fot; 1) Blårussen, 2) «First Price» mennesker og 3) «Sånn er det bare/ det tenker jeg ikke på/ Det er ikke noe problem før det er et problem» mennesker.

1) Blårussen. Blårussen vet verdien av en krone, men vet veldig lite om noe annet. Det finnes ikke en liten nok grunn til å ikke kutte litt i budsjettet, og tanken om «hvem tenker på aksjonærene?» holder dem våken vær natt. Disse forferdelige menneskene, som tror at verden ikke ville rotert uten deres kritiske blikk, har forårsaket et dårligere land kulturelt, psykologisk og materielt for alle som ikke er kjøper/selger på papirmøllen (børsen) eller eier en bedrift. Disse sleipe svina er første ledd i nedkutting i servicen vi opplever hver dag. De har studert budsjettet og funnet ut at alt som gir glede til noen må vekk «for vi har aksjonærer å tenke på».

2) «First Price» mennesker tenker «billig, sier du? Ja, takk. Ja, takk.» RyanAir er best! Bedre enn SAS, Braaten og alle andre flyselskap. Hvorfor? Er det servicen, at de alltid er i rute eller trafikk sikkerheten? Nei, RyaAir er best for «First Price» mennesket fordi de er BILLIGST. Her skal man ikke takke ja til noe som vil øke prisen det grann. Hva så om man sitter vondt, maten er vond og flyvertinne er magre og sure? Man sparte 100 kr på å sjekke seg selv inn! «First Price» mennesker med sine lave standarder så lenge det er billig mentalitet har forsaket at vi bare har nettbanker, bare har sure servitører, misnøyde ansatte, høyt sykefravær pga dårlig arbeidsmiljø (husk: blårussen vil ikke ha noe arbeidsmiljø for det er distraherende for produksjon og koster penger) og lange telefonkøer til kundesenteret.

3) «Sånn er det bare/ det tenker jeg ikke på/ Det er ikke noe problem før det er et problem» mennesker. UGH! Hvor skal jeg starte på disse menneskene. VI har alle møtt dem. Går ikke an å tenne dem om man satt i et rom med dynamitt, fylt med propan mens man leker med en lighter. De skifter aldri parti (for de er fornøyd med dem de), stemmer oftes på det partiet alle andre stemmer på (for de er jo fornøyd med dem de) og aksepterer korrupsjon, nye lover som hindrer vår frihet og kulturelle forandringer som reduserer deres egen verdi (de er jo fornøyd de).

En øvelses oppgave til slutt:

Tenk deg at du må ringe til et service senter av ditt valg og må klage på noe de står ansvarlig for. Den på den andre siden er enten dårlig i norsk eller ekstremt lite intressert i hva du har å komme med.

Skriv dette i form av et teaterstykke i 1 akt på ca 20 sider med tittel «Det er ikke noe problem hvis det ikke er et problem«.

Advertisements

About AndyAce83

Norwegian. That is all.

Posted on september 13, 2011, in Klager om Ting and tagged . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Så hva tenker du om dette?

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

%d bloggers like this: